neseape Skrevet 16. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) Hei. Skal ut og fly i februar, og tenkte derfor det var en god unnskyldning til å skaffe støykansellerende hodetelefoner, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Hadde ikke egentlig tenkt å bruke så mye penger på dette, så har sett meg ut noen alternativer:-Amadeus (Expert sitt husmerke, som Biltema også selger uten "Amadeus"): 750kr -Andersson (Netonnet sitt husmerke(?)): 900kr -Bose QC15, brukt: ca 1000kr -Bose QC25, brukt: ca 1500kr QC25 er egentlig mer enn jeg ønsker å bruke på hodetelefoner da det er begrenset hvor ofte jeg flyr, samtidig som QC15 virker å ha nærmere det lydbildet jeg ønsker i hodetelefoner, men de er halvveis med i vurderingen da støykanselleringen skal være bedre i dem. QC15 er vel kanskje den heteste kandidaten, men det er jo alltid mer digg med nye hodetelefoner enn brukte. Spørsmålet er jo om Bose virkelig var så langt foran at deres 8 år gamle klokker er bedre på støykansellering enn billigere klokker fra 2016? Både Amadeus/Biltema og Andersson har fått gode omtaler for å være gode budsjettalternativer med god lyd og støykansellering ift prisen, men er støykanselleringen i nærheten av QC15? Dette er altså kun tiltenkt fly, så det er jo en "enkel" lyd å kansellere, men den er jo relativt høy. Har ikke behov for å fjerne lyden helt (skal ikke så langt av gangen, stort sett, og har klart meg greit med PortaPro og Marshall Major tidligere, men ønsker jo at den demper en del når jeg bruker penger på dette. Noen som har erfaring eller tanker rundt dette, fyr løs, for jeg har kjørt meg fast og finner ikke løsningen Endret 16. januar 2017 av neseape Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 Amadeus (Expert) sine hodetelefoner mister støykanseleringen sin når batteriet er tomt. Husk bose er ikke lenger topp produkt.Sony MDR-1000X sies å være den beste på test. Men selv likte jeg bedre enten Amadeus eller Argon HP1 på lyd. Uansett bør du ha DAC og hodetelefon forsterker, da de fleste gir svak lyd på android. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 Amadeus (Expert) sine hodetelefoner mister støykanseleringen sin når batteriet er tomt. Husk bose er ikke lenger topp produkt.Sony MDR-1000X sies å være den beste på test. Men selv likte jeg bedre enten Amadeus eller Argon HP1 på lyd. Uansett bør du ha DAC og hodetelefon forsterker, da de fleste gir svak lyd på android. Alle hodetelefoner som bruker aktiv støykanselering mister den vel når batteriet er tomt? AtW Lenke til kommentar
neseape Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 Alle mister jo støykanselleringen når batteriet er tomt, men hvertfall Bose har jo fordelen av at det bare er en AAA-batteri. Argon har jo ikke støykansellering (glemte kanskje definert at den skal være aktiv), og mener du Amadeus er bedre på lyd enn Bose eller nevnte Sony? Sony er for øvrig langt utenfor min prisklasse. Hvordan er støykanselleringen på Amadeus? Virker som du har erfaring med dem. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 16. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 For min del er det et stort pluss at QC 25 bruker et AAA.batteri i stedet for å måtte lade opp et batteri som tar tid, og det holder veldig lenge. Lyden er så som så, spesielt uten støykanselleringen tilkoblet. Likevel er jeg godt fornøyd med dem. 1 Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 16. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 Jeg synes du får bedre lyd for budsjettet ditt ved å kjøpe noen bra in-ear hodetelefoner med Comply Foam skumpropper på. Stopper lyden veldig effektivt. http://www.complyfoam.com/ https://www.hifiklubben.no/hodetelefoner/comply-ear-tips-skumpropper/ Lenke til kommentar
neseape Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 Det er jeg vel forsåvidt klar over, men ønsker over-ear. Det er i grunn eneste som er aktuelt. Har nå fått tak i både Bose 15 og 25 på lån, så skal gi de begge en test og se om en av de tilfredsstiller Lenke til kommentar
oOF Skrevet 16. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 QC25 får du lyd selv om batteriet er tomt, i QC15 tror jeg det er slik at de ikke kan brukes i det hele tatt. Verd å ta med i vurderingen. Lenke til kommentar
neseape Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2017 Det kan nok stemme ja, takk for en heads up på den! Med tanke på hvor liten plass et par AAA-batterier tar når jeg først er på reisefot så anser jeg dog ikke det som noen avgjørende faktor til mitt bruk Lenke til kommentar
