AnonymDiskusjon Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hei, jeg er innlagt på rusrehabilitering på et sted jeg ikke vil nevne navn på. Det står dette i deres presentasjon: "om kommunale helse- og omsorgs-tjenester m.m., §§ 3-1, 3-2, 3-5 og 3-10, jfr. §1-1, eller med hjemmel i Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen §§ 3, 15, 19 og 42, jfr. § 1." Dette er lovene de ligger under. Jeg har vært her i 2 år nå og alt har gått ganske greit. Sliter med adhd og motivasjon og arbeid. Det er et opplegg vi må være med på hvor vi samles 2 ganger om dagen. Dette må man møte på hver dag siden dette er et del av opplegget. Det eneste problemet er at de kan nekte oss å trene, dvs treningsturer til gym nekter dem rett som det er om man ikke har møtt opp til disse samlingene. Det jeg lurer på er om det faktisk er lovstridig? Å nekte noen fysisi aktivitet på gymmet? Jeg syns det er helt bak mål. Der begrunnes da med at "men hvis du klarer å trene klarer du å ha motovasjon til å møte opp på samling." Men jeg trener fordi det hjelper adhden. Så, er dette lovstridig? Det er ikke statlig instituzjon, det er privat. Takk på forhånd! Anonymous poster hash: 24ce9...d37 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 De har all rett til å kreve at du prøver hardt. Det å gå å trene for så å ikke møte opp på samlingen er dessverre ikke godt nok, det indikerer at du heller gjør som du vil. Dessverre er det mye vi ikke vil gjøre, og det å gå på gymmen ser de kanskje mer på som en gulrot, du MÅ ikke ha ett gym for å få til å trene heller, så de hindrer deg faktisk ikke i å trene. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (...) Anonymous poster hash: 24ce9...d37 Hvorfor ønsker du ikke delta på samlingene? Lenke til kommentar
Kusetjuv Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (...) Anonymous poster hash: 24ce9...d37 Hvorfor ønsker du ikke delta på samlingene? Fordi det motiverer meg mer å trene og møte nyktre mennesker på gymmet enn å sitte og høre om rushistorier dag ut og dag inn. Å trene frigjør jo helt andte stoffer enn å sitte stille. Det hjelper adhden mer. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Fordi det motiverer meg mer å trene og møte nyktre mennesker på gymmet enn å sitte og høre om rushistorier dag ut og dag inn. Å trene frigjør jo helt andte stoffer enn å sitte stille. Det hjelper adhden mer. Så hvorfor er du på avrusing da? Hvis du selv vet en bedre måte å bli rusfri? 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hva skjer om du drar å trener selv om de sier nei? Er du der frivillig eller på tvang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå