Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Da jeg kjøpte min gamle compaq pc i 1998 hadde jeg valget å få med et spill. Spillet var i 3d, men figuren minnet om Rayman fra Playstation serien. Jeg har veldig lyst til å prøve igjen dette spillet, men finner ikke ut hva det heter.

 

Noen som klarer å mimrer tilbake til det, har prøvd det eller husker hva det heter?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Da jeg kjøpte min gamle compaq pc i 1998 hadde jeg valget å få med et spill. Spillet var i 3d, men figuren minnet om Rayman fra Playstation serien. Jeg har veldig lyst til å prøve igjen dette spillet, men finner ikke ut hva det heter.

 

Noen som klarer å mimrer tilbake til det, har prøvd det eller husker hva det heter?

 

 

Er det Tonic Trouble du tenker på?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen. Når jeg var liten spilte jeg et spill der jeg løp rundt og samlet bokstaver og sånt, i spillet så var det meningen og finne bokstaver og sånt. Inni spillet mener jeg å huske det var en eller annen slags "bokorm" og masse dilldall. Dette er så lenge siden at jeg ønsket å oppfriske nostalgian av dette pixelspillgreiene.

Jeg er veldig sikker på at det kan ha vært spilt på windows 3.11 eller lignende. Det dumme er at jeg ikke husker hva slags operativsystem det var og sånn da jeg på den tiden var mer opptatt av spill enn data.

Jeg skjønner at dette er litte og gå på, men tror spillet heter ord eventyr eller ordeventyr.

 

Takk for all hjelp som triller inn :)

 

Det er ikke Wiggins in storyland

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Jeg ble inspirert av artikkelen som omhandlet hva man anså som sine beste spilløyeblikk og kom på et spill som jeg ikke klarer å huske hva het, skal prøve å forklare her så kanskje noen har bedre husk enn meg.

 

Det var et rollespill fra slutten av 80 tallet/tidlig 90 tall. Det var slik som alle rollespill på denne tiden, delt inn i "steps" når man gikk. Det var mange forskjellige områder, alle sømløst sammenhengende. Det var en del forskjellige tårn og dungeons rundt omkring man kunne gå inn i. Man kunne ha med flere characters i gruppa og jeg synes å huske at det fantes krystaller med forskjellig farge rundt omkring som oppgraderte egenskapene dine.

 

Det viktigste var at det eksisterte to utgaver av verdenen, ganske langt uti spillet fikk du vite om denne andre verdenen, synes å huske at den lå på undersiden av den originale verdenen. Du kunne så hoppe mellom disse to verdenene. Hadde også en walkthrough som var ganske omfattende, skrevet ut på matriseskriver :)

 

Noen som er på min alder (~34) og har bedre hukommelse enn meg? Og nei, det er ikke "Two Worlds" det er snakk om.

 

edit: med "steps" mener jeg også at det ikke var snakk om et real time rpg men det var turnbased, både i kamp og når du vandret rundt i verdenen. (slik at du nesten alltid kunne komme deg unna en fiende siden han først bevegde seg etter at du hadde tatt et step, ulempen var at han fulgte etter deg overalt siden du aldri kom mer enn et step unna han :))

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...