BakerHansen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nei, det er ikke et fps-spill. Var et platformspill med tegneserie-aktig grafikk. Husker også at det var mange portaler med i spillet. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg ble inspirert av artikkelen som omhandlet hva man anså som sine beste spilløyeblikk og kom på et spill som jeg ikke klarer å huske hva het, skal prøve å forklare her så kanskje noen har bedre husk enn meg. Det var et rollespill fra slutten av 80 tallet/tidlig 90 tall. Det var slik som alle rollespill på denne tiden, delt inn i "steps" når man gikk. Det var mange forskjellige områder, alle sømløst sammenhengende. Det var en del forskjellige tårn og dungeons rundt omkring man kunne gå inn i. Man kunne ha med flere characters i gruppa og jeg synes å huske at det fantes krystaller med forskjellig farge rundt omkring som oppgraderte egenskapene dine. Det viktigste var at det eksisterte to utgaver av verdenen, ganske langt uti spillet fikk du vite om denne andre verdenen, synes å huske at den lå på undersiden av den originale verdenen. Du kunne så hoppe mellom disse to verdenene. Hadde også en walkthrough som var ganske omfattende, skrevet ut på matriseskriver Noen som er på min alder (~34) og har bedre hukommelse enn meg? Og nei, det er ikke "Two Worlds" det er snakk om. edit: med "steps" mener jeg også at det ikke var snakk om et real time rpg men det var turnbased, både i kamp og når du vandret rundt i verdenen. (slik at du nesten alltid kunne komme deg unna en fiende siden han først bevegde seg etter at du hadde tatt et step, ulempen var at han fulgte etter deg overalt siden du aldri kom mer enn et step unna han ) Tja vet ikke om jeg har bedre hukommelse enn deg, men er nå i den samme risikogruppen for demens. Litt vanskelig å vite om jeg er på rett spor, men noen titler som kanskje kan stemme? Dungeons&Dragons: Dark queen of krynn + andre titler som jeg ikke kommer på Bards Tale : husker ikke nummeret i rekkefølgen som er aktuell i denne tiden Wizardry 7 : den eneste av disse titlene jeg har spilt - gigantisk/uendelig spill, men kan ikke huske noe om noen alt.verden gjelder forøvrig de andre titlene også Might&Magic :husker ikke nummeret her heller Ultima serien De nevnte titlene over var jo alle med mye info på skjermen og en liten rute som viste grafikken i 1. person perspektiv. Hvis du kan beskrive noe mer så kan det jo hende at det dukker opp noe....merker at dette sitter langt inne Nei er nok ingen av spillene du nevner. Jeg mener å husker at det var to ord i navnet, men dette er jo selvfølgelig nesten ren gjetning. Det som irriterer meg er at jeg veit at jeg har navnet på tunga, jeg brukte MASSE tid på dette spillet! Betrayal at Krondor ? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nei er nok ingen av spillene du nevner.Jeg mener å husker at det var to ord i navnet, men dette er jo selvfølgelig nesten ren gjetning. Det som irriterer meg er at jeg veit at jeg har navnet på tunga, jeg brukte MASSE tid på dette spillet! Catacomb 3d Ultima Underworld Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nei, det var faktisk ikke så mye dungeon crawling som i de 2 titlene du nevner, det var faktisk ganske mye utforskning i åpent landskap, men også i tårn og andre ting som stod rundt omkring i verdenen. Det hjelper jo ikke at jeg er usikker på platformen jeg spilte det på, men mener det var Amiga. Det var IKKE et spill av typen du finner oppi conrnflakespakken heller, det var ganske populært og hadde mange spillere (jeg hadde jo en printet FAQ på noen hundre sider, med koordinater for alt mulig) Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nei, det var faktisk ikke så mye dungeon crawling som i de 2 titlene du nevner, det var faktisk ganske mye utforskning i åpent landskap, men også i tårn og andre ting som stod rundt omkring i verdenen. Det hjelper jo ikke at jeg er usikker på platformen jeg spilte det på, men mener det var Amiga. Det var IKKE et spill av typen du finner oppi conrnflakespakken heller, det var ganske populært og hadde mange spillere (jeg hadde jo en printet FAQ på noen hundre sider, med koordinater for alt mulig) Litt long shot, med det er vel ikke Crystals of Arborea du tenker på? Det er turbasert slik du sier, og krystallsentrert , men kan ikke huske noe om to verdener. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Fant det på en site som hadde en liste på 411 gamle rpg spill!!!! Satt med en liten hunch om at navnet startet på en bokstav helt bakerst i alfabetet. WORLD OF XEEN! http://www.geocities.com/ataniel/xeenreview.htm Takk for all hjelp! Som sagt så hjalp det nok ikke at jeg var på jordet angående plattform, PC var det... Og det var tønner med farget vann og ikke krystaller med forskjellig farge som gjorde at du gikk opp i de forskjellige attributtene. edit: Ble jo så glad nå, og jo mer jeg leser om det jo mer husker jeg. Sky-brettet hvor du måtte ha levitate på alle i gruppa for ikke å dette gjennom skyene. At man kunne gå på lava, men tok skade pr step. Den andre verden heter jo da selvfølgelig "Dark Side of Xeen". Var vel ikke klar over at dette var en del av M&M serien, men man lærer stadig. Endret 8. januar 2009 av Rookie_NO Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hmmm jeg spillte ett 3D spill en gang i tiden der man kunne velge forsjellige klasser å gå rundt å drepe andre players med fårsjellige middelaler våpen. Dette tror jeg var bare online og spilltes på små baner. Jeg tror dette ble laggd en gang vellom 1995 -2003 er ikke sikker. DEtte var til PC og var i andre person tror jeg altså visst jeg har feil. Så var det i allfall da du ser personen fra utsiden GtA IV er vell ett eksempel Dette kan vel ikke være Rune: Halls of Valhalla? Dette er online versjonen av actionspillet Rune. Man velger en figur, velger en server, og så er det tid for sverd, økser og skjold mens armer og hoder faller til alle kanter. Her er ett bilder fra spillet: PRESIST ! nå ble jeg glad Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Huff, så jeg savner enkelte 90-talls og tidlig 21. århundre spill. Gleder meg til de blir abandonware. Av nyskjerrighet, finnes det butikker her i Norge som selger orginale Nintendo konsoll og spill enda (brukt eller ubrukt)? Endret 10. januar 2009 av Colossus Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg skulle gjerne ha navnet på et av mine morsomste minner fra Amiga i sin tid. Husker jeg spilte det på en fæl bilderørs-tv som kun hadde manuelt søk for kanaler. Spillet var et 2D (doh) action/plattform-spill som omhandlet terror, eller noe i den gata. Hovedpersonen var en rambo-lignende karakter, og hadde muligens store solbriller. Kan ikke huske andre baner enn en ørkenbane hvor det sto et grønt kjøretøy i begynnelsen. Det var muligheter for å velge våpen og utrustning før man startet et oppdrag. Dette var ikke mye informasjon akkurat, men jeg klarer dessverre ikke komme på mer. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg skulle gjerne ha navnet på et av mine morsomste minner fra Amiga i sin tid. Husker jeg spilte det på en fæl bilderørs-tv som kun hadde manuelt søk for kanaler. Spillet var et 2D (doh) action/plattform-spill som omhandlet terror, eller noe i den gata. Hovedpersonen var en rambo-lignende karakter, og hadde muligens store solbriller. Kan ikke huske andre baner enn en ørkenbane hvor det sto et grønt kjøretøy i begynnelsen. Det var muligheter for å velge våpen og utrustning før man startet et oppdrag. Dette var ikke mye informasjon akkurat, men jeg klarer dessverre ikke komme på mer. så du spillet ovenfra eller fra siden? var det mulighet for 2 player? Endret 10. januar 2009 av Brede_Skapstroppen Lenke til kommentar
Crom92 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) @Colossus: Du har jo Games1 som selger mye av gamle konsoller og spill til konsoller. Endret 10. januar 2009 av Crom92 Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Brede: Du så spillet fra siden. Det var ikke mulighet for 2 spiller, som jeg kan huske ihvertfall. Men jeg kan godt ta feil. Edit: Jeg fant det! Så gjennom screenshots for all "shoot 'em up" på Lemonamiga.com. Linky for de som er interessert. Endret 10. januar 2009 av frostbitten Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Artig side det der......nostalgi på høyt nivå. Hadde nok ikke kunnet hjelpe med det du lette etter for det har jeg faktisk aldri spilt....utrolig nok tørr jeg nesten si:) Lenke til kommentar
Zera Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hallo der. For noen dager siden kom jeg plutselig på et spill jeg spilte som liten... husker så og si ingenting, kun enkelte, tja, flash her og der. Spillet er 2D, dårlig grafikk.. veldig pixlete. Tror man styrer en bjørn, men er ikke sikker på om dette er riktig dyr. Dyret du styrer har på seg grå klær, tror jeg (dette kan være meget feil). Hovedpoenget tror jeg var å komme seg av en øy eller lignende.. man måtte gå rundt og samle diverse ting. Ettersom man gikk mistet man liv, og måtte derfor finne mat (som drops) for å kunne gå videre. Det er omtrent det:P Husker også en bane hvor man var under vann med noen haier eller lignende.. veldig vagt. Hvis dette ringer en bjelle (tviler), si fra! - Zera Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det kan høres ut som The Secret of Monkey Island. Her har hovedpersonen på seg grå/hvitt antrekk, man går rundt og plukker med seg ting, og i begynnelsen av spillet blir man kastet utenfor brygga knytt fast i et anker hvor man kan bevege seg på sjøbunnen sammen med fiskene. Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har lenge lurt på et spill jeg hadde da jeg var liten. Det var på SNES? Er ikke sikker i det hele tatt, men du var såfall en slags fugl/struts og du skulle samle eg eller noe sånt. Det lignet veldig på det orginale Donkey Kong/Mario spillet, var liksom lik grafikk osv.. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Tor92: Så det er ikke bonus-levelen i det første Donkey Kong Country-spillet til SNES du tenker på? Man har samlet 3 gullstrutser, og kommer dermed til en bonus-level hvor man skal samle masse små gullstrutser. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg er ikke så god til og forklare da men. Det er et fps spill. Du starter med å kjøpe ting, f.eks : b (buy) også et tall. Du kunne f.eks kjøpe en pistol og en hagle. Eller en pistol og en Sniper. Eller en pistol og et stort gevær med masse skudd. Man kunne også kjøpe granater. Jeg husker man kunne plante bomber. Jeg var ikke særlig god da men. Når man startet spillet, kom det opp en liste over hva du ville velge. Så kunne du f.eks velge : Servere (eller noe) Man igjenkjente folk på laget. Det er noe i Half Life duren. Husker ikke navnet Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Counter-Strike? Det var da et merkelig spill å ikke huske Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg er ikke så god til og forklare da men. Det er et fps spill. Du starter med å kjøpe ting, f.eks : b (buy) også et tall. Du kunne f.eks kjøpe en pistol og en hagle. Eller en pistol og en Sniper. Eller en pistol og et stort gevær med masse skudd. Man kunne også kjøpe granater. Jeg husker man kunne plante bomber. Jeg var ikke særlig god da men. Når man startet spillet, kom det opp en liste over hva du ville velge. Så kunne du f.eks velge : Servere (eller noe) Man igjenkjente folk på laget. Det er noe i Half Life duren. Husker ikke navnet Eller Counter-Strike_Neo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå