Morten Lande Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hei, Skal oppgradere fra Exchange 2010(4 Servere i DAG) til Exchange 2016. Har ca 2 TB med "database-data" - fordelt på 4 databaser. Ca 500 GB per database. Skal ta stilling til hvorvidt man skal gå for 1 Exchange 2016 server- godt spec`et. Eller om man skal gå for DAG med 4 servere(tilsvarende i dag) Med single server(1), så kommer jo dette med backup inn i bildet. Og skulle man måtte restore databasene fra backup, så vil dette ta nooooe tid... Noen synspunkter på dette? Mvh Morten Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hvor mange brukere har du? Med mindre det er svært mange eller du har flere som tilsier at du _må_ ha servere på flere lokasjoner så bør u klare deg med to stykker. Lenke til kommentar
Morten Lande Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Hvor mange brukere har du? Med mindre det er svært mange eller du har flere som tilsier at du _må_ ha servere på flere lokasjoner så bør u klare deg med to stykker. Har 13-1400 brukere per nå. Kan nok bli aktuelt med 15-1600 totalt senere, så må ta høyde for dette evt. Er ikke noe krav at vi må ha servere på flere lokasjoner, nei Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Opplevd et databasekræsj på en Exchange-server og etter det har jeg egentlig kun sett fordel med et cluster-oppsett. Hadde bare hørt gjeterord om det tidligere men aldri mer. Lenke til kommentar
Morten Lande Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Opplevd et databasekræsj på en Exchange-server og etter det har jeg egentlig kun sett fordel med et cluster-oppsett. Hadde bare hørt gjeterord om det tidligere men aldri mer. Husker du hvor store/ hvor mange databaser du/dere hadde - og hvor mange brukere? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Cirka 130 brukere + en del delte postbokser + diverse ressurser (møterom) + diverse distribusjonslister. Jeg husker ikke størrelsen på databasene, kanskje et par hundre GB til sammen. Lenke til kommentar
Morten Lande Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Office365? :-) Heh, ja hadde det vært så enkelt så. Grunnet reglement/policy så er ikke dette aktuelt på denne løsningen... :-) Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Min mening: 2 stk servere i DAG. Da har du rendundans på DB siden, og har du Big-IP eller tilsvarnende lastbalanserer har du også redundans på trafikken. Til det antall brukere du nevner her, bør det holde så lenge du har dugelig med kapasitet på I/O (type SSD). Lenke til kommentar
belsebobb Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 enig..d Min mening: 2 stk servere i DAG. Da har du rendundans på DB siden, og har du Big-IP eller tilsvarnende lastbalanserer har du også redundans på trafikken. Til det antall brukere du nevner her, bør det holde så lenge du har dugelig med kapasitet på I/O (type SSD). Enig. Dual dag med gode specs på hw bør løse dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå