Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg er ute etter et gammelt 2D romskipspill jeg og en kamerat spilte da vi var yngre. Her er alt vi husker:

• Plattform: Windows
  • Det var minst to spillere, kanskje mulighet for mer.
  • Splitscreen
  • Hver spiller kontrollerer et lite, trekantet romskip som man flyr rundt på et brett. Målet var så vidt vi husker bare å drepe hverandre.
  • Brettene varierte litt, men jeg tror de fleste var inne i huler.
  • Ulike våpen og power ups, blant annet var det mulig å bli usynlig.
  • Tror det var mulig å gå tom for bensin, og da måtte man lande på en plattform for å få mer. Landing var vanskelig, og vi endte nesten alltid opp med å krasje i veggen og sprenge i stedet.
  • En omtrentlig skisse fra hukommelsenpost-63785-0-93407400-1336491850_thumb.png

Noen som kjenner igjen dette?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er ute etter et gammelt 2D romskipspill jeg og en kamerat spilte da vi var yngre. Her er alt vi husker:

• Plattform: Windows
  • Det var minst to spillere, kanskje mulighet for mer.
  • Splitscreen
  • Hver spiller kontrollerer et lite, trekantet romskip som man flyr rundt på et brett. Målet var så vidt vi husker bare å drepe hverandre.
  • Brettene varierte litt, men jeg tror de fleste var inne i huler.
  • Ulike våpen og power ups, blant annet var det mulig å bli usynlig.
  • Tror det var mulig å gå tom for bensin, og da måtte man lande på en plattform for å få mer. Landing var vanskelig, og vi endte nesten alltid opp med å krasje i veggen og sprenge i stedet.
  • En omtrentlig skisse fra hukommelsenpost-63785-0-93407400-1336491850_thumb.png

Noen som kjenner igjen dette?

Ahh det der var kjent. Spilte det gørrmasse selv:

http://www.youtube.com/watch?v=s_YAe6nvr6E&feature=related

Lenke til kommentar

Har egentlig to gamle spill jeg har lyst til å vite hva heter.

Det ene spillet er vel antagelig Win 95, er veldig lenge siden jeg spilte det, så jeg vet egentlig ikke. I spillet kunne man vel lage seg en lekesoldat, og sloss i forskjellige rom i huset. Er ikke helt sikker på dette, men jeg mener man måtte tjene seg opp penger for å oppgradere mye.

De to typene lekesoldater man kunne lage var vel lekesoldater/mennesker og monstre/aliens.

Det andre spillet er 2D, og man styrer en kanin. Var mulig å spille 2 player på det, og jeg tror det het noe med Jack.

Lenke til kommentar

Har egentlig to gamle spill jeg har lyst til å vite hva heter.

Det ene spillet er vel antagelig Win 95, er veldig lenge siden jeg spilte det, så jeg vet egentlig ikke. I spillet kunne man vel lage seg en lekesoldat, og sloss i forskjellige rom i huset. Er ikke helt sikker på dette, men jeg mener man måtte tjene seg opp penger for å oppgradere mye.

De to typene lekesoldater man kunne lage var vel lekesoldater/mennesker og monstre/aliens.

Det andre spillet er 2D, og man styrer en kanin. Var mulig å spille 2 player på det, og jeg tror det het noe med Jack.

Det andre spillet er ihvertfall Jazz Jackrabbit. :) Klassisk DOS-spill det der. :)

Lenke til kommentar

Kanskje min tur til å spørre om et spill da:

Joda det er et NES spill spilte det vel i begynnelsen av 99-00 det var ikke dne beste grafikken nei, og spille lagga seg bortover hele banen. Det var en liten gutt som hadde på seg en caps, han var ganske liten. Og det var om å gjøre å komme seg vekk fra rullene steiner som var i banen. Du hadde 5liv etter det var det gamer over :D

Digget dette spille når jeg var rundt 5-7 år håper jeg for svår :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...