Gjest Bruker-245639 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Det mest utrolige er mangel på kritiske spørsmål fra tu sine journalister. Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Og nå kjenner jeg også personer som jobber i Glitre energi og de er hvertfall bekymret for den lasten elbiler representerer. Jeg kjenner ganske mange som er kunder av Glitre Energi. Ingen av dem har hørt et kvekk fra Glitre om å være forsiktig med bruk av strøm. Det hadde vært lurt av Glitre å informere kundene sine om problemstillingen. Litt opplysningsarbeid kunne gjort underverker. Jeg tror en stor andel av elbileiere ville tilpasse seg Glitres ønsker om når og hvordan de bør lade, men da må Glitre i det minste formidle hva de ønsker. De kunne f.eks. spurt pent om ikke folk kunne være så snill å utsette elbillading til etter kl. 2100? Og helst med redusert effekt, om mulig. Videre kunne de spurt om folk kunne bruke bittelitt lenger tid på middagslagingen, eller i hvert fall ha i bakhodet å ikke kjøre alle plater på full effekt samtidig. Kanskje skru varmeovnene litt ned i kuldeperioder, og fyre noe med ved. De fleste (alle?) elbiler har innebygd timer for å styre ladetid og effekt. Be folk om å bruke det litt aktivt! De fleste vil gladelig prøve å hjelpe til på situasjonen, bare de får litt kunnskap om problemet. Det er forøvrig noe litt absurd med å forsyne en bolig med 3x40 A 400 V, og samtidig hevde at en last på 2,5 kW er et problem. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) "– Det er riktig at dette ikke så gunstig,.." Nå er det jo tett mellom bensinstasjoner, uten at noen ikke synes dette er u-gunstig. Og med dagens ønske om utslippsfrie biler inn til Oslo, og problemene dette medfører, så er nok dette gunstig nok. Hvis folk (flest) synes batteri-elektriske biler dekker deres behov, så ville ikke forurensnings-problematikken med dagens diesel-forbud vært problematisk. For noen passer det ikke med lading og kjørelengde. Så får vi se om Hydrogen-drift tar resten av bilbrukerne. Om et par år, når Hydrogenstasjons nettverket er utbygd ( Ved hjelp av Uno-X/Reitan/Spetalen) og dagens Hydrogenbil-produksjon fra Honda, Hundai , Audi og Mercedes m.fl. er kommet i stor-produksjon, vil det nok være få diesel og bensinbiler på vei gjennom Oslo. Endret 17. januar 2017 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå