Gå til innhold

EVGA 1080FTW og Precision OC X

Anbefalte innlegg

Hei sann.

La inn Precision OC X i går for det første. Mest for å se GPU temp, osv..

Og fikk da stilt inn slik at jeg fikk "On screen" på BF1 når jeg spilla, slik at jeg så temp på gpu.

Men nå i dag får jeg det ikke til, har ikke gjort noe annet enn i går. Men nå nekter den å åpne "on screen" greia i hjørnet. Hva kan dette komme av? Hva skal jeg gjøre, føler jeg har prøvd alt, uten hell..

En annen ting ang Precision OC X også, under instillinger, så kan man slå på noe som heter "Automatic Fan Controll" når man slår på den får man opp en kurve for vifte/temp...

Bør denne stå på Automatic fan controll, eller bør den være av? Hva er forskjellen på og ha den på Automatic og ikke? Den står ikke på Automatic til standard virker det som, ettersom den var skrudd av første gang jeg åpna appen, skrur jeg den på så starter vifta på skjermkortet selv ved 30-40grader.

Kan også nevna at under spilling av BF1 i går, så lå GPU temp på rundt 70-73grader. Er det litt mye tru?

Har ikke overclocket eller noe sånt.

Og hva er forskjellen/best av OC X og bare Presesion X?

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket skjermkort har du? Det kan være en fordel å vite om man skal ha en formening om noe.

Precision XOC er laget for Pascal-kort (GTX 1050/1050 Ti/1060/1070/1080/Titan X (P). Precision X er eldre og er kompatibelt med eldre kort.

Automatic fan control i Precision XOC går ut på at du kan lage en fan curve selv, istedenfor å la skjermkortet og dets bios håndtere hvor fort viften(e) på kortet går rundt.

70-73 grader er godt innafor normalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...