Nevnarion Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Leter etter et spill vi hadde på skolen et sted mellom 1999 og 2002.husker det var brun bakgrunn og du skulle sette ting sammen så de virke som f. eks du måtte ha strøm til en vifte eller no sånt, så da måtte du finne en måte å skaffe strøm på... du kunne bruke en hamster inne i et hjul eller no. det var ingen oppdrag eller n sånt som jeg husker, så jeg tror du kunne bruke et utvalg av saker og ting og sette det sammen etter fantasien... lykke til TIM (a.k.a. The Incredible Machine) Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Leter etter et spill vi hadde på skolen et sted mellom 1999 og 2002.husker det var brun bakgrunn og du skulle sette ting sammen så de virke som f. eks du måtte ha strøm til en vifte eller no sånt, så da måtte du finne en måte å skaffe strøm på... du kunne bruke en hamster inne i et hjul eller no. det var ingen oppdrag eller n sånt som jeg husker, så jeg tror du kunne bruke et utvalg av saker og ting og sette det sammen etter fantasien... lykke til TIM (a.k.a. The Incredible Machine) Helt utrolig! Tusen takk^^ har lett etter dette spillet i mange år nå^^ Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvorfor er ikke denne tråden sticky? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Fordi aktiviteten har vært høy over flere år, så den har holdt seg høyt oppe. Men jeg kan feste den jeg. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Hei. Jeg har ett spill jeg ønkser å finne navnet på. Det er veldig gammelt, sikkert 10-20 år gammelt, men er ikke sikker. Det går ut på å kjøpe krigere til laget ditt og sloss mot andre lag i en slags liga. Trur ikke det er noe grafikk i spillet. Bare menyer og bilder. Veldig simpelt spill. Trur man kan oppgradere ting og tang etter hvert å kjøpe nye krigere. Husker ikke så mye mer fra spillet =( Det kan være mulig at slåssingen er som på might and magic, men kan være jeg blander med might and magic nå Om noen vet hva dette heter, eller vet noe om det, bare fortell:) Endret 23. juni 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Ok her er alle detaljene jeg vet om det spillet jeg leter etter: Det er et sci-fi strategy spill, den er 90 % lik starcraft, både som stil og gameplay, den er lagd for mellom 4-6 år siden, desverre er det ikke mer jeg kan tilby, spillet hadde 3 raser man kunne spille: Aliens (noe alla Zerg), Mennesker og "roboter" alla protos fra starcraft. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Atrox kan det kanskje være? Det har i alle fall mange likheter til Starcraft. Lenke til kommentar
Eviladmin Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei. Prøver å komme på navn et gammelt skytespill. Det er et 3D"hunting" spill hvor alle dyrene ser ut som tegneserie figurer. Det er små brett hvor du må drepe alle dyrene så fort som mulig. Er også noen skikkelig overkill våpen med der.. Noen som husker hva dette spille heter? Mvh Eviladmin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Natural fawn killers? Lenke til kommentar
Eviladmin Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Natural fawn killers? Takker så mye :-) Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Atrox kan det kanskje være? Det har i alle fall mange likheter til Starcraft. Herregud å takk! Jeg tror det er faktisk dette, jeg får kikke i butikene på mandag! Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Åkei, da skal man prøve å forklare. Det kom ut for noen år siden 05 eller 06, det er jeg ganske sikker på. Spillet var lagt opp slik at man kunne endre historien etter hva man gjorde. Det var krim som var storyen, og du var vel en journalist hvis jeg ikke husker feil. Husker bla en "scene" da man var i en diner (type amerikansk blikkboks bobil typen), og det kommer en politimann i det du er dekket i blod eller noe annet inkriminerende. Styringen husker jeg som inovativ, tror det var første gang man hadde det. Reaksjoner ble utført ved å rulle musa i feks halv sirkel mot høyre, så opp og ned. Osv osv. Noen som skjønte dette? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Tenker litt på Fahrenheit når jeg leser innlegget over her. Godt mulig det er helt på jordet, men beskrivelsen stemmer nå sånn delvis. Lenke til kommentar
Junior91 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Åkei, da skal man prøve å forklare. Det kom ut for noen år siden 05 eller 06, det er jeg ganske sikker på. Spillet var lagt opp slik at man kunne endre historien etter hva man gjorde. Det var krim som var storyen, og du var vel en journalist hvis jeg ikke husker feil. Husker bla en "scene" da man var i en diner (type amerikansk blikkboks bobil typen), og det kommer en politimann i det du er dekket i blod eller noe annet inkriminerende. Styringen husker jeg som inovativ, tror det var første gang man hadde det. Reaksjoner ble utført ved å rulle musa i feks halv sirkel mot høyre, så opp og ned. Osv osv. Noen som skjønte dette? Tror det er Fahrenheit. EDIT: litt for sen Endret 29. juni 2009 av Junior91 Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Takk! Farenheit er svaret! Vet det var en dårlig forklaring Lenke til kommentar
zimulatorz Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Heisann, leter etter etter et spill som handlet om det å starte en egen tvkanal på begynnelsen av 50-tallet, og du startet med ca. 100 000 cash og skulle kjøpe inn programmer, som folk kunne se på, og legge inn reklamepauser innimellom som du tjente spenn på. Fikk aldri spilt mer en demoen, den er vel noen år gammel nå, ettersom jeg tror den fulgte med en pcg(w) dvd, så ca. pre-2005 tenker jeg. Noen som vet hva jeg mener? Det er ikke tv-giant eller the movies bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei. Da var det jeg som trenger hjelp, etter å ha lett lenge. Det er ganske lenge siden jeg spilte spillet, og det sitter som et vagt minne, men her kommer det jeg husker. Det foregår på en øy, jeg er ganske sikker på at man spiller en strandet person. Enten et menneske eller en hund, er litt usikker der. Det er 2D, pek og klikk. Fargene er ganske sterke, og en av tingene jeg husker det gikk an å gjøre er å hugge palmer på stranden og bygge trehytter. Det er mulig at spillet heter noe med Robinson Crusoe, men jeg er ikke sikker. Perioden da jeg mener jeg spilte dette er fra 1996-2000, men kan godt være både eldre og nyere. Om spillet var på norsk eller engelsk husker jeg ikke. Var forresten til windows, 95 eller 98 tror jeg. Håper noen kan hjelpe meg! Jeg husker at jeg spilte dette også på den tiden. Husker ikke navnet på det, så jeg lurer på dette også... Hadde vært morsomt å prøve igjen! Husker ikke at man kunne hogge ned palmer på stranden, men husker at man måtte hugge ned en palme som man fikk gummi ut av, og så måtte man forme gummien slik at man kunne bruke den som en sekk... tror man måtte tømme gummien over en trestamme eller noe... Og så husker jeg at man måtte bygge en hytte... men det var mer som et puslespill... slik at man måtte plasere de riktige bitene på riktig plass... Husker også at jeg lagde en luftballong for å rømme fra øya med... tror jeg Håper noen har spilt det og husker navnet på det! Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Svinat og Louigi: det heter Robinson et spennende overlevelsesspill laget av Young Genius eller noe sant Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Svinat og Louigi: det heter Robinson et spennende overlevelsesspill laget av Young Genius eller noe sant Ok vet du noen steder man kan få tak i det? Lenke til kommentar
Erav Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Spillet går ut på å styre en koloni med maur. Der du kan gå inn i tuen og se maurene kravle rundt og arbeide. Trur også du kunne utvide tuen din. Spillet foregår i 3D og er ikke gratis (så hvidt jeg vet). Mot slutten av en sesong, kom en kneler og husker ikke stort mere fra spillet. Jeg håper noen kan hjelpe meg, det er et nokså gammel spill. eidt: Hvis noen veit, hvor får jeg kjøpt det? Endret 21. juli 2009 av Erav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå