Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yo! Dette er litt vanskelig å finne ut av, men jeg prøver.

 

Jeg lastet ned en demo fra gamer.no, var ihvertfall 3 år siden. Det var et rollespill der man spillte en jente/dame som gikk til et slott og ble forhekset (?) og for så å dra der fra og man vandret rundt i naturen. Jeg husker det var ganske livlig grafikk med trær og busker som blåste i vinden, et relativt detaljert spill. Noen som har en anelse hva det spillet heter?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk for hjelpen med 4 spill her, prøver igjen jeg da.

 

Det var et spill på 1001spill.no for 3år siden. Du var en liten robot/maskin som skulle grave etter gull/mineraler langt nedi i jorden. Ovenfor var det butikker der du kunne tilbehør til maskinen/roboten og bensin måtte du ha. Du kunne blant annet kjøpe ny borr til maskinen/roboten.

 

Oppdraget ditt var å finne mest mulig mineraler/gull før du mistet bensin. Datt du ned på jorden eller datt ned et sted nede langt under jordoverflate kunne du risikere å miste "hull" altså øke damagen.

 

Når du skulle opp kunne du altså fly opp, med en liten propell du hadde, på slutten helt til du kom ned til kjernen skulle du sloss mot satan/djevelen, etter det vant du hele spillet, var også generelle cheat-koder.

 

Edit: Så vidt jeg husker het spillet noe med Mother

 

Altså basert på gruvedrift, tar i mot alle slags spm.

Endret av ScriptHACK
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen med 4 spill her, prøver igjen jeg da.

 

Det var et spill på 1001spill.no for 3år siden. Du var en liten robot/maskin som skulle grave etter gull/mineraler langt nedi i jorden. Ovenfor var det butikker der du kunne tilbehør til maskinen/roboten og bensin måtte du ha. Du kunne blant annet kjøpe ny borr til maskinen/roboten.

 

Oppdraget ditt var å finne mest mulig mineraler/gull før du mistet bensin. Datt du ned på jorden eller datt ned et sted nede langt under jordoverflate kunne du risikere å miste "hull" altså øke damagen.

 

Når du skulle opp kunne du altså fly opp, med en liten propell du hadde, på slutten helt til du kom ned til kjernen skulle du sloss mot satan/djevelen, etter det vant du hele spillet, var også generelle cheat-koder.

 

Edit: Så vidt jeg husker het spillet noe med Mother

 

Altså basert på gruvedrift, tar i mot alle slags spm.

 

Det første jeg tenkte på var MotherLoad (motherlode) som er en juksekode i Sims ha ha. Og så er det faktisk et spill som heter det også:

http://www.funny-games.biz/motherload.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom akkurat på ett spill jeg spilte når jeg var barn, som jeg syntes var morro.

 

Jeg husker faktisk ikke hvordan typen vi styrer ser ut, eller hvordan spillet ser ut.

Det eneste jeg husker er at spillet er sett fra siden, og at på den første mappen/banen er det en boss i slutten som jager oss under bakken (wrong?) og mot starten av banen igjen. (Veldig hektisk scene hvis jeg husker riktig.)

 

utrolig lite informasjon å gå på, I know. Hvis jeg husker noe mer, så skal jeg legge det ut. :hmm:

 

EDIT: Jeg tror spillet var til Super Nintendo (SNES).

 

Jeg fant det! Kom tilfeldigvis over det. "joe and Mac 2: lost in the tropics"

 

http://www.google.no/search?um=1&hl=no&tbo=d&biw=1024&bih=673&tbm=isch&sa=1&q=joe+and+mac+2+lost+in+the+tropics&oq=joe+and+mac+2+lost+in+the+tropics&gs_l=img.3...117228.122663.0.123035.20.1.0.19.0.0.140.140.0j1.1.0...0.0...1ac.fQ0otN1W5n0#biv=i%7C0;d%7CThGXFIKn-u6gTM:

 

Av en eller annen Grunn finner jeg ikke videoer av det spillet, bare av de versjonene hvor karakteren ser ut som de originale Mac and joe. Uansett, det var det spillet i linken jeg lette etter, utrolig at jeg bare kom over det! (:

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

er på jakt etter et spill jeg spilte på windows 95. som jeg ikke har klart og funnet igjen,

spillet har akkurat samme konsept som trackmania, og man kunne lage baner, hvis ikke jeg husker feil var det 3 typer baner, det var is, grus/leire, og vanlig asvalt.

på banen var det store hopp og looper,

 

noen som vet hvilket spill jeg tenker på så hadde jeg vert evig taknemelig!

Lenke til kommentar

Her er en enkel:

 

Er på jakt etter et rombasert strategi spill som ble omtalt i dagens utgave av VG (papir). Det var to slike spill omtalt, det ene en utvidelse og det andre et helt spill.

 

Nevermind, etter litt mer Google-Fu klarte jeg å komme fram til hva det het. Endless Space var det!.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Hei!

 

For mange år siden, tipper 7-8, fikk vi et spill sammen med noe hardware. Husker ikke navnet på det, men vet at det var et FPS hvor du spilte som en dame. Du brukte pistol, mener at det var mye orange farger med, drakten til hovedpersonen var det om jeg ikke tar feil. Hadde vært utrolig gøy å spille det, så kan jeg endelig få spilt det uten å gjøre det i skjul...

 

Sebastian :)

Lenke til kommentar

EDIT: Har funnet det. Er faktisk Midnight Club: Street Racing. Var sikker på at det var bilde og tekst, men i følge youtube er det bare stemmer...

 

Bil/racing spill ca. 2000-2003 på konsoll (Tror det var PS2).

 

Det ene 'missionet' jeg husker er hvor du skal kjøre i fra en fyr. Hele tiden hører man han kommentere og trash talke. Og man ser bilde av han nederst på skjermen, med tekst, når dette skjer. Tror han hadde dreads og var rastafarian.

 

Den ene kommentaren skal være "I'm breathing down your neck you motha fisha".

 

Har prøvd å kikke på Midnight Club serien. Og har prøvd å kikke på youtube videoer. Men kan ikke se at motstanderne kommenterer ting på noen av videoene, man kjørere liksom bare rundt. Og i 1'ern er det bare tekst.

 

Any ideas?

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...