Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å finne navnet på dette spillet:

Det var ett spill på Amiga, men det er mulig det finnes på andre platformer også. Man styrte ett fly som man så ofte gjorde på slike gamle spill, og man så flyet ovenfra. Det var åpenbart mange slike spill på denne tiden men jeg husker jeg likte dette ganske godt. Flyet du styrte var, så vidt jeg husker, ganske 2 verdenskrig aktig men man sloss mot tanks, båter og digre roboter som var bosser. Jeg husker at man på det første oppdraget fløy over en sjø og skjøt på kanoner plasert på båter du fløy over. På båtene kunne det også være tanks og soldater. Jeg tror sistebossen var en stor ubåt. Jeg tror neste oppdrag var i en by i en ørken eller noe slikt. På slutten sloss man mot en diger robot. Jeg tror neste var i en storby, men husker ikke bossen.

Noen som vet hvilket spill dette er? :hmm:

Er det spillet "1942" eller "Raptor"? :)? Hvis det var 3D så var det til N64, et flyspill jeg såvidt husker :( Passer akuratt til beskrivelsen, noen som vet hvilket flyspill jeg snakker om? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er et spill jeg leter etter.

Det var et spill til PS1 tror jeg.

Spilte dette i 2002 eller no.

Spillet var et strategi spill veldig likt C&C spillene, hvor man skulle utslette motspillerne med militære styrker.

Husker man måtte samle sånne greier med maskiner for å få penger osv. for å bygge andre ting.

Det var også mye tankser med.

Er dessverre det eneste jeg husker, sikkert lett for noen men sto bom stille her i gården.

;)

Lenke til kommentar
Jeg trenger hjelp til å finne navnet på dette spillet:

Det var ett spill på Amiga, men det er mulig det finnes på andre platformer også. Man styrte ett fly som man så ofte gjorde på slike gamle spill, og man så flyet ovenfra. Det var åpenbart mange slike spill på denne tiden men jeg husker jeg likte dette ganske godt. Flyet du styrte var, så vidt jeg husker, ganske 2 verdenskrig aktig men man sloss mot tanks, båter og digre roboter som var bosser. Jeg husker at man på det første oppdraget fløy over en sjø og skjøt på kanoner plasert på båter du fløy over. På båtene kunne det også være tanks og soldater. Jeg tror sistebossen var en stor ubåt. Jeg tror neste oppdrag var i en by i en ørken eller noe slikt. På slutten sloss man mot en diger robot. Jeg tror neste var i en storby, men husker ikke bossen.

Noen som vet hvilket spill dette er? :hmm:

Er det spillet "1942" eller "Raptor"? :)? Hvis det var 3D så var det til N64, et flyspill jeg såvidt husker :( Passer akuratt til beskrivelsen, noen som vet hvilket flyspill jeg snakker om? :)

Det var nok 2d. Jeg tror ikke det var noen av de, men jeg kan ta feil. Mener jeg kan huske navnet om det blir nevnt.

Lenke til kommentar

Ingen av de heller. Det var så mange slike spill på den tiden at det blir nesten umulig å finne det :!:

Det eneste rent spesielle som ikke var så ofte brukt på dette spillet var at det ikke bare var tanks, båter, andre fly og kanoner man skøt med flyet men også soldater.

Endret av Wartom
Lenke til kommentar
Ingen av de heller. Det var så mange slike spill på den tiden at det blir nesten umulig å finne det :!:

Det eneste rent spesielle som ikke var så ofte brukt på dette spillet var at det ikke bare var tanks, båter, andre fly og kanoner man skøt med flyet men også soldater.

?
Lenke til kommentar

?

JA! Nettopp! Det var det het! Takker :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kom på et spill som jeg spilte litt for lenge siden. Spilte det på barneskolen (på skolen).

Det var et vikingspill, der du var høvdingen over byen din. Så måtte du velge hvor folka dine skulle jobbe. (F eks at jeg satt 10 menn og 2 gutter til å raide, 15 kvinner til å lage mat, 5 barn 2 menn og 5 kvinner til å høste åkerne osv.) Man kunne også av og til trade med andre høvdinger. Husker også det var et slags råd, der vi snakka om at vi burde forberede oss før vinteren osv. Gameplay er bare å klikke rundt i menyer, med bakgrunnsanimasjoner. Tegneserie-grafikk. Spille kjørte på windows 98 tror jeg. Det var et norsk spill tror jeg, de snakket norsk ihvertfall.

Noen som husker/vet hvilket spill dette er, hva navnet var fornoe?

Lenke til kommentar
settlers 2 kanskje..

Nei, var ikke så avansert. Dessuten så ser man ikke over store områder, du er liksom blant innbygerne dine. Det er et barnespill tror jeg, så lenge siden jeg spilte det :p Det var heller ingen kriging der, ihvertfall ikke som du deltok i.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare gamecamera. Men det sto stille. Så hvis man musa over noe, så kunne man gå til det stedet. F eks hvis du trykka på lagere, så kunne du se hvor mye av hver ting du hadde. (husker også at man kunne trade høner og griser og korn osv med andre høvdinger.)

Lenke til kommentar

Leter etter et SNES-spill som jeg lånte for tusen år siden. Spillet er et action-rpg på samme måte som Zelda hvor kampene foregår i sanntid. Jeg husker at man starter i en liten by, hvor du kan gå rundt og snakke med innbyggerne. Jeg kom ikke videre i spillet før jeg hadde snakket med de rette innbyggerne og gjort noen oppgaver for dem. Man kunne også snakke med noen av dyrene der, selv om de fleste ikke hadde noe vettugt å si. I byen tror jeg at kirken var en nøkkel-bygning som man besøkte minst et par ganger. Etterpå kom man til et slott/tårn hvor man møtte på fiender. På dette stedet var det også en boss-figur. Jeg mener å huske at han lignet på en gigantisk rustning og var grønn-aktig i fargen, og løp stort sett rundt i rommet hvor vi sloss, uten noen spesielle angrep. Jeg kom aldri videre. Mener å huske at en bok jeg fikk i byen var essensiell. Stilen i spillet lignet litt på Zelda, med brostein, sverd og denslags.

Spill jeg vet det ikke er:

-Secret of Mana

-Mystic Quest

-Soul Blazer

-Secret of Evermore

-Illusion of Gaia/Time

-Terranigma

-Chrono Trigger

-Breath of Fire

Lenke til kommentar

Hei!

Trenger hjelp til å finne et spill som jeg så broren mine spille for kanskje 3-6 år siden husker ikke helt. Det var litt som oblivion, og du kunne gjøre nesten hva du ville. For eksempel løp han og fikk en stor orm til å følge etter han så lurte han den inn i byen, da drepte den alle vaktene og han fikk masse bra våpen og ting.

Også var det en boss man måtte drepe og for å drepe den helt møtte man først slå han ned på bakken så vri om sverdet inne i kroppen hans. Da ble alle de bondene som sa at du skulle drepe bossen sinte og angrep han. Tror det var litt blodig. Man måtte sove ogsånn.

Endret av kidnet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...