Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter et ganske gammelt spill, husker fetteren min lastet det ned for meg for mange år siden (ikke ulovlig, tror jeg :) ) Spiller var at man var en mark og man gravde seg fram i jord enten ved å sprenge seg fram eller grave seg fram. Man kunne velge seg et antall våpen for hver kamp og man hadde enda flere å velge fra totalt. Spillet var ikke som Worms ved at man angrep på tur, men at man spilte hele tiden hvis dere skjønner.

Er det noen som vet hvilket spill det er?

Lenke til kommentar
Jeg leter etter et ganske gammelt spill, husker fetteren min lastet det ned for meg for mange år siden (ikke ulovlig, tror jeg :) ) Spiller var at man var en mark og man gravde seg fram i jord enten ved å sprenge seg fram eller grave seg fram. Man kunne velge seg et antall våpen for hver kamp og man hadde enda flere å velge fra totalt. Spillet var ikke som Worms ved at man angrep på tur, men at man spilte hele tiden hvis dere skjønner.

Er det noen som vet hvilket spill det er?

Liero

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er på jakt etter et Commodore 64-spill hvor man styrer en klovn på et sirkus.

På midten av 90-tallet fikk jeg låne mine tremenningers Commodre 64, og jeg og bestekameraten min hadde utrolig mye moro med denne, og da spesielt dette spillet hvor man er en klovn på et sirkus, som skal hoppe gjennom flammeringer blant annet. Tror det er noe med en enhjulssykkel også, og på en av banene var det en trampoline man skulle hoppe på. Jeg husker ganske godt hvordan omslagsesken til spillet så ut også, men har ikke engang lyktes i å finne den. Ikke et eneste screenshot har jeg greid å finne, og siden jeg ikke husker spillets konkrete tittel, så er det vanskelig. Men jeg innbiller meg at det enten er noe med "Circus" eller "Clown".

Og NEI, det er ikke Circus Charlie, men det minner veldig mye om det, utifra de skjermbildene jeg har sett.

Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et Commodore 64-spill hvor man styrer en klovn på et sirkus.

På midten av 90-tallet fikk jeg låne mine tremenningers Commodre 64, og jeg og bestekameraten min hadde utrolig mye moro med denne, og da spesielt dette spillet hvor man er en klovn på et sirkus, som skal hoppe gjennom flammeringer blant annet. Tror det er noe med en enhjulssykkel også, og på en av banene var det en trampoline man skulle hoppe på. Jeg husker ganske godt hvordan omslagsesken til spillet så ut også, men har ikke engang lyktes i å finne den. Ikke et eneste screenshot har jeg greid å finne, og siden jeg ikke husker spillets konkrete tittel, så er det vanskelig. Men jeg innbiller meg at det enten er noe med "Circus" eller "Clown".

Og NEI, det er ikke Circus Charlie, men det minner veldig mye om det, utifra de skjermbildene jeg har sett.

Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe. :)

Kickman?

Ikke helt grafikken som i Circus Charlie, men med enhjulssykkel...

http://www.lemon64.com/?mainurl=http://www...php%3FID%3D2992

Lenke til kommentar

Men faktisk er jeg på leting etter et spill til. Enda et Commodore 64-spill, hvor du styrer et romskip som beveger seg i sirkel på skjermen, mens man må skyte på fiendtlige romskip (eller no) som kommer mot deg fra midten. På slutten av hver bane kom man til en planet som på en måte var en boss som man måtte ta for å komme til neste bane.

Håper noen skjønte noe av det. :p

Lenke til kommentar

Okay, denne her blir kanskje litt vanskelig, men jeg leter etter et ganske gammelt indie-spill som hadde medieval theme.

Det var en blanding av RTS og strategy, og faktisk litt puzzle. Det var 2d, og man spilte i et avlangt vindu, med en borg på hver side; fienden sin, og din egen borg.

Ideen var at man skulle sende styrker til motstanderen, og prøve å overmanne hverandre med disse styrkene. For å sende styrker, måtte man sette sammen noen ulike farger eller noe, i et rutenett på enten 4x8 eller 2x8 størrelse. Man måtte ha riktig kombinasjon av de ulike fargene for å sende for eksempel en fotsoldat, en hest eller lignende.ha riktig kombinasjon for å kunne sende noe. Noen som har peiling på hva jeg prater om?

Hvis det hjelper noe, så tror jeg introen var en gammel kjerre, med firkantige hjul.

Det var til PC, og jeg tror jeg fant det på www.gamehippo.com, som nå er nede.

Lenke til kommentar
Okay, denne her blir kanskje litt vanskelig, men jeg leter etter et ganske gammelt indie-spill som hadde medieval theme.

Det var en blanding av RTS og strategy, og faktisk litt puzzle. Det var 2d, og man spilte i et avlangt vindu, med en borg på hver side; fienden sin, og din egen borg.

Ideen var at man skulle sende styrker til motstanderen, og prøve å overmanne hverandre med disse styrkene. For å sende styrker, måtte man sette sammen noen ulike farger eller noe, i et rutenett på enten 4x8 eller 2x8 størrelse. Man måtte ha riktig kombinasjon av de ulike fargene for å sende for eksempel en fotsoldat, en hest eller lignende.ha riktig kombinasjon for å kunne sende noe. Noen som har peiling på hva jeg prater om?

Hvis det hjelper noe, så tror jeg introen var en gammel kjerre, med firkantige hjul.

Det var til PC, og jeg tror jeg fant det på www.gamehippo.com, som nå er nede.

Er det et flash-game?

Lenke til kommentar
Er det et flash-game?

Det var ikke et flashspill, så kan vel allerede kutte de fra armorgames og alle andre steder hvor man finner castle defense.

Det var ikke store spillet heller, og grafikken var veldig pixelated, om du forstår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Spill 2:

- Mest sannsynlig et Windowsspill

- 2D Båtspill, sideview

- Skulle bombe ubåter under sin egen båt ved å hive ut "tønner" osv.

- Stiger i gradene etterhvert som spillet går. Kommandør, Kaptein osv.

Hørtes ut som Sink Sub, det rulet. Fant en side hos Softpedia, men lenken er dessverre utgått : / Mener jeg har demoen hjemme - en eller annen plass.

Edit: Fant demoen! Wooooot! Her!. Her er også demoen av Pro-versjonen Link

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Men faktisk er jeg på leting etter et spill til. Enda et Commodore 64-spill, hvor du styrer et romskip som beveger seg i sirkel på skjermen, mens man må skyte på fiendtlige romskip (eller no) som kommer mot deg fra midten. På slutten av hver bane kom man til en planet som på en måte var en boss som man måtte ta for å komme til neste bane.

Håper noen skjønte noe av det. :p

Jeg fant det ut selv. Gyruss heter det. :D:love:

Lenke til kommentar

Er på jakt etter et gammalt PS1 spill. Du styrte en syk bil og kunne skyte og plukke opp våpen. Husker jeg og en kamerat spellte det i co-op og runna det(å fikk koder). Mange rare baner, husker feks. en bane med mange hauer du kunne kjøre over og en las-vegas aktig bane. husker jeg var Elvis og kjørte sykebil :p.

Hadde vært så kult å spille det igjen.

Lenke til kommentar
Er på jakt etter et gammalt PS1 spill. Du styrte en syk bil og kunne skyte og plukke opp våpen. Husker jeg og en kamerat spellte det i co-op og runna det(å fikk koder). Mange rare baner, husker feks. en bane med mange hauer du kunne kjøre over og en las-vegas aktig bane. husker jeg var Elvis og kjørte sykebil :p.

Hadde vært så kult å spille det igjen.

høres ut som om at du er på utkikk etter twisted metalpost-159239-1244032954_thumb.jpg

Lenke til kommentar

http://nintendo8.com/ Tror den er lovlig.. Det er en konge side med NES spill. Veit ikke hvordan man kan save spill, men skall vist gå ann.

Jeg leter etter et 8bit NES spill, litt dystert mørkt skytespill. Bare 1player, 2d/"springe bortover"/hopping/skyting. Kunne få nye våpen. Måtte skyte noe jeg syns huske va røde bobler som satt visse plasser på bosser osv. Bosser va stoore som dekte hele venstre side av skjermen.

Vanskelig forklart ja, men er maaange år siden dette..

Lenke til kommentar

Leter etter et spill vi hadde på skolen et sted mellom 1999 og 2002.

husker det var brun bakgrunn og du skulle sette ting sammen så de virke som f. eks du måtte ha strøm til en vifte eller no sånt, så da måtte du finne en måte å skaffe strøm på... du kunne bruke en hamster inne i et hjul eller no. det var ingen oppdrag eller n sånt som jeg husker, så jeg tror du kunne bruke et utvalg av saker og ting og sette det sammen etter fantasien... lykke til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...