Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Jeg kom på et gammelt spill. Det er fra win-95 tiden. Da jeg spilte det var det en demo av shareware-kvalitet. Det gikk ut på at du styrte ek skip som ble sett fra oven og angrep andre skip eller gjorde oppdrag. Det kunne spilles jotseat 1 on 1 og man ble da rød og blå spiller. Derfra kunne man sloss mot hverandre ved å skyte fra tuppen av flyet. Husker ikke stort mere. Bortsett fra at skipene også hadde turbo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BUMP!

 

Hei!

Trenger litt hjelp til å finne et sega spill fra rundt 93-96 her er litt info som jeg selv husker.

 

Characters:

En rød person og en blå person med jetpacks

 

Handling:

Husker ikke helt handlingen, men man skulle iallefall ta en boss i vert nivå

Alt foregår forresten på andre planeter å i "universet"

Man kunne også kjøpe nye våpen etter hvor langt man var kommet og man fikk penger når man drepte de andre.

 

Spillet er til Sega Mega Drive.

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter to spill.

 

Ett der man kjørte en tanks. Man styrte i 3. person, med wasd-tastene og musa. Spillet var futuristisk - Tanksen hadde røde laserkanoner, og en missil-ting i midten. Etter hvert fikk man upgrades, som gjorde at man kunne bytte ut den missil-tingen med flammekaster, minelegger og sikkert mer.

Man fikk også lilla laser etter hvert, som var kraftigere (mener jeg hvertfall).

 

Det andre er det typiske skyt over til fienden-spillet.

Det følgte med i dos, tror jeg. To aper som kastet bananer på hverandre. Man kaster annen hver gang, også sprenger bananene bort litt av brettet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For noen måneder siden, så kom det ut et spill der en kan kjøre race med båter. Husker ikke lenger navnet på det :-( Noen som kan hjelpe her? Husker ikke så veldig mye av det, men tror det var slik at en begynte spillet i Russland, så måtte en vinne løp for å komme seg til andre plasser rundt om på kloden. Tror også at det var mulighet for å bruke fly/helikopter.

 

Det er ikke det der Ship Simulator.

 

 

EDIT! Hah, fant det! Spillet heter Aquadelic GT, og det fikk 7/10 av gamer.no :-)

Endret av Ambassador
Lenke til kommentar
BUMP!

 

Hei!

Trenger litt hjelp til å finne et sega spill fra rundt 93-96 her er litt info som jeg selv husker.

 

Characters:

En rød person og en blå person med jetpacks

 

Handling:

Husker ikke helt handlingen, men man skulle iallefall ta en boss i vert nivå

Alt foregår forresten på andre planeter å i "universet"

Man kunne også kjøpe nye våpen etter hvor langt man var kommet og man fikk penger når man drepte de andre.

 

Spillet er til Sega Mega Drive.

 

Takk på forhånd.

 

Du må nesten gå igjennom listen selv. Den beskrivelsen høres ut som det meste på Sega. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sega_Mega_Drive_games

Lenke til kommentar

Ok.. det var et slags FPS, hvor man skulle skyte høner eller noe sånnt. Man kunne bare gå til sidene, og jo lengre hønene var jo mer poeng fikk man, og noen ganger var de rett forran deg, og da fikk man like mye poeng som de som var lengst borte.. Spillet er minst 10 år..eller rindt 10 år kanskje.. det var i windows 95-98 tiden

Man hadde en slags hagle tror jeg, og mener å huske at man hadde 8 skudd før man måtte lade.

 

EDIT: Og det var ikke noe kjøpe spill, tror jeg, faren min hadde fått det fra en fyr på jobben hans (jeg var vel 6 år eller noe.. ) så husker ikke stort.. Man var i en slags åker/skog, tror man fikk 25 poeng for de lengst unna og de rett ofrran deg. så var det 5 og 15 poeng tror jeg. JO! også kunne man skyte av "vingene" på en vindmølle, hatten til et fugleskremsel, og noe annet tror jeg.

Endret av wuvahef
Lenke til kommentar

Hallo, kanskje feil forum jeg poster i men prøver likevel.

 

Som topic sier trenger jeg hjelp til å finne ut navnet på et spill som jeg spilte for en del år siden på PC.

 

Det er et eventyr spill hvor du starter i et biblotek(?) hvor du må trykke på noen bøker for å finne et hemmelig rom for å starte. Det er et første persons spill klikk og beveg spill slikt som "Myst".

 

Er dessverre ikke så mye jeg husker annet enn at jeg kom til et sted hvor jeg måtte komme meg over en bro som var ødelagt, der du måtte finne diverse ting for å reparere den.

 

Noen som har peiling? Er 9år+ siden jeg spilte det, takker for alle svar.

Endret av KKing
Lenke til kommentar
Ok.. det var et slags FPS, hvor man skulle skyte høner eller noe sånnt. Man kunne bare gå til sidene, og jo lengre hønene var jo mer poeng fikk man, og noen ganger var de rett forran deg, og da fikk man like mye poeng som de som var lengst borte.. Spillet er minst 10 år..eller rindt 10 år kanskje.. det var i windows 95-98 tiden

Man hadde en slags hagle tror jeg, og mener å huske at man hadde 8 skudd før man måtte lade.

 

*host, host*

Endret av wuvahef
Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp til å finne navnet på dette spillet:

 

Det var ett spill på Amiga, men det er mulig det finnes på andre platformer også. Man styrte ett fly som man så ofte gjorde på slike gamle spill, og man så flyet ovenfra. Det var åpenbart mange slike spill på denne tiden men jeg husker jeg likte dette ganske godt. Flyet du styrte var, så vidt jeg husker, ganske 2 verdenskrig aktig men man sloss mot tanks, båter og digre roboter som var bosser. Jeg husker at man på det første oppdraget fløy over en sjø og skjøt på kanoner plasert på båter du fløy over. På båtene kunne det også være tanks og soldater. Jeg tror sistebossen var en stor ubåt. Jeg tror neste oppdrag var i en by i en ørken eller noe slikt. På slutten sloss man mot en diger robot. Jeg tror neste var i en storby, men husker ikke bossen.

 

Noen som vet hvilket spill dette er? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...