Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål angående fysisk aktivitet og regler på institusjon

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er innlagt på rusrehabilitering på et sted jeg ikke vil nevne navn på. Det

står dette i deres presentasjon: "om kommunale helse- og omsorgs-tjenester m.m., §§ 3-1, 3-2, 3-5 og 3-10, jfr. §1-1, eller med hjemmel i Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen §§ 3, 15, 19 og 42, jfr. § 1."

Dette er lovene de ligger under. Jeg har vært her i 2 år nå og alt har gått ganske greit. Sliter med adhd og motivasjon og arbeid. Det er et opplegg vi må være med på hvor vi samles 2 ganger om dagen. Dette må man møte på hver dag siden dette er et del av opplegget. Det eneste problemet er at de kan nekte oss å trene, dvs treningsturer til gym nekter dem rett som det er om man ikke har møtt opp til disse samlingene. Det jeg lurer på er om det faktisk er lovstridig? Å nekte noen fysisi aktivitet på gymmet? Jeg syns det er helt bak mål. Der begrunnes da med at "men hvis du klarer å trene klarer du å ha motovasjon til å møte opp på samling." Men jeg trener fordi det hjelper adhden.

Så, er dette lovstridig? Det er ikke statlig instituzjon, det er privat.

Takk på forhånd!

Anonymous poster hash: 24ce9...d37

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har all rett til å kreve at du prøver hardt. Det å gå å trene for så å ikke møte opp på samlingen er dessverre ikke godt nok, det indikerer at du heller gjør som du vil. Dessverre er det mye vi ikke vil gjøre, og det å gå på gymmen ser de kanskje mer på som en gulrot, du MÅ ikke ha ett gym for å få til å trene heller, så de hindrer deg faktisk ikke i å trene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

(...)

Anonymous poster hash: 24ce9...d37

Hvorfor ønsker du ikke delta på samlingene?

Fordi det motiverer meg mer å trene og møte nyktre mennesker på gymmet enn å sitte og høre om rushistorier dag ut og dag inn. Å trene frigjør jo helt andte stoffer enn å sitte stille. Det hjelper adhden mer.

Lenke til kommentar
Fordi det motiverer meg mer å trene og møte nyktre mennesker på gymmet enn å sitte og høre om rushistorier dag ut og dag inn. Å trene frigjør jo helt andte stoffer enn å sitte stille. Det hjelper adhden mer.

Så hvorfor er du på avrusing da? Hvis du selv vet en bedre måte å bli rusfri?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...