lasse_hansen87 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) Hei sann. La inn Precision OC X i går for det første. Mest for å se GPU temp, osv.. Og fikk da stilt inn slik at jeg fikk "On screen" på BF1 når jeg spilla, slik at jeg så temp på gpu. Men nå i dag får jeg det ikke til, har ikke gjort noe annet enn i går. Men nå nekter den å åpne "on screen" greia i hjørnet. Hva kan dette komme av? Hva skal jeg gjøre, føler jeg har prøvd alt, uten hell.. En annen ting ang Precision OC X også, under instillinger, så kan man slå på noe som heter "Automatic Fan Controll" når man slår på den får man opp en kurve for vifte/temp... Bør denne stå på Automatic fan controll, eller bør den være av? Hva er forskjellen på og ha den på Automatic og ikke? Den står ikke på Automatic til standard virker det som, ettersom den var skrudd av første gang jeg åpna appen, skrur jeg den på så starter vifta på skjermkortet selv ved 30-40grader. Kan også nevna at under spilling av BF1 i går, så lå GPU temp på rundt 70-73grader. Er det litt mye tru? Har ikke overclocket eller noe sånt. Og hva er forskjellen/best av OC X og bare Presesion X? Endret 15. januar 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Ingen som har noen formening? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Hvilket skjermkort har du? Det kan være en fordel å vite om man skal ha en formening om noe. Precision XOC er laget for Pascal-kort (GTX 1050/1050 Ti/1060/1070/1080/Titan X (P). Precision X er eldre og er kompatibelt med eldre kort. Automatic fan control i Precision XOC går ut på at du kan lage en fan curve selv, istedenfor å la skjermkortet og dets bios håndtere hvor fort viften(e) på kortet går rundt. 70-73 grader er godt innafor normalen. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) Har EVGA 1080 FTW. Sliter litt med å få til on screen greine på spill. Eller får det aldri til. Første gang jeg prøvde gikk det på BF1, men det var kun den ene gangen. Hvorfor er det sånn tro? Altså der kan man se gpu temp i spillet osv Endret 17. januar 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Har også hatt litt problemer med OSD med både Precision X og Precision XOC. Bruker derfor MSI Afterburner og har ikke noen slike problemer lengre. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Hmm, kanskje jeg bør vurdere det isteden. Er det mye bedre? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Det er vel mer en smakssak enn noe annet vil jeg si. Personlig foretrekker jeg Afterburner, men så har jeg brukt Afterburner i flere år så jeg vet hvor alt er og erfaringsmessig ingen problemer med det. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) Vil helst bruke precision oc x pga jeg har evga kort. Men det har kanskje ikke noe å si? Hvorfor virker det ikke å vise gpu temp osv i spill med precision oc x tru? Funka kun en dag, nå vil det ikke mer ? Endret 17. januar 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Godt spørsmål. Min holdt også på sånn. Til informasjon bruker jeg også EVGA kort. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Men det fungerer med msi afterburner? Hva er det server greine som installeres med precesion? Vet ikke om det er sånn på afterburner å jeg? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Ja, det fungerer med MSI Afterburner. Finnes vel ikke noen kort (moderne) som ikke fungerer med MSI Afterburner. Det "server greiene" er vel det som driver OSD. MSI AB bruker Rivatuner statistics server. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Okay, så det er normalt at den skal installeres altså ? Da blir det nok til å prøve afterburner fremfor precesion oc x. Er det innviklet å få til OSD på afterburner? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Er en del ting man må "tikke av", men vil vel ikke påstå det er innviklet. https://www.msi.com/blog/setting-up-osd-with-msi-afterburner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå