Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Nedregaard Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Godt komponert, men er ikke særlig begeistret for den unaturlige etterbehandlingen. Slik etterbehandling tar snart overhånd etter min mening. Jeg ga oss uttrykk for dette i en kommentar til en meget dyktig fotograf tidligere. Min interesse for fotografi ble vekket da vi fikk Nordic Light til Kristiansund og der ser vi heldigvis ikke slik enkel unaturlig etterbehandling. Du tar så bra naturlige bilder, så fortsett heller med det. Mvh Gunnar 1 Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Vakkert vinterbilde Helene der hvitt er gjennomgangstonen på alle elementer i bildet. Får håpe eventuelt mildvær ikke tar knekken på snøen. Hos oss er det som du forstår ikke så mye som minner om vinter akkurat. Mvh Ragnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Godt komponert, men er ikke særlig begeistret for den unaturlige etterbehandlingen. Slik etterbehandling tar snart overhånd etter min mening. Jeg ga oss uttrykk for dette i en kommentar til en meget dyktig fotograf tidligere. Min interesse for fotografi ble vekket da vi fikk Nordic Light til Kristiansund og der ser vi heldigvis ikke slik enkel unaturlig etterbehandling. Du tar så bra naturlige bilder, så fortsett heller med det. Mvh Gunnar Hei Gunnar! Jeg ser helt klart poenget ditt. Jeg vil legge ut en ny variant ..eller to.. når jeg kommer hjem fra arbeid i dag. Kanskje du da finner noe du liker bedre Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Vakkert vinterbilde Helene der hvitt er gjennomgangstonen på alle elementer i bildet. Får håpe eventuelt mildvær ikke tar knekken på snøen. Hos oss er det som du forstår ikke så mye som minner om vinter akkurat. Mvh Ragnar Hei Ragnar! Takk for fin kommentar! Nå har vi 50cm nysnø og -6 grader. Det er helt nydelig, men allerede fra i kveld skal det slå om og bli regn, vind og plussgrader igjen...jeg kvier meg... Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Er det synsbedrag på en tidlig mandags morgen eller bikker bildet litt mot venstre? Åkke som, bildet var snasent og vakkert! Mvh Fredrik 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Er det synsbedrag på en tidlig mandags morgen eller bikker bildet litt mot venstre? Åkke som, bildet var snasent og vakkert! Mvh Fredrik Du har rett i det at det kanskje heller litt mot venstre. Jeg skal lage en ny versjon uten så mye etterbehandling, da skal jeg prøve å rette det opp også Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Her har du hvertfall et julekort og det skulle bli snøfattig jul dette året også. Flott utsnitt og komp. Roar 1 Lenke til kommentar
sussss Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Nej hvor er det bare hyggeligt med alt det sne...du må nyde det så længe det er der ..:-) v1 det bedste billede 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Her har du hvertfall et julekort og det skulle bli snøfattig jul dette året også. Flott utsnitt og komp. Roar Ja, det ha du rett i! Det er jo slett kke sikkert de blir noe mer vinter, Langtidsvarselet er i alle fall begredelig + Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Nej hvor er det bare hyggeligt med alt det sne...du må nyde det så længe det er der ..:-) v1 det bedste billede Jeg håper værmeldingen er feil og vi får beholde snøen, men så heldig er jeg nok ikke. Hyggelig at du likte V1, det er litt delte meninger om slike bilder som er redigert på denne måten. Jeg faller av og til for fristelsen å behandle bildene slik når jeg synes de er for mørke og triste i utgangspunktet Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hvis du brukte Adobe Lightroom og tok i bruk verktøy som highlights og shadow, pluss white og black som dekker et enda større område og gradert filter, kunne du fått et bedre V2.Jeg går ut fra at du bruker RAW. Bildet tåler også betydelig oppskarping da du bruker ISO 100. Du må ikke sammenligne med mine to siste bilder som er rett fra kameraet og mye dårligere enn ditt bilde. Selv om jeg ikke har fått kommentarer, fikk jeg vist det første med utbrent tilsiktet himmel på NRK på fredag. Det kommer muligens av at jeg har vært på honorarlisten tidligere ;-) Jeg forsøker bare å gi konstruktiv kritikk, noe jeg er vesentlig bedre på enn å ta bilder. Jeg sitter ikke som Roar ved datamaskinen døgnet rundt - jeg kommuniserer mest via mobilen, derav alle skrivefeilene da jeg bommer på tastene. Selv vet jeg ikke hvem du er, da du skjuler ditt fulle navn, men jeg har fått med meg at du er en voksen dame og regner med at du tåler litt kritikk. Jeg er redd for å såre noen, men regner med at jeg er på trygg grunn her da du selv også er flink til det, noe jeg setter stor pris på. Jeg har også merket meg at Roars regler har dannet presedens her. Vi som har deltatt litt på Nordic Light, har ofte et annet syn. Dette ble litt rotete, håper det ikke er for mange skrivefeil. Ha en fin kveld, du skal vite at jeg setter stor pris på din innsats på dette nettstedet, men det er for mange som kun foretrekker koseprat. Mvh Gunnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Hvis du brukte Adobe Lightroom og tok i bruk verktøy som highlights og shadow, pluss white og black som dekker et enda større område og gradert filter, kunne du fått et bedre V2.Jeg går ut fra at du bruker RAW. Bildet tåler også betydelig oppskarping da du bruker ISO 100. Du må ikke sammenligne med mine to siste bilder som er rett fra kameraet og mye dårligere enn ditt bilde. Selv om jeg ikke har fått kommentarer, fikk jeg vist det første med utbrent tilsiktet himmel på NRK på fredag. Det kommer muligens av at jeg har vært på honorarlisten tidligere ;-) Jeg forsøker bare å gi konstruktiv kritikk, noe jeg er vesentlig bedre på enn å ta bilder. Jeg sitter ikke som Roar ved datamaskinen døgnet rundt - jeg kommuniserer mest via mobilen, derav alle skrivefeilene da jeg bommer på tastene. Selv vet jeg ikke hvem du er, da du skjuler ditt fulle navn, men jeg har fått med meg at du er en voksen dame og regner med at du tåler litt kritikk. Jeg er redd for å såre noen, men regner med at jeg er på trygg grunn her da du selv også er flink til det, noe jeg setter stor pris på. Jeg har også merket meg at Roars regler har dannet presedens her. Vi som har deltatt litt på Nordic Light, har ofte et annet syn. Dette ble litt rotete, håper det ikke er for mange skrivefeil. Ha en fin kveld, du skal vite at jeg setter stor pris på din innsats på dette nettstedet, men det er for mange som kun foretrekker koseprat. Mvh Gunnar Hei igjen Gunnar, og takk forlangt "brev" voksen og voksen...det kan sikkert diskuteres, men jeg har levd ei stund...blir faktisk 52 på lørdag Jeg har beholdt mitt barnlige sinn,liker å leke meg og er nysgjerrig og vil gjerne lære nye ting. Derfor setter jeg stor pris på tilbakemeldinger av alle slag (bare de ikke er ondsinnede, men det har jeg ikke opplevd til denne tid ) Det er alltid artig å se sine egne bilder med andres øyne hvis du skjønner. En ser seg lett blind på egne bilder, ser ikke de mulighetene som finnes der. Det som er moro med foto er jo at det er ingen fasit og en er ofte overlatt til tilfeldigheter. (Være på rett sted til rett tid) Jeg har av og til leserbildet i Sunnmørsposten, så hvis du leser den, så vil du kunne finne ut etternavnet mitt (ikke at det er så himla hemmelig heller ) Jeg har ikke kjøpt meg Lightroom enda,jeg vet ikke hvorfor det drøyer sånn, om det er pengene eller tid og overskudd som mangler. PS.Jeg fant ingen skrivefeil,så du greide deg bra Helene Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Godt komponert, men er ikke særlig begeistret for den unaturlige etterbehandlingen. Slik etterbehandling tar snart overhånd etter min mening. Jeg ga oss uttrykk for dette i en kommentar til en meget dyktig fotograf tidligere. Min interesse for fotografi ble vekket da vi fikk Nordic Light til Kristiansund og der ser vi heldigvis ikke slik enkel unaturlig etterbehandling. Du tar så bra naturlige bilder, så fortsett heller med det. Mvh Gunnar Hva synes du om V3 da? Lenke til kommentar
Helge Gulbrandsen Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Deler langt på veg Gunnar Fagerli sine synspunkter både ang. etterbehandling og at du tar bra foto. Her har du en flott komp. og vandringen fra postkassene via hovedhuset og videre bakover i vegen gjør dette til ett flott foto. V3 er her min klare favoritt. :-) Mvh. Helge 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Deler langt på veg Gunnar Fagerli sine synspunkter både ang. etterbehandling og at du tar bra foto. Her har du en flott komp. og vandringen fra postkassene via hovedhuset og videre bakover i vegen gjør dette til ett flott foto. V3 er her min klare favoritt. :-) Mvh. Helge Ja, V3 begynner å komme seg. V1 blir mer som en slags illustrasjon på en måte, og jeg skjønner at folk ikke liker at et foto blir vrengt helt dit. Men av og til er det gøy å leke seg med et bilde, vrenge og vri, og se hva man kan få ut av det. Takk for hyggelig kommentar! Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hvis du brukte Adobe Lightroom og tok i bruk verktøy som highlights og shadow, pluss white og black som dekker et enda større område og gradert filter, kunne du fått et bedre V2.Jeg går ut fra at du bruker RAW. Bildet tåler også betydelig oppskarping da du bruker ISO 100. Du må ikke sammenligne med mine to siste bilder som er rett fra kameraet og mye dårligere enn ditt bilde. Selv om jeg ikke har fått kommentarer, fikk jeg vist det første med utbrent tilsiktet himmel på NRK på fredag. Det kommer muligens av at jeg har vært på honorarlisten tidligere ;-) Jeg forsøker bare å gi konstruktiv kritikk, noe jeg er vesentlig bedre på enn å ta bilder. Jeg sitter ikke som Roar ved datamaskinen døgnet rundt - jeg kommuniserer mest via mobilen, derav alle skrivefeilene da jeg bommer på tastene. Selv vet jeg ikke hvem du er, da du skjuler ditt fulle navn, men jeg har fått med meg at du er en voksen dame og regner med at du tåler litt kritikk. Jeg er redd for å såre noen, men regner med at jeg er på trygg grunn her da du selv også er flink til det, noe jeg setter stor pris på. Jeg har også merket meg at Roars regler har dannet presedens her. Vi som har deltatt litt på Nordic Light, har ofte et annet syn. Dette ble litt rotete, håper det ikke er for mange skrivefeil. Ha en fin kveld, du skal vite at jeg setter stor pris på din innsats på dette nettstedet, men det er for mange som kun foretrekker koseprat. Mvh GunnarHei igjen Gunnar, og takk forlangt "brev" voksen og voksen...det kan sikkert diskuteres, men jeg har levd ei stund...blir faktisk 52 på lørdag Jeg har beholdt mitt barnlige sinn,liker å leke meg og er nysgjerrig og vil gjerne lære nye ting. Derfor setter jeg stor pris på tilbakemeldinger av alle slag (bare de ikke er ondsinnede, men det har jeg ikke opplevd til denne tid ) Det er alltid artig å se sine egne bilder med andres øyne hvis du skjønner. En ser seg lett blind på egne bilder, ser ikke de mulighetene som finnes der. Det som er moro med foto er jo at det er ingen fasit og en er ofte overlatt til tilfeldigheter. (Være på rett sted til rett tid) Jeg har av og til leserbildet i Sunnmørsposten, så hvis du leser den, så vil du kunne finne ut etternavnet mitt (ikke at det er så himla hemmelig heller ) Jeg har ikke kjøpt meg Lightroom enda,jeg vet ikke hvorfor det drøyer sånn, om det er pengene eller tid og overskudd som mangler. PS.Jeg fant ingen skrivefeil,så du greide deg bra Helene V3 er klart best her, de som sier noe annet får vi kalle inn til kurs hos Nordic Light til våren :-) Vi holdt Sunnmørsposten og Vestposten-Vikebladet mens kona levde, men jeg har kun Tidens Krav nå digitalt,så navnet ditt forblir vel en hemmelighet for meg :-) Du har et slikt ungdommelig profilbilde, så jeg regnet med at du var rundt 3o, men da det dukket opp en fargerik datter, skjønte jeg at du måtte være eldre. Gratulerer forresten med lørdagen. Jeg er som jeg sikkert har nevnt flere ganger betydelig eldre, men ser når jeg er ute og reiser at jeg holder et høyere tempo enn flere av de som er yngre, men det kommer av at jeg har holdt meg i form. ( dagens skryt ) Ha en fin kveld, jeg er egentlig en snill mann, Jeg har alltid hatt egne meninger og søker ikke allianser. Mvh Gunnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Hvis du brukte Adobe Lightroom og tok i bruk verktøy som highlights og shadow, pluss white og black som dekker et enda større område og gradert filter, kunne du fått et bedre V2.Jeg går ut fra at du bruker RAW. Bildet tåler også betydelig oppskarping da du bruker ISO 100. Du må ikke sammenligne med mine to siste bilder som er rett fra kameraet og mye dårligere enn ditt bilde. Selv om jeg ikke har fått kommentarer, fikk jeg vist det første med utbrent tilsiktet himmel på NRK på fredag. Det kommer muligens av at jeg har vært på honorarlisten tidligere ;-) Jeg forsøker bare å gi konstruktiv kritikk, noe jeg er vesentlig bedre på enn å ta bilder. Jeg sitter ikke som Roar ved datamaskinen døgnet rundt - jeg kommuniserer mest via mobilen, derav alle skrivefeilene da jeg bommer på tastene. Selv vet jeg ikke hvem du er, da du skjuler ditt fulle navn, men jeg har fått med meg at du er en voksen dame og regner med at du tåler litt kritikk. Jeg er redd for å såre noen, men regner med at jeg er på trygg grunn her da du selv også er flink til det, noe jeg setter stor pris på. Jeg har også merket meg at Roars regler har dannet presedens her. Vi som har deltatt litt på Nordic Light, har ofte et annet syn. Dette ble litt rotete, håper det ikke er for mange skrivefeil. Ha en fin kveld, du skal vite at jeg setter stor pris på din innsats på dette nettstedet, men det er for mange som kun foretrekker koseprat. Mvh GunnarHei igjen Gunnar, og takk forlangt "brev" voksen og voksen...det kan sikkert diskuteres, men jeg har levd ei stund...blir faktisk 52 på lørdag Jeg har beholdt mitt barnlige sinn,liker å leke meg og er nysgjerrig og vil gjerne lære nye ting. Derfor setter jeg stor pris på tilbakemeldinger av alle slag (bare de ikke er ondsinnede, men det har jeg ikke opplevd til denne tid ) Det er alltid artig å se sine egne bilder med andres øyne hvis du skjønner. En ser seg lett blind på egne bilder, ser ikke de mulighetene som finnes der. Det som er moro med foto er jo at det er ingen fasit og en er ofte overlatt til tilfeldigheter. (Være på rett sted til rett tid) Jeg har av og til leserbildet i Sunnmørsposten, så hvis du leser den, så vil du kunne finne ut etternavnet mitt (ikke at det er så himla hemmelig heller ) Jeg har ikke kjøpt meg Lightroom enda,jeg vet ikke hvorfor det drøyer sånn, om det er pengene eller tid og overskudd som mangler. PS.Jeg fant ingen skrivefeil,så du greide deg bra Helene V3 er klart best her, de som sier noe annet får vi kalle inn til kurs hos Nordic Light til våren :-) Vi holdt Sunnmørsposten og Vestposten-Vikebladet mens kona levde, men jeg har kun Tidens Krav nå digitalt,så navnet ditt forblir vel en hemmelighet for meg :-) Du har et slikt ungdommelig profilbilde, så jeg regnet med at du var rundt 3o, men da det dukket opp en fargerik datter, skjønte jeg at du måtte være eldre. Gratulerer forresten med lørdagen. Jeg er som jeg sikkert har nevnt flere ganger betydelig eldre, men ser når jeg er ute og reiser at jeg holder et høyere tempo enn flere av de som er yngre, men det kommer av at jeg har holdt meg i form. ( dagens skryt ) Ha en fin kveld, jeg er egentlig en snill mann, Jeg har alltid hatt egne meninger og søker ikke allianser. Mvh Gunnar Jeg har hatt veldig lyst på Nordic Light, men har syntes det var litt dyrt og at jeg var litt for amatør på en måte. Fint å holde seg i form hvis man har muligheten til det. Jeg er høyt og lavt jeg også Ha en fin kveld du også! (..jeg har aldri trodd du var noe annet enn en snill mann ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Flott komponert vinterbilde med et staselig hus . Jeg liker også å leke meg med effekter og etterbehandling , men her synes jeg at det "in natura" utgaven v3 ble best . PS alle tre heller ned i venstrekant . Gratulerer med overstått fødselsdag !!! Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Flott komponert vinterbilde med et staselig hus . Jeg liker også å leke meg med effekter og etterbehandling , men her synes jeg at det "in natura" utgaven v3 ble best . PS alle tre heller ned i venstrekant . Gratulerer med overstått fødselsdag !!! Alec Takk skal du ha Alec! Jeg har bursdag på førstkommende lørdag, så du er litt tidlig ute.. Hva bygger du det på at bildet heller mot venstre i V3? Er det stolpene du ser på? Jeg tok utgangspunkt i brua som er i enden av vegen. Ofte litt kinkig dette her når man ikke har en horisont å forholde seg til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg