Gå til innhold

Fil overføring


Malignant

Anbefalte innlegg

Jeg har en hel mengde med filer på min stasjonære pc som jeg gjerne skulle hatt overført til min bærbare. Problemet er bare at den stasjonære ikke har USB2 eller Firewire i motsetning til den bærebare som har begge deler. Hvordan i H..... skal jeg da overføre filer på raskest mulig måte? Ja jeg vet, jeg er grønn! He he... :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vet hvordan sökefunksjonen funker så vil jeg anbefale den! :thumbup:

Hvis ikke burde du läre deg den!

Hvis ikke du gidder det så kan du jo lese en tråd et par tråder under den du selv starta.

Hvis man skal starte nye tråder om samme emne to ganger om dagen blir det et ekstremt kaos og veldig kjedelig å lese . .

Lenke til kommentar
Jeg har en hel mengde med filer på min stasjonære pc som jeg gjerne skulle hatt overført til min bærbare. Problemet er bare at den stasjonære ikke har USB2 eller Firewire i motsetning til den bærebare som har begge deler. Hvordan i H..... skal jeg da overføre filer på raskest mulig måte? Ja jeg vet, jeg er grønn! He he... :green:

Hvis du har nettverkskort på begge maskinene kan du kjøpe krysset TP kabel (nettverkskabel) som du plugger inn i nettverkskortene. Deretter gjør du følgende:

 

Dette må du gjøre mellom på begge pc'ene:

IP-adressen slutter på 1 på den ene maskinen og 2 på den andre

 

1. Mine nettverkssteder

2. Vis nettverkskoblinger

3. Lokal tilkobling -> egenskaper

4. Internett-protokoll(TCP/IP) -> egenskaper

5. Bruk følgende IP-adresse: 192.168.0.1 (Nettverksmaske: 255.255.255.0

komme automatisk)

 

deretter går du på Søk etter filer og mapper og "søke etter datamaskiner eller personer" og søker etter datamaskinnavnet!

Lenke til kommentar
Om du vet hvordan sökefunksjonen funker så vil jeg anbefale den! :thumbup:

Hvis ikke burde du läre deg den!

Hvis ikke du gidder det så kan du jo lese en tråd et par tråder under den du selv starta.

Hvis man skal starte nye tråder om samme emne to ganger om dagen blir det et ekstremt kaos og veldig kjedelig å lese . .

Dette er vel et diskusjons forum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...