Morfeo Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Leter etter et SNES-spill som jeg lånte for tusen år siden. Spillet er et action-rpg på samme måte som Zelda hvor kampene foregår i sanntid. Jeg husker at man starter i en liten by, hvor du kan gå rundt og snakke med innbyggerne. Jeg kom ikke videre i spillet før jeg hadde snakket med de rette innbyggerne og gjort noen oppgaver for dem. Man kunne også snakke med noen av dyrene der, selv om de fleste ikke hadde noe vettugt å si. I byen tror jeg at kirken var en nøkkel-bygning som man besøkte minst et par ganger. Etterpå kom man til et slott/tårn hvor man møtte på fiender. På dette stedet var det også en boss-figur. Jeg mener å huske at han lignet på en gigantisk rustning og var grønn-aktig i fargen, og løp stort sett rundt i rommet hvor vi sloss, uten noen spesielle angrep. Jeg kom aldri videre. Mener å huske at en bok jeg fikk i byen var essensiell. Stilen i spillet lignet litt på Zelda, med brostein, sverd og denslags. Spill jeg vet det ikke er: -Secret of Mana -Mystic Quest -Soul Blazer -Secret of Evermore -Illusion of Gaia/Time -Terranigma -Chrono Trigger -Breath of Fire Equinox? Lenke til kommentar
Eliah Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Heisann godtfolk, I mine yngre dager spillte vi en del commodore, og et av yndlingsspillene handlet om en kenguru som ble jaget av en jeger imens den hoppet rund på et brett. Målet var å markere alle rutene på brettet. Etter å ha spilt et brett med kenguruen skulle du spille en ape som ble jaget av en slags rist.. Noen som husker spillet og som kan navnet? Evig takknemlig Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Hei!Trenger hjelp til å finne et spill som jeg så broren mine spille for kanskje 3-6 år siden husker ikke helt. Det var litt som oblivion, og du kunne gjøre nesten hva du ville. For eksempel løp han og fikk en stor orm til å følge etter han så lurte han den inn i byen, da drepte den alle vaktene og han fikk masse bra våpen og ting. Også var det en boss man måtte drepe og for å drepe den helt møtte man først slå han ned på bakken så vri om sverdet inne i kroppen hans. Da ble alle de bondene som sa at du skulle drepe bossen sinte og angrep han. Tror det var litt blodig. Man måtte sove ogsånn. Kan det ha vært et av Gothic-spillene? Endret 20. september 2008 av Odesseiron Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hei!Trenger hjelp til å finne et spill som jeg så broren mine spille for kanskje 3-6 år siden husker ikke helt. Det var litt som oblivion, og du kunne gjøre nesten hva du ville. For eksempel løp han og fikk en stor orm til å følge etter han så lurte han den inn i byen, da drepte den alle vaktene og han fikk masse bra våpen og ting. Også var det en boss man måtte drepe og for å drepe den helt møtte man først slå han ned på bakken så vri om sverdet inne i kroppen hans. Da ble alle de bondene som sa at du skulle drepe bossen sinte og angrep han. Tror det var litt blodig. Man måtte sove ogsånn. Kan det ha vært et av Gothic-spillene? Eller kanskje det tidligere Elder scrolls spillet: Morrowind? Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Leter etter et SNES-spill som jeg lånte for tusen år siden. Spillet er et action-rpg på samme måte som Zelda hvor kampene foregår i sanntid. Jeg husker at man starter i en liten by, hvor du kan gå rundt og snakke med innbyggerne. Jeg kom ikke videre i spillet før jeg hadde snakket med de rette innbyggerne og gjort noen oppgaver for dem. Man kunne også snakke med noen av dyrene der, selv om de fleste ikke hadde noe vettugt å si. I byen tror jeg at kirken var en nøkkel-bygning som man besøkte minst et par ganger. Etterpå kom man til et slott/tårn hvor man møtte på fiender. På dette stedet var det også en boss-figur. Jeg mener å huske at han lignet på en gigantisk rustning og var grønn-aktig i fargen, og løp stort sett rundt i rommet hvor vi sloss, uten noen spesielle angrep. Jeg kom aldri videre. Mener å huske at en bok jeg fikk i byen var essensiell. Stilen i spillet lignet litt på Zelda, med brostein, sverd og denslags. Spill jeg vet det ikke er: -Secret of Mana -Mystic Quest -Soul Blazer -Secret of Evermore -Illusion of Gaia/Time -Terranigma -Chrono Trigger -Breath of Fire Equinox? Niks. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei!*snipp* Også var det en boss man måtte drepe og for å drepe den helt møtte man først slå han ned på bakken så vri om sverdet inne i kroppen hans. Da ble alle de bondene som sa at du skulle drepe bossen sinte og angrep han. Tror det var litt blodig. Man måtte sove ogsånn. Kan det ha vært et av Gothic-spillene? Eller kanskje det tidligere Elder scrolls spillet: Morrowind? Ikke i alle fall i Morrowind. Kunne ikke kjøre sverdet etterpå i fyren. Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei!*snipp* Også var det en boss man måtte drepe og for å drepe den helt møtte man først slå han ned på bakken så vri om sverdet inne i kroppen hans. Da ble alle de bondene som sa at du skulle drepe bossen sinte og angrep han. Tror det var litt blodig. Man måtte sove ogsånn. Kan det ha vært et av Gothic-spillene? Eller kanskje det tidligere Elder scrolls spillet: Morrowind? Ikke i alle fall i Morrowind. Kunne ikke kjøre sverdet etterpå i fyren. Dette er Gothic. Det er jeg 100% sikker på Eneren også... det er den eneste med swampworms. Lenke til kommentar
Kidnet Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei!*snipp* Også var det en boss man måtte drepe og for å drepe den helt møtte man først slå han ned på bakken så vri om sverdet inne i kroppen hans. Da ble alle de bondene som sa at du skulle drepe bossen sinte og angrep han. Tror det var litt blodig. Man måtte sove ogsånn. Kan det ha vært et av Gothic-spillene? Eller kanskje det tidligere Elder scrolls spillet: Morrowind? Ikke i alle fall i Morrowind. Kunne ikke kjøre sverdet etterpå i fyren. Dette er Gothic. Det er jeg 100% sikker på Eneren også... det er den eneste med swampworms. Ja får når jeg tenker etter var det i en sump den ormen var, tusen takk! Så en video av det også, det var det spillet Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg husker et spill på supernintendo. Det var et spill 1vs1, med 2 folk eller en fyr mot nintendo. Man samlet opp styrke og da kastet man STORE grå blokker i den andre sin boks. Opsettet kunne minne litt om tetris bokser Man hadde bosser osv, husker ikke så mye mer, men man ble sur og figurene var sure og når man tapte så gråt taperen eller noe. Man tapte når blokkene nådde toppen. tror blokkene hadde øyne og munn også. Lyden var full av bråk, uff og mhgn osv. Hadde vært gørr morro å finne dette til emulering på pc eller noe takker for all hjelp! Lite bilde som viser noe, slik jeg husker d. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ok trur dette spillet heter M.A.X og det er strategi spill. Men tror det heter noe mer en bare MAX. Husker det va skam rått, tur basert vist eg ikke husker feil Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ok trur dette spillet heter M.A.X og det er strategi spill. Men tror det heter noe mer en bare MAX. Husker det va skam rått, tur basert vist eg ikke husker feil Mechanized Assault & Exploration? http://en.wikipedia.org/wiki/Mechanized_As...%26_Exploration Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hehe. Det spillet kjøpte jeg faktisk på clas ohlson for noen år siden. Lå i en 50-spenn binge med masse andre gæmliser. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ok trur dette spillet heter M.A.X og det er strategi spill. Men tror det heter noe mer en bare MAX. Husker det va skam rått, tur basert vist eg ikke husker feil Mechanized Assault & Exploration? http://en.wikipedia.org/wiki/Mechanized_As...%26_Exploration Elsk tusen takk fy det er lenge siden eg har spilt, har det blir freeware nå? Skal lastes ned uannzet er jo skam bra spill, mangen timer med dette når eg va kid. Trur 2en og har komt ut Lenke til kommentar
picori Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Leter etter en spesifik utgave av det geniale Bomberman Du kunne finne de standard upgraderingene pluss noen rare "ride-kanniner" kanskje til og med tog. I story moden møtte du på bosser som feks. kunne skyte en stråle i en rettning som tilsvarte en bombeeksplosjon, hadde og en fyr med 2 raketter på ryggen som kunne flyge rett på deg, gikk an å spille bossene i player versus player mode.. Vet ikke hvor mange plattformer det ble utgitt til, spilte det på en Znes emulator hos en venn for mange år siden, derav den vage forklaringen Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg kom på et spill som jeg spilte litt for lenge siden. Spilte det på barneskolen (på skolen). Det var et vikingspill, der du var høvdingen over byen din. Så måtte du velge hvor folka dine skulle jobbe. (F eks at jeg satt 10 menn og 2 gutter til å raide, 15 kvinner til å lage mat, 5 barn 2 menn og 5 kvinner til å høste åkerne osv.) Man kunne også av og til trade med andre høvdinger. Husker også det var et slags råd, der vi snakka om at vi burde forberede oss før vinteren osv. Gameplay er bare å klikke rundt i menyer, med bakgrunnsanimasjoner. Tegneserie-grafikk. Spille kjørte på windows 98 tror jeg. Det var et norsk spill tror jeg, de snakket norsk ihvertfall. Noen som husker/vet hvilket spill dette er, hva navnet var fornoe? Åh, det spillet husker jeg. Hadde vært kult å spille det igjen. Husker dessverre ikke hva det heter. :s Lenke til kommentar
Precission Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg husker et veldig gammelt spill som en kammerat spilte da vi var små, men kan ikke huske hva det het og jeg har heller ikke sett det siden. Du var en bonde som skulle vokte gården din mot ulver ved å sette ut feller og slå dem med stokken din. Etter hvert som du klarte levlene ble gården større og det kom flere ulver. Tror spillet var fra rundt 1992. Er det noen som vet hvilket spill det kan være? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Leter etter en spesifik utgave av det geniale Bomberman Du kunne finne de standard upgraderingene pluss noen rare "ride-kanniner" kanskje til og med tog. I story moden møtte du på bosser som feks. kunne skyte en stråle i en rettning som tilsvarte en bombeeksplosjon, hadde og en fyr med 2 raketter på ryggen som kunne flyge rett på deg, gikk an å spille bossene i player versus player mode.. Vet ikke hvor mange plattformer det ble utgitt til, spilte det på en Znes emulator hos en venn for mange år siden, derav den vage forklaringen Mega Bomberman på SEGA Mega Drive har i alle fall ridekaniner. Er ikke sikker på storymode, for det er jo multiplayer jeg pleier å kose meg med Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hei! Lurer på en ting. Det var et spill jeg spilte da jeg var omtrent 10-11 år. 8 år siden, altså 97-98. Du er en gjeng på mars eller noe, med brune halo-lignende rom-drakter. Du kan bruke jetpack og så vidt jeg husker, og det er det som jeg husker. huskeord jeg kan forklare med: fjell alien krater Endret 3. oktober 2008 av Det Brutale Maskineri Lenke til kommentar
Viking45 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Lurer på en ting. Det var et spill jeg spilte da jeg var omtrent 10-11 år. 8 år siden, altså 97-98. Du er en gjeng på mars eller noe, med brune halo-lignende rom-drakter. Du kan bruke jetpack og så vidt jeg husker, og det er det som jeg husker. huskeord jeg kan forklare med: fjell alien krater Hei Det kan høres ut som Outwars. http://en.wikipedia.org/wiki/Outwars 1 Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hmm.. dette spillet blir kansje litt vanskelig å finne fremm til. Skal prøve å forklare det som best jeg husker det. Jeg spilte det på Amiga, men kan godt ha vært på andre platformer også. Jeg mener du spilte en slags trollmann, med blå kappe. Det var ett platformspill og du hoppet på fiender og slikt omtrent som Super Mario. Du kunne opgraderes med å få diverse power ups. Du kunne bli grønn og fikk da ekstra krefter, og du kunne bli en konge med å oppgradere en gang til. Tror du da var rød. Dette er alt jeg husker. Jeg er ganske sikker på at det ikke var Simon the Sorcerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå