Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

På jakt etter et gammelt spill.

Jeg er overbevist om at jeg hadde det til NES.

Jeg tror det het noe med 'kid'.

Du var en liten mann i grønt, og det så ut som om han hadde en trollmanshatt. Man skulle dytte rundt på isblokker. Til hvilket formål dette skulle tjene, er jeg ikke sikker, men jeg tror det var for å få frem en dør eller noe for å komme seg til nesten brett.

7108801[/snapback]

Solomon's Key?

7126747[/snapback]

Ja. Jeg tror i alle fall det. Det ligner.

 

Edit:

"Solomon's Key is generally recognized as one of the most difficult games to appear on the NES or any other platform for that matter." - Wikipedia

 

Høres mystisk ut. Jeg mener at jeg og brodern kom oss igjennom spillet flere ganger når vi var 6 og 4 år.

Får finne en emulator og sjekke om det faktisk er det.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leter etter et spill på amigaen,, Jeg spilte det aldri selv, men jeg husker jeg og en kamerat satt og så på at broren hans spilte det.

 

Slik jeg husker:

 

En har et romskip, som jeg tror en kan ha våpen til osv, og når en møter andre romskip som en kjemper mot, vil kampen foregå statistisk, dvs, en ser skade etc, , tror ikke det var noen "kontroll" når en sloss. Hvis en vant , kunne en ta over fiendens romskip. Så jeg tror kampene var hovedsaklig basert på stats til romskipet (ene ?) ditt.

 

Tror også en kunne "utforske" planeter i jakt på..... et eller annet, husker ikke hva. Tror jeg husker et bilde fra en planet, der en fant noen fotspor el.

 

En hadde også en liten squad som kunne ta seg inn plasser,, husker ikke hvor, men de hadde spesialiteter, f.eks eksplosiver.

 

Tror det var et oversiktsbilde av et solsystem en eller annenplass, der en kunne velge hvilke planeter en kunne reise til.

 

Akkurat når dette var, er jeg ikke helt sikker på, men vil tro det var på slutten av 80'tallet en gang.......

 

Edit: jeg må si, kanskje jeg blander flere spill her,,, ettersom det er veldig lenge siden, og hukommelsen er en død fisk på camping.

7066724[/snapback]

 

Høres litt ut som master of Orion. Tror ikke det var utgitt på amiga

Lenke til kommentar
Får prøve meg jeg også da, siden det jeg har lett etter det spillet her en stund. Jeg mener å huske at jeg spilte det på en windows 95 maskin, så er vel rundt 95/96 vil jeg tro.

 

Man styrer en ball. Ballen går opp og ned hele tiden (spillet er sånn) personen styrer til siden, man skal få tak i diamanter tror jeg som ligger på brettet. Da må man komme seg unna de farlige tingene.

 

Jeg mener spillet het noe med diamonds, da det er diamanter man skulle skaffe. Et arcade spill. Jeg er litt usikker på hva man skulle gjøre på hvert brett, mener det var noe med forskjellige farger man måtte endre på også. Spillet hadde ihvertfall sinnsykt mange levels, og jeg tror også det var en editor i spillet.

 

Et skikkelig morro spill som ble kjempe vanskelig.

Hvis noen vet så er jeg evig takknemlig! :)

7124118[/snapback]

Hmm, det høres ut som en av de utallige Arkanoid-klonene som finnes, men nøyaktig hvilken det er du har spilt aner jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Hmm, det høres ut som en av de utallige Arkanoid-klonene som finnes, men nøyaktig hvilken det er du har spilt aner jeg dessverre ikke.

7137925[/snapback]

Hmm.. Kan hende det altså, men tror ikke det, da brikkene man kom borti ikke ble "tatt". For det er vel det arkanoid spillene gjorde?

 

Det var mer som en labyrint aktige baner, man skulle føre ballen igjennom til steder på de små 2D brettene. Men ballen var hele tiden i bevegelse pga, konstant opp og ned forflytting.

 

Var skikkelig morsomt ;)

Lenke til kommentar
Høres litt ut som master of Orion. Tror ikke det var utgitt på amiga

7135970[/snapback]

 

Nope , tror ikke det, jeg har spilt Master of Orion II på pcn endel, og har ikke kjent igjen noen elementer derfra.... :(

 

Eneste jeg har funnet som ligner er egentlig "Star Control" til amigan, men er ikke sikker, trodde egentlig det var litt annerledes, men men, kanskje bare hjernen forvrenger...

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg leter etter ett spill jeg spillte på Nintendo 64 engang i tiden (97-98) på en elektrobutikk... Spillte det ikke akkurat lenge, men husker det svært godt som et veldig interessant spill, som jeg nå vil vite navnet på... (Ettersom jeg har tenkt på det i alle disse år)

 

Men tilbake til sak... :!:

 

Det var ett spill der det var ulike "tårn" med vei imellom...

Jeg mener man kunne vlege mellom forskjellige "superkarakterer" og at det var mange forskjellige småoppdrag man kunne gjøre...

Man kjørte vel bil mellom "tårnene" på den veien...

 

Håper noen kan hjelpe meg å finne navnet på dette spillet! :dribble:

 

Slik at jeg kan få det ut av hodet...

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Spurte om dette tidligere uten å få noe svar, prøver på nytt her:

 

Jeg er på jakt etter navnet på et gammelt spill jeg spilte i barndommen. Jeg spilte det en gang mellom 1990 og 1994 (om hukommelsen ikke spiller meg et puss).

 

Meningen og målet med spillet husker jeg ikke i farten, men det jeg kan si som sikkert er at spillets "hovedvindu" var et oversiktskart over en øy(?) hvor du kunne trykke og utforske mindre deler av området. Når du gjorde dette så fikk man se en ferdiganimert sekvens som var bestemt av tidligere handlinger.

 

Husker spesielt en del av kartet som var en skotsk "moor" som var bebodd av spøkelser. Hadde man ikke gjort en gitt handling tidligere i spillet fikk man ikke passere de. De første gangene man prøvde ble man gitt en advarsel. Trosset man denne ble man drept den tredje (?) gangen man prøvde.

 

Vet at dette var et noe sært spørsmål, men jeg prøver alikevel. Det spillet er nemlig bedre enn 99% av all dritten som blir gitt ut nå til dags. wink.gif

6796990[/snapback]

 

Endel av det du sier minner om det fantastiske Moonstone, så kan det være det?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke Moonstone, men fy &%¤&%¤ så bra det var på den tiden! Det var vel til Amiga var det ikke?

 

Husker i hvertfall man sloss mot løver(eller noe løvelignende monster)på savannen og andre mennesker. Samtidig som man utforsket kartet og fant andre byer. Moonhenge var vel også blandet inn et eller annet sted der også.

 

http://www.abandonia.com/games/en/153/Moon...dDaysKnight.htm

Lenke til kommentar

Husker et spill jeg spilte mye på super nintendo da jeg var liten, jeg var en sånn fyr som fant et sverd etter åha falt ned en foss på grunn av det slemme vennene hans, etter det så reddet jeg byen fra et slemt monster i et hul under byen, så ble jeg forvist fra byen av en heller merkelig grunn, senere møtte jeg en prinsesse og en annen fyr som ikke var helt meneskelig som ble med meg, husker at du kunne drepe store veps og planter og noen ulver som var en boss, kom ikke lenger etter at jeg fikk de to vennene siden jeg ikke kunne lese engelsk da,:( noen som vet hvilken spill jeg snakker om.?

Lenke til kommentar
Husker et spill jeg spilte mye på super nintendo da jeg var liten, jeg var en sånn fyr som fant et sverd etter åha falt ned en foss på grunn av det slemme vennene hans, etter det så reddet jeg byen fra et slemt monster i et hul under byen, så ble jeg forvist fra byen av en heller merkelig grunn, senere møtte jeg en prinsesse og en annen fyr som ikke var helt meneskelig som ble med meg, husker at du kunne drepe store veps og planter og noen ulver som var en boss, kom ikke lenger etter at jeg fikk de to vennene siden jeg ikke kunne lese engelsk da,:( noen som vet hvilken spill jeg snakker om.?

7157996[/snapback]

 

Secret of Mana.

Lenke til kommentar
Leter etter et spill på amigaen,, Jeg spilte det aldri selv, men jeg husker jeg og en kamerat satt og så på at broren hans spilte det.

 

Slik jeg husker:

 

En har et romskip, som jeg tror en kan ha våpen til osv, og når en møter andre romskip som en kjemper mot, vil kampen foregå statistisk, dvs, en ser skade etc, , tror ikke det var noen "kontroll" når en sloss. Hvis en vant , kunne en ta over fiendens romskip. Så jeg tror kampene var hovedsaklig basert på stats til romskipet (ene ?) ditt.

 

Tror også en kunne "utforske" planeter i jakt på..... et eller annet, husker ikke hva. Tror jeg husker et bilde fra en planet, der en fant noen fotspor el.

 

En hadde også en liten squad som kunne ta seg inn plasser,, husker ikke hvor, men de hadde spesialiteter, f.eks eksplosiver.

 

Tror det var et oversiktsbilde av et solsystem en eller annenplass, der en kunne velge hvilke planeter en kunne reise til.

7066724[/snapback]

 

Deler av det du beskriver her høres ut som Amiga-spillet Supremacy.

Lenke til kommentar
Husker et spill jeg spilte mye på super nintendo da jeg var liten, jeg var en sånn fyr som fant et sverd etter åha falt ned en foss på grunn av det slemme vennene hans, etter det så reddet jeg byen fra et slemt monster i et hul under byen, så ble jeg forvist fra byen av en heller merkelig grunn, senere møtte jeg en prinsesse og en annen fyr som ikke var helt meneskelig som ble med meg, husker at du kunne drepe store veps og planter og noen ulver som var en boss, kom ikke lenger etter at jeg fikk de to vennene siden jeg ikke kunne lese engelsk da,:( noen som vet hvilken spill jeg snakker om.?

7157996[/snapback]

 

Secret of Mana.

7158037[/snapback]

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Får prøve meg jeg også da, siden det jeg har lett etter det spillet her en stund. Jeg mener å huske at jeg spilte det på en windows 95 maskin, så er vel rundt 95/96 vil jeg tro.

 

Man styrer en ball. Ballen går opp og ned hele tiden (spillet er sånn) personen styrer til siden, man skal få tak i diamanter tror jeg som ligger på brettet. Da må man komme seg unna de farlige tingene.

 

Jeg mener spillet het noe med diamonds, da det er diamanter man skulle skaffe. Et arcade spill. Jeg er litt usikker på hva man skulle gjøre på hvert brett, mener det var noe med forskjellige farger man måtte endre på også. Spillet hadde ihvertfall sinnsykt mange levels, og jeg tror også det var en editor i spillet.

 

Et skikkelig morro spill som ble kjempe vanskelig.

Hvis noen vet så er jeg evig takknemlig! :)

7124118[/snapback]

 

Hvis du mener at man bruker en ball til å styre personen i spillet, så er det helt sikkert Crystal Castles du tenker på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Leter etter et spill som jeg brukte å spille på Playstation 1.

Man var en politi robot, som man skulle skyte andre robot lignende fiender med. Roboten kunne også gjøre seg om til en robot politibil.

Tror det er fra 96-00 eller no.

 

Det ligner litt på det "Future Cop LAPD" spillet, men er ganske sikker på at det ikke er det. Er noe som er feil når jeg ser på bildene.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Hmm, en ypperlig anledning til å spørre om 2 spill jeg har lurt navnene på i mange år :D

 

husker jeg spilte de på amiga eller c64 back in the days, da jeg var en sånn 6-8 år, så ca 17 år siden

 

begge spillene er slike arcade spill, shoot em ups (shmup), i samme stil som f.eks r-type, gradius, raptor, etc

 

det første spillet kunne man velge mellom å styre en jeep, eller et helikopter, og spillet bevegde seg horizontalt

 

det andre spillet var en vertical scroller, hvor man styrte et romskip

det eneste jeg husker av det var at datan lo av deg med en kunstig mekanisk latter når du fikk game over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...