Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her

Anbefalte innlegg

Leter etter et Zombie spill som ble omtalt i PCGW for flere år siden. (før det ble svenskt)

Det hadde ikke kommet ut enda da, og var ikke satt noen dato på som jeg kan huske.

Spillet handlet om 4 stykker (ikke l4d, da dette er ganske lineært tror jeg?) som på en eller annen måte havnet ute på en øy. Øya skulle være helt fri å gå på, type gta.. Der de skulle prøve å komme seg bort derifra og overleve.

Husker relativt lite om dette spillet, annet at det omhandlet Zombier og 4 stykker (tror jeg da) som skulle overleve...

Godt mulig det ble lagt på is. Noen som har en anelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg prøvde meg på å tegne.

det er et java/flash eller lignende spill jeg spilte for et år siden ellerno, tror kanskje det hette noe med wheel? uansett, poenget var å få ballen fra start til mål. det jeg tegna her er det første brettet, den saken i midten snurrer rundt. du bruker piltast venstre/høyre for å snu hele skjermbildet sånn at ballen begynner å trille. så skulle man da få ballen i mål uten å røre veggene (som hadde pigger på seg husker jeg nå)

wheelrc4.jpg

endelig fant jeg spillet!

http://www.gamesolo.com/flash-game/black-circle.html

woot

Lenke til kommentar

Hei. Da var det jeg som trenger hjelp, etter å ha lett lenge. Det er ganske lenge siden jeg spilte spillet, og det sitter som et vagt minne, men her kommer det jeg husker.

Det foregår på en øy, jeg er ganske sikker på at man spiller en strandet person. Enten et menneske eller en hund, er litt usikker der. Det er 2D, pek og klikk. Fargene er ganske sterke, og en av tingene jeg husker det gikk an å gjøre er å hugge palmer på stranden og bygge trehytter. Det er mulig at spillet heter noe med Robinson Crusoe, men jeg er ikke sikker. Perioden da jeg mener jeg spilte dette er fra 1996-2000, men kan godt være både eldre og nyere. Om spillet var på norsk eller engelsk husker jeg ikke. Var forresten til windows, 95 eller 98 tror jeg.

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Hei. Da var det jeg som trenger hjelp, etter å ha lett lenge. Det er ganske lenge siden jeg spilte spillet, og det sitter som et vagt minne, men her kommer det jeg husker.

Det foregår på en øy, jeg er ganske sikker på at man spiller en strandet person. Enten et menneske eller en hund, er litt usikker der. Det er 2D, pek og klikk. Fargene er ganske sterke, og en av tingene jeg husker det gikk an å gjøre er å hugge palmer på stranden og bygge trehytter. Det er mulig at spillet heter noe med Robinson Crusoe, men jeg er ikke sikker. Perioden da jeg mener jeg spilte dette er fra 1996-2000, men kan godt være både eldre og nyere. Om spillet var på norsk eller engelsk husker jeg ikke. Var forresten til windows, 95 eller 98 tror jeg.

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Myst muligens? ellers kan eg tenke meg det tyske Stranded

Lenke til kommentar

Var et spill jeg og noen venner spilte for sikkert ti år siden hvor man hadde små romskip som sto stille in space å skulle skyte raketter på hverandre. Var i 2d og minnet egentlig ganske mye om Tanks. Man kunne spille flere på samme pc. Noen som vet hvilket spill det kan ha vært?

Endret av Kaffe Bob
Lenke til kommentar

Dette gjelder et gammelt spill (muligens segaspill) som jeg spilte for ti-elleve år siden. Det starter med en guttunge som ligger i sengen sin og sovner, og så spiller vi i drømmene hans. Noe med at han tygger en rosa tyggegummi ofte, og han kan skifte til forskjellige kostymer, f eks et froskekostyme som får han til å hoppe høyt (of c) osv.

Og den første verdenen (tror jeg) er på natta, og man hopper på store, fantastisk røde sopper.

Endret av Zeüs
Lenke til kommentar
Dette gjelder et gammelt spill (muligens segaspill) som jeg spilte for ti-elleve år siden. Det starter med en guttunge som ligger i sengen sin og sovner, og så spiller vi i drømmene hans. Noe med at han tygger en rosa tyggegummi ofte, og han kan skifte til forskjellige kostymer, f eks et froskekostyme som får han til å hoppe høyt (of c) osv.

Og den første verdenen (tror jeg) er på natta, og man hopper på store, fantastisk røde sopper.

Høres ut som Little Nemo: The Dream Master til NES.

Lenke til kommentar

Høres ut som Little Nemo: The Dream Master til NES.

Åååå herregud! Jeg elsker deg!! (og jeg er ikke Zeus jeg bare låner kontoen hans, bare så han ikke får angst over at jeg sa dette ;) Tuuusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på om det er noen her som vet hvilket spill jeg skal frem til :)

Jeg husker jeg hadde det på DEMO til Playstation (1), hvor jeg ble helt hekta, hehe :p Uansett. Det er et 2D spill hvor et lite "troll" med ROSA hår skal redde ladsbyen eller noe sånn.. Han har ikke noe våpen eller lignende!

Ikke så mye jeg husker, men håper noen klarer å tyde dette og finne ut hvilket spill det er:D Takk!

Lenke til kommentar

Hmm. Her er muligheten min til å finne et eldgammelt spill.

Husker jeg spilte et spill fra DOS-tidene. Var på en måte FPS spill, men mener å huske at det var rundebasert, eller iallefall brettet var lagt opp slik. Så skjøt man store stygge zombier på en eksotisk øy. Var også veldig grafisk og brutalt dersom man døde. Hakket opp med machete osv. Husker ikke hva dette heter.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noen her som vet hvilket spill jeg skal frem til :)

Jeg husker jeg hadde det på DEMO til Playstation (1), hvor jeg ble helt hekta, hehe :p Uansett. Det er et 2D spill hvor et lite "troll" med ROSA hår skal redde ladsbyen eller noe sånn.. Han har ikke noe våpen eller lignende!

Ikke så mye jeg husker, men håper noen klarer å tyde dette og finne ut hvilket spill det er:D Takk!

Kan det være "Tomba!"?

http://www.us.playstation.com/psone/games/tomba/ogs/

Lenke til kommentar

jeg lurer på hva et spill heter, det ble omtalt i incite (spillbladet, hvis noen husker) det var vell i 2001 kanskje. Det handler om å gjøre innbrudd å planlegge de, spillet er i 3D og du kan gå rundt om i en "liten" by. Så kan du kjøpe utstyr for å gjøre innbruddet og slikt..

Noen som vet hva spillet heter ?

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...