Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei husker fra min glade barndom da jeg hadde en win 95 og et spill som handlet om en feit fyr som gikk fra stat til stat i USA og drepte spøkelser som holdt kompisene hans som gisler (ironisk nok i alle 50 delstater)

Var et 2D platform spill (type Mario & Donkey Kong). Et av kjennemerkene at at når han hang i en stige så viste han rumpesprekken og stønnet og peste.

Noen som vet?

Kan det være Arcade America du leter etter?

https://www.youtube.com/watch?v=k5Smz0KMQCA#t=348

(stigeklatring og rumpesprekk fra ca 1:50) :)

Det var det :D Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg leter etter et gammelt spill jeg tror heter noe med jungel.. ?? Det var vartfall i en jungel du var.

Konsoll: PC
År: vet ikke. Tror det er eldre enn 2000 tallet.
Sjanger: Usikker her og,
Kamera: Rett foran
Spillet: Det var 1 eller 2 spillere med 2 forskjellige figurer, den ene var en ape og den andre er jeg litt usikker på. Du skulle gå fra bunn nede og klatre opp å hente noe og klatre ned igjen. Tror kanskje det var ting du skulle hoppe over for å ikke dette ned igjen. Første mann så hentet tingen vant.

Lenke til kommentar

Hei, jeg leter etter et gammelt spill jeg tror heter noe med jungel.. ?? Det var vartfall i en jungel du var.

Spillet: Det var 1 eller 2 spillere med 2 forskjellige figurer, den ene var en ape og den andre er jeg litt usikker på. Du skulle gå fra bunn nede og klatre opp å hente noe og klatre ned igjen. Tror kanskje det var ting du skulle hoppe over for å ikke dette ned igjen. Første mann så hentet tingen vant.

Kan det ha vært Mons og Marte i regnskogen?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker så var spillet i pixel format eller noe lignende. På PC (der jeg spillte det)

Du så byen ovenfra, kunne velge mellom flere ting feks veier, gress, fortau og gjerder.

Du skulle bygge en by. Det spawnet dyr (Kaniner, og kuer så vidt jeg husker, kanskje andre dyr også.) I noen tidspunkt så kom superman og flyr rundt i byen.

Jeg tror også en av personene ble ordfører til slutt i byen også.

Har så lyst til å finne ut hva det heter, har søkt på google ved "hjelp" av nøkkelord, men fant fint lite.

EDIT: Har ikke funnet ut av noe enda, lett gjennom flere "Old games library" uten å finne noe som kan ligne. Kan hende spillet var et limited greie i norge.

Husker ikke hvilket språk det var på..

Det kan ikke være SimPark da? (http://en.wikipedia.org/wiki/SimPark) er ikke en by men alt det andre får meg til å huske SimPark :)

Lenke til kommentar

Der har du det! :) Tusen takk for svar!!

Lenke til kommentar

Der har du det! :) Tusen takk for svar!!

Var det jeg også tenkte, men det er et regnespill så trodde jeg var helt på jordet :) Er kult det. Hadde vært gøy å spilt det igjen. Her er en link hvis du vil laste det ned.

Obs fungerer ikke på 64-bit os.

Endret av -Twix-
Lenke til kommentar

Hei! For mange år tilbake spilte jeg et veldig morsomt spill, som jeg plutselig kom på her om dagen..Problemet er at jeg ikke husker hva det heter. Man spiller spillet som ''jeg'' personen, men man kan ikke se seg selv. Det er heller ingen andre personer med i spillet, kun deg selv. Man kan bygge seg hus, og må begynne å legge grunnmur, legge inn strøm, sette opp vegger og velge farge på huset. Så kan man ta bussen til byen for å kjøpe seg møbler, også kan man dra i banken å ta opp et lån. Dette er forresten et barnespill. Man kan også kjøpe seg busskort, og dra til blandt annet tannlegen. Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar

Hei! For mange år tilbake spilte jeg et veldig morsomt spill, som jeg plutselig kom på her om dagen..Problemet er at jeg ikke husker hva det heter. Man spiller spillet som ''jeg'' personen, men man kan ikke se seg selv. Det er heller ingen andre personer med i spillet, kun deg selv. Man kan bygge seg hus, og må begynne å legge grunnmur, legge inn strøm, sette opp vegger og velge farge på huset. Så kan man ta bussen til byen for å kjøpe seg møbler, også kan man dra i banken å ta opp et lån. Dette er forresten et barnespill. Man kan også kjøpe seg busskort, og dra til blandt annet tannlegen. Setter stor pris på svar!

Det eneste barnespillet jeg husker som omhandler er mulle mekk bygge hus men det passer ikke så godt med det du nevner da. Men verdt å ta en titt på uansett!

Lenke til kommentar

Jeg husker et av de første PC spillene jeg hadde var et 'point and click' spill med Dracula (eller en vampyr med et slott vertfall) men jeg klarer ikke å huske hva det het. Det var for barn og må ha kommet ut på slutten av 90 tallet eller tidlig 2000 tallet. Kanskje en litt svak forklaring, men jeg husker ikke så mye fra det. Er det noen andre som kan huske hva det het? Klokka er nå halv 4 på natta og jeg får ikke sove pga jeg bare tenker på hva det spillet var nå. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg husker et av de første PC spillene jeg hadde var et 'point and click' spill med Dracula (eller en vampyr med et slott vertfall) men jeg klarer ikke å huske hva det het. Det var for barn og må ha kommet ut på slutten av 90 tallet eller tidlig 2000 tallet. Kanskje en litt svak forklaring, men jeg husker ikke så mye fra det. Er det noen andre som kan huske hva det het? Klokka er nå halv 4 på natta og jeg får ikke sove pga jeg bare tenker på hva det spillet var nå. :hmm:

Jeg søkte på Point and click dracula på google og fant dette spillet fra 2000 http://en.wikipedia.org/wiki/Dracula:_Resurrection

Edit: er nok ikke for barn dette :p

Det er også http://en.wikipedia.org/wiki/Castlevania ( litt usikker på om det er dette egentlig eller denne serien )

Klikk deg inn der så ser du spill helt fra 1986 til 2014 i den serien

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen men det er ingen av de. Var for barn og hadde tegneserie grafikk. Tror ikke det er et så veldig kjent spill for jeg kan ikke huske å ha sett det noe annet sted, men tenkte jeg skulle prøve å høre her. Gikk gjennom Wikipedia og uten å finne det.

Lenke til kommentar

Dracula-serien begynte på slutten av 90-tallet, men vil vel ikke karakterisere det som barnespill, så regner ikke med det er dem du mener.

http://www.gog.com/game/dracula_trilogy

Fant et spill fra 1996 som heter Drascula - The Vampire Strikes back, som ser ut som det er for barn, og har tegneseriegrafikk. Det er nok det beste jeg får til med mindre du har mer info om spillet....

http://www.adventuregamers.com/games/view_screenshots/16643

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Heisann folkens. Da er det visst min tur til å lure på noe og ikke svare. Jeg lurer på om noen av dere vet om et spill fra slutten av 90 tallet (tror jeg), kan ha vært tidlig 2000-tallet. Spillet handler om dragrace. Det er forskjellige byer og innimellom så var det en sånn drag racing dag i uka der alle drag racere møtest for å kjøre om kapp. Man kunne oppgradere bilen, fikse turbo og sånt. Mener å huske at det var ganske mange deler og man kunne kjøpe brukt og nytt. I flere kvaliteter etterosm hvor mye penger man hadde (f.eks pent brukte dekk av middels kvalitet) osv. Var kun dragracing og ikke noe mer.

Endret av Wuzhou
Lenke til kommentar

Heisann folkens. Da er det visst min tur til å lure på noe og ikke svare. Jeg lurer på om noen av dere vet om et spill fra slutten av 90 tallet (tror jeg), kan ha vært tidlig 2000-tallet. Spillet handler om dragrace. Det er forskjellige byer og innimellom så var det en sånn drag racing dag i uka der alle drag racere møtest for å kjøre om kapp. Man kunne oppgradere bilen, fikse turbo og sånt. Mener å huske at det var ganske mange deler og man kunne kjøpe brukt og nytt. I flere kvaliteter etterosm hvor mye penger man hadde (f.eks pent brukte dekk av middels kvalitet) osv. Var kun dragracing og ikke noe mer.

Hot rod american street drag?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...