Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker et gammelt nintendospill som var kjempemoro, men husker ikke hva det heter eller så mye om det i det hele tatt.

Var iallefall på nintendo(NES)

Plattformspill som mario, men sannsynligvis litt dårligere grafikk.

Begynte som en karakter, men du gikk rundt og sloss mot andre som du da kunne bytte til, de hadde forskjellige egenskaper så trengte de typisk for og unlocke steder av verden som du ellers ikke kunne nå.

Tror det bare var 4 karakterer totalt.

Det er vel egentlig det eneste jeg husker, bortsett fra at jeg tror den ene karakteren var et spøkelse eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Då har me da folks ;D Ordeventyret, eller Word Rescue som det heter på engelsk, er å finne på wwww.redwoodgames.com. Der finner du også link til dosbox som er nødvendig for å kunne spille i xp/vista.

Visst noen finner spillet på norsk, er det berre å rope ut!

Lenke til kommentar
Då har me da folks ;D Ordeventyret, eller Word Rescue som det heter på engelsk, er å finne på wwww.redwoodgames.com. Der finner du også link til dosbox som er nødvendig for å kunne spille i xp/vista.

Visst noen finner spillet på norsk, er det berre å rope ut!

Drit bra. Tror jeg har CD'n til den norske versjonen et sted.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte forleden på et spill jeg brukte mye tid på den gangen jeg var en stolt eier av en Windows 95-pc, men nå kommer jeg altså ikke på navnet.

Greia er man styrer noe sånt som en romastronaut, med blå drakt tror jeg, og så skal man ta seg fremover i en 2D-verden. Husker godt at tyngdekraften gjorde at man hoppet skyhøyt. Jeg mener også å huske at man hadde en laser som man skjøt fugler og diverse med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9018234
Sliter å komme på hva dette spillet heter:

Dette er et temmelig gammel spill

Det er et bygge/sim spill, men foregår i verdensrommet på en planet (mulig månen siden det var temmelig grått farget).

Du kunne bygge underbakken, og seinere opp i "luften".

Det var ikke noe kampfokus i spillet (er ikke noe ala RTS), men til tiden måtte du forsvare mot angrepere (tror jeg).

Det var som et "Civilization" spill, men Sci-Fi.

Vet ikke om du fikk svar, men:

Hørtes ut som Outpost.

002947.jpg

Outpost.png

Outpost_02.png

Et utrolig bugfylt spill.

Lenke til kommentar

Jeg har da et spørsmål. Spillet er fra 1990 tallet.

Man er 4 personer, ( tror jeg ) gul, grønn, rosa og svart. du sloss med folk. Dette var på en konsoll. Super Nintendo tror jeg det hette. man sloss mot folk, så til slutt var det en boss.

Takker til den som kan gi meg navnet :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp igjen. Leter etter et spill fra da jeg var liten - 1997 - 2001-perioden.

Man styrte en gul figur rundt i baner. Det ble laget flere spill med samme hovedkaraktern. Jeg er overbevist over at personen het noe på B, og spillet hadde samme navn. Spillet var i 2D, og man kunne ta i bruk skateboard, jeep, heliryggsekk m.m for å komme seg fra start til slutt. I slutten på banene fant man en stor gullnøkkel som åpnet døren til neste nivå.

Er det noen som husker hva spillet heter?

Jeg husker foresten at det kom et spill senere der man styrte den samme figuren i et hus. Jeg hadde desverre bare demoen av dette, så husker bare at spillet inneholdt en avansert tegnedel.. Den var hvertfall mer avansert enn paint...

Tror ikke spillet var kjøpt i butikk, men på internett.

Hjelp.

-Håvard

Lenke til kommentar

Hallo! Når eg var mindre spilte vi eit kjekt spil, som eg gjerne har lyst og se om eg kan finne igjen.

Skal ha gjenforenings fest med noen av søskenbarna/brødrene mine. vi var ganske data gærne rundt den tida:P eg var ikke gammle karne, men jaggu meg hugser eg det!

Spillet:

- Det er sånn settlers/stronghold lignende

- Viss du gjekk oppover så var det vatn(?)

- trur du kunne gå nedover og der møtte du på noen moster eller noe(?)

- Du har eit hovedbyggning der du kunne få "laget Folk" med ei klokke på(?)

- Det gjekk ann og bygge vin marker, og så lage vin på gamlemåte(skvise bæra)

- + andre "marker"

- var spilt rundt 1999-2006 trur det var litt gammelt da:P

- Blei spelt på windos 95/98

- trur det låg på ein sånn gratis cd(?)

Takker for alle svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...