Sacho_chan Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg er på jakt etter et spill som jeg har glemt navnet på. Husker dere DX ball? Spillet jeg er på leting etter er veldig likt DX Ball og går ut på det samme, bare at jeg er på jakt etter en juleverson/juleutgave/juledemo der det kommer fram små nisser bak disse "blokkene" som kaster kaktuser og gaver. Tar du gavene får du plusspoeng, får du tak i kaktusene mister du poeng. Klarer man å skyte eller komme borti nissene med ballen faller de ned. Klarer du å fange dem får du poeng og spretter oppover, slik at jo flere gange de spretter opp jo mer poeng får du. Spillet var spilt rundt 1996-1999 og man kunne laste det ned gratis. Noen som vet hva jeg snakker om? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hmmm kanskje noen elite-pc gamere her som kan hjelpe meg. Husker tilbake til de gamle dagene, MINST 10 år tilbake. Da jeg så på broren min spille et visst bilspill på datamaskinen, det var et slikt racing-game med monstertrucker(tror jeg) nokså lov-graphics, og tror man kunne oppgradere dem imellom gamesene, virkelig mangelfull info her jeg vet, men det er vanskelig å beskrive the aestetiske... Lenke til kommentar
Persn Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Hmmm kanskje noen elite-pc gamere her som kan hjelpe meg. Husker tilbake til de gamle dagene, MINST 10 år tilbake. Da jeg så på broren min spille et visst bilspill på datamaskinen, det var et slikt racing-game med monstertrucker(tror jeg) nokså lov-graphics, og tror man kunne oppgradere dem imellom gamesene, virkelig mangelfull info her jeg vet, men det er vanskelig å beskrive the aestetiske... Monster Truck Madness? Det var veldig populært å smuginstallere på skolePCene på den tiden husker jeg. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Hmmm kanskje noen elite-pc gamere her som kan hjelpe meg. Husker tilbake til de gamle dagene, MINST 10 år tilbake. Da jeg så på broren min spille et visst bilspill på datamaskinen, det var et slikt racing-game med monstertrucker(tror jeg) nokså lov-graphics, og tror man kunne oppgradere dem imellom gamesene, virkelig mangelfull info her jeg vet, men det er vanskelig å beskrive the aestetiske... Monster Truck Madness? Det var veldig populært å smuginstallere på skolePCene på den tiden husker jeg. aaah nei grafikken var en del dårligere faktisk. (takk for forsøket dog ) Kom og på at hvertfall på broren min sin pc så så man ovenifra. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Death Rally? Tror det kan være dette ja, litt vanskelig å si per nå (takk) men må se videoer i morgen, per nå så er det såpass sent at Jeg burde legge meg Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) edit: removed all grunnet ument løgn Tror per nå det ikke er noen av spillene, er ikke 100% sikker på at det var monstertruck de kjørte dog Endret 21. desember 2011 av Gnurk(homesmasher) Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Kom til å tenke på Super offroad, oh good times da jeg kasta bort hundrevis av kroner på RA 4 i Oslo.. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Haha det så gammelt ut, må innrømme at death rally så så gøy ut at jeg nedlasta det, det var faktisk ekstremt underholdende. Men hvordan man stucker seg i kanten var til å rive av seg håret av! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Haha det så gammelt ut, må innrømme at death rally så så gøy ut at jeg nedlasta det, det var faktisk ekstremt underholdende. Men hvordan man stucker seg i kanten var til å rive av seg håret av! Ouch ok. Tar rullatoren min og går en tur jeg nå.. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 vel hvem sier at høy alder=negativt? Når du er gammel streber du etter å være ung, når du er ung streber du etter å være gammel, når du er i din "perfekte" alder, (30 for menn, 20 for kvinner) så er du i din depressive periode. Alt er galt :\ Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Pokker nå har jeg hengt meg opp. Spilte et spill på arkade (RA 4 i Oslo) på tidlig 90-tall som kan ligne på Q*Bert, men er det ikke. Husker bare at det var et slags landskap i lik klossestruktur som Q*Bert, men med mer detaljer som vann etc, og at du skulle plukke opp små kuler som lå spredd. Unngå fiendene, og når alle kulene var plukket opp gikk du videre til neste brett. Noen som vet før jeg blir gal her? *edit: det er noe med den tråden her i og med at man ofte finner spillet rett etterpå allikevel. Har lett driiiit lenge etter et klipp av spillet jeg søkte etter over her, men 2 minutter etterpå spratt navnet bare inn i hodet mitt: Crystal Castles - bare grafikken gir spillelyst, for ikke å snakke om lydeffektene og musikken.. Endret 31. desember 2011 av Bjellesau Mr Gnu Lenke til kommentar
el3ment3 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Leter etter et slags fotball spill jeg prøvde for rundt en 5-7 år siden. husker ikke så alt for mye om det dessverre, husker at man kunne velge mellom en rekke landslag og at Norge var vikinger. man så det i et slags "fugle-perspektiv" altså oven ifra. Endret 6. januar 2012 av el3ment3 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Ganske sikker på at det var noe Donald-spill. Husker ikke navnet. EDIT: Altså spill som fulgte med Donald-bladet Endret 6. januar 2012 av Stoddart Lenke til kommentar
Colb Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg leter etter ett gammelt 2d platform spill til PC. Man styrte en slags fisk/frosk/skilpadde hvor man kunne strekke halsen sin ved å trykke space. kunne også hoppe inn i biler og fly etc. noen som husker hva det heter? Lenke til kommentar
Santar Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Jeg leter etter ett gammelt 2d platform spill til PC. Man styrte en slags fisk/frosk/skilpadde hvor man kunne strekke halsen sin ved å trykke space. kunne også hoppe inn i biler og fly etc. noen som husker hva det heter? James Pond 2 Operation Robocod? Var et knallspill det husker jeg Film fra Amiga versjonen. http://www.youtube.com/watch?v=xSFOcTtYPrA Endret 11. januar 2012 av Santar Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ganske sikker på at det var noe Donald-spill. Husker ikke navnet. EDIT: Altså spill som fulgte med Donald-bladet Sikkert ikke denne du mener, men noen her som har gode minner fra dette spillet? http://www.youtube.com/watch?v=iRQbC1qclEU Spesielt 1:34 og 2:05 husker jeg godt Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ganske sikker på at det var noe Donald-spill. Husker ikke navnet. EDIT: Altså spill som fulgte med Donald-bladet Sikkert ikke denne du mener, men noen her som har gode minner fra dette spillet? Spesielt 1:34 og 2:05 husker jeg godt Jeg er gammel nok, hadde det både på NES og på Amiga Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Leter etter et gammelt Amiga spill, det var et slags dungeon spill der man hadde et party og skulle finne en skatt og ta den med til starten av dungeonen, det var turbasert og man slo en form for terning, det var isometrisk view og man kjøpte våpen og rustninger før man dro til dungeonen. Husker også at en av dungeonene var veldig forvirrende, da man endte opp i et tilfeldig rom når man brukte dørene. Kampene gikk ut på angrip og forsvar, la oss si jeg hadde 3 i angrep og monsteret hadde 2 i forsvar, da tok det skade, men viss monsteret hadde 3+ i forsvar kunne man ikke skade det, fungerte seff andre veien også. Edit: Når man gikk var det på "ruter", dvs. viss jeg slo 5 på "terningen" kunne jeg bevege meg 5 "ruter", og man kunne angripe fiender som var 1-3 "ruter" unna, avhengig av hvilke våpen man hadde. Endret 12. januar 2012 av malmern Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Hero Quest? http://www.mobygames.com/game/hero-quest Edit: Eneste jeg kan tenke meg med den terningbevegelsen iallfall. Endret 12. januar 2012 av Godsaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå