Gå til innhold

Norske politikere advares mot utenlandsk hacking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Politikere kan være lette mål for hack. De lever i sin egen lille verden, ofte med en redusert virkelighetsoppfatning. De er opptatt av å skape relasjoner slikt at de kan spre politikken sin, og det burde være en lett oppgave å designe e-poster som appellerer til egoet deres, slik at de uforvarende trykker på lenker de ikke burde trykke på.

Ikke alle politikere, men når jeg ser hvordan noen av dem fremstår på TV, tror jeg noen av dem er i overkant naive og ukritiske.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å finne logikk i all den "utenlandske hackingen" som har antageligvis skjedd... or so they say.... så uansett her en noen punkter jeg synes det er interessnta både pga selve informasjonen som har dukket opp samt hvordan dette ble omtalt, eller rettere sagt hva som ikke fikk noe nok omtale. Uansett:

DNC ble hacket, men det er ikke hackingen som har påvirket den politiske prosessen men avsløringene som kom pga hackingen som var nemlig at Hillary har dolket sine partifeller i ryggen, deriblandt Sanders, og aller viktigst at hun løy til egne velgere.

Valgprosessen i seg selv ble ikke hacket, men påstandene (enten helt fjerne eller nokså grunnløse) har derimot vært diskutert hele tiden.

Alle ventet og var spente på å få vite hvem og hvordan hacket DNC, rapporten som ble publisert begynte først med en disclaimer for ALT som var i rapporten, selve innholdet var helt 100% uten bevis, og for det meste dreide seg om hvordan amerikansk etterretning hater Russia Today.

Så uten bevis for noe som helst, med kvasi-proteksjonisme av informasjon som er egentlig av stor betydning for velgere, så advares det nå mot ytterligere "hacking".

Å ja, så kommer jo det selvfølgelig ting på så å si "etterslep"- hacking av kraftnettverk. Men... ja... det var en laptop... ikke tilknyttet nettverket... som fikk noe nokså urelatert malware... sikkert pga totalt ikke-datakyndig bruker som klikket "installer" for SuperDownloadPCacceleretorSuperBoosterPlus eller noe fra en useriøs pop-up... men tross dette så skal vi vel SELVFØLGELIG begynne å diskutere angrep mot infrastrukturen... fra... alle vet hvem, den store bjørnen der borte. Og siden malware var fra Ukraina... vel da trekker man den logiske konklusjonen at Russland bruker... ukrainsk maleare kanskje?

Heksejakt fra ende til annen. Eller: hvordan man først konkluderer noe, helt uten fakta, og så leter etter bevis uten å finne de, men da indirekte antyder at man kanskje har rett allikevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...