neseape Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2017 Takk for alle innspill, endte med QC15. Hakket mer komfortable på mitt hode, likte lyden best, og støykanselleringa er antakeligvis mer enn god nok. Uansett bedre enn Porta Pro som jeg er vant til å bruke på fly Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 24. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2017 Ser det er så mange tråder her om dette, så bare låner din tråd hvis det er greit. Lyd og bilde skriver: "Jo raskere lyden er, jo dårligere fungerer støyreduseringen. Det er grunnen til at hodetelefonene er så bra til å fjerne dempet, monoton og konstant lyd, som flymotorer. Og at de har problemer med skarpe smell, høyfrekvent og varierende lyd, som når mennesker snakker. Den beste kombinasjonen er derfor hodetelefoner som både demper lyden mekanisk og elektronisk." Så mitt spørsmål er: Hva er best medisin mot tromme-spillinga til kidsa til huseieren når jeg prøver å se film eller game? Vi er musikalske alle i huset her, men det nytter bare ikke når en prøver å se film osv... Blir revet rett ut av opplevelsen. Så hva vil funke best mot alt mulig dundring og banking av moderat volum? Er ganske lyd-tett her i utgangspunktet, men det er ikke nok. Vil kanskje noe in-ears funke best? Føler støyen må være helt kansellert, hvis ikke så er jeg liksom "like langt", da det vil oppleves distraherende uansett. Takker for innspill. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2017 Ser det er så mange tråder her om dette, så bare låner din tråd hvis det er greit. Lyd og bilde skriver: "Jo raskere lyden er, jo dårligere fungerer støyreduseringen. Det er grunnen til at hodetelefonene er så bra til å fjerne dempet, monoton og konstant lyd, som flymotorer. Og at de har problemer med skarpe smell, høyfrekvent og varierende lyd, som når mennesker snakker. Den beste kombinasjonen er derfor hodetelefoner som både demper lyden mekanisk og elektronisk." Så mitt spørsmål er: Hva er best medisin mot tromme-spillinga til kidsa til huseieren når jeg prøver å se film eller game? Vi er musikalske alle i huset her, men det nytter bare ikke når en prøver å se film osv... Blir revet rett ut av opplevelsen. Så hva vil funke best mot alt mulig dundring og banking av moderat volum? Er ganske lyd-tett her i utgangspunktet, men det er ikke nok. Vil kanskje noe in-ears funke best? Føler støyen må være helt kansellert, hvis ikke så er jeg liksom "like langt", da det vil oppleves distraherende uansett. Takker for innspill. Billigst blir vel å kjøpe elektronisk trommesett til naboen Så kan de heller bruke hodetelefoner Så har du virkelig eliminert støyen for godt 1 Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 24. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Takker for forslaget, men det er nok ikke et alternativ dessverre. Her er det rene orkesteret med alskens instrumenter. Musikalsk familie. Vi har en forståelse angående klokkeslett, men det gjelder ukedagene. I helgene - når jeg endelig har anledning til å sette meg ner selv - så er det "fritt vilt" med klokkeslett og varighet virker det som. Men må være litt raus, en kan ikke drive å ta opp hver minste ting med eieren. Det lager bare dårlig stemning (noe som til syvende og sist er verre). Men driver med research for harde livet her nå... Hvis jeg kan finne noe som gjør nytten så er det godt nok for meg det. Spørsmålet mitt er om jeg skal kjøbe noe billig eller dyrt. For jeg har allerede et sett jeg er veldig fornøyd med, men det er ikke støy-kansellerende. Mulig jeg skal benytte anledningen til å teste ut angreretten for første gang i mitt liv. Må jo finne noe som faktisk funker her. Edit: Leser om Kingston HyperX Cloud II nå. Noen erfaringer her med det? Er på tilbud nå til 599. Så får jeg teste virtuelt 7.1 også i samme slengen hvis jeg går for det. Endret 25. mars 2017 av Istapp Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Buy cheap, buy twice. http://europe.beyerdynamic.com/shop/dt-770-m.html Aner ikke om de er gode... De får litt blandet kritikk etter litt kraftgoogling ser jeg, både på komfort og lydkvalitet... Øreplugger ser ut til å være et minst like godt valg. Endret 25. mars 2017 av oOF 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Alstå, jeg har Bose QC 25, men det hjelper ikke mot tunge lyder... Så sant du ikke har høy lyd på selv... Det er det få eller ingen som har noe som kan hjelpe deg så sant du ikke kjøper hørselsvern.. Når hunden bjeffer hører jeg det lett, det samme med rop eller skriking... Aktiv lyddemping hjelper hovedsaklig mot konstant støyfrekvenser, ikke tilfeldig støy som trommer og annet instrumenter... Altså, det hjelper noe, men minimalt mot slikt... Da er hørselsvern ett bedre alternativ.. 1 Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Tror jeg går for DT 770 M. Hvis ikke det fikser biffen så blir det øreplugger med hørselvern over. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Gravde fram noen Shure plugger som jeg ikke hadde brukt på årevis, med sånne "sov i ro" propper som mer eller mindre tetter igjen ørekanalen. Kombinerer det med det andre headsettet mitt over for ekstra isolasjon. Så, case closed, penger spart og sure miner unngått. Så fikk jeg gjort litt forskning på headsets også. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Gravde fram noen Shure plugger som jeg ikke hadde brukt på årevis, med sånne "sov i ro" propper som mer eller mindre tetter igjen ørekanalen. Kombinerer det med det andre headsettet mitt over for ekstra isolasjon. Så, case closed, penger spart og sure miner unngått. Så fikk jeg gjort litt forskning på headsets også. Det finst aktiv og passiv kansellering. Du kan alltids kjøpe fly-headset med passiv kansellering. Da hører du så å si NULL av det som kommer utenfra. 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 26. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2017 3M Peltor i rette kategorien med plugger må vel bli beste demping mot naboens trommer. Aktiv støydemping der tror jeg blir sjanseløs. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå