sindre313 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvor kald tror du denne kan holde en XP2500@3200 1,8 Vcore + Artic Silver 5? Lenke til kommentar
maximus Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvor kald tror du denne kan holde en XP2500@3200 1,8 Vcore + Artic Silver 5? Det kommer veldig ann på hvor god lufting du har i kabinettet ditt. Har foresten bestilt en Thermaltake Silent Boost selv (Kommer med posten i morgen). I følge mange tester er den på høyde med det aller beste av luftkjølere som finnes i dag. Skal prøve å gi tilbakemelding nå jeg har installert den på min Barton 2500+@3200+ 1.775v Vcore Artic silver II. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Som maximus sa så er det mye annet som har å si på tempen.. kabinettet, evnt kabinett vifte(n), temperatur i rommet!!!! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Som maximus sa så er det mye annet som har å si på tempen.. kabinettet, evnt kabinett vifte(n), temperatur i rommet!!!! Ikke gjør det så vanskelig da. Det er jo lett å beregne cirka hvordan dette vil fungere. Hvis kabinett temp. stiger 5 grader, så vil CPU temp. stige tilsvarende. På denne siden sammenlignes den med SLK900A (med egenvalgt vifte). Silent Boost er konge. Selv om du har 10 grader høyere kabinett temp. i ditt oppsett, så er Silewnt Boost mer enn tilstrekkelig. Hvis man har seriøse overklokkingsplaner i fremtiden og kjøleevnen blir for liten, så er det jo bare å kjøpe en ny vifte som blåser kraftigere. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvor kald tror du denne kan holde en XP2500@3200 1,8 Vcore + Artic Silver 5? Det kommer veldig ann på hvor god lufting du har i kabinettet ditt. Har foresten bestilt en Thermaltake Silent Boost selv (Kommer med posten i morgen). I følge mange tester er den på høyde med det aller beste av luftkjølere som finnes i dag. Skal prøve å gi tilbakemelding nå jeg har installert den på min Barton 2500+@3200+ 1.775v Vcore Artic silver II. Nå har jeg testet kjøleren på min Barton 2500+@3200+ 1.8v Vcore, og resultatet er meget bra. Før hadde jeg en OCZ Goliath (100% kobber) med en Enermax 80x80mm vifte som surret på 2800rpm og da lå max load temp på 61 grader. Nå ligger max load temp på 49 grader. Testet ved hjelp av Prime95. Kan forøvrig nevne at temp sensoren under cpu'en er bøyd oppover slik at den har full kontakt. Kabinettet (Chieftec Dragon) har 2stk Enermax 80x80mm (Ca.2600 rpm) bak som drar ut luft. Ingen vifter foran. Rom temp 20-21 Grader. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det var jo gode resultater med Termaltake Silent Boost! Jeg har et spørsmål ang. kabinettet ditt, siden du har 3 vifter som blåser ut bak (2 + PSU vifte). Har du søget for at det er tilsvarende areal i front/bunnen av kabinettet til å slippe inn luft? Hvis ikke, så sliter viftene dine litt, for de må de dra all luften gjennom trange åpninger. Selv har jeg laget en slags åpning i bunnen på ca 24cm X 4cm, som igjen er delvis dekket av en 3mm treplate. Treplaten er montert på skrå, slik at luft slipper inn på den ene langsiden. Støy derimot, det slipper ikke så lett ut. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Er klar over det problemet ja. Hmm.. hørtes ut som en smart løsning Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 har kikket litt på silent boots jeg og... har lest den skal bråke litt ? i forhold til silent twin fx ? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Bør du ha på goop med Thermaltake Silent Boost? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Bør du ha på goop med Thermaltake Silent Boost? Man må enten ha på kjølepasta (goop) eller bruke den medfølgende termal padden (hvis det finnes). Kjølepasta er å foretrekke hvis du har en god en liggende som Artic Silver 3 eller 5. Forskjellen med og uten pasta/termal pad er gjerne 4 grader eller mer. Ikke å anbefale. Dette er helt generelle betraktninger, og det gjelder selvsagt også for TT Silent Boost. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Min XP2500@3200 holder mellom 37grader idle og 40grader ved full load Bruker en Thermaltake Silent Boost og artic silver 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå