Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Jeg leiter etter et spill som jeg fikk demo av på en K-CD for endel årsiden, du startet med at du skulle komme deg til en romstasjon, med det var mase asteroider i veien, når du kom deg fram så kunne du sette på dører, paneler, mennesker etc i romstasjonen, spillet var i 2D.

Ikke mange opplysninger her, men kan det være StarBlade av Silmarils?

 

starblade_4.jpg

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leter etter et gammelt DOS-spill fra rundt 1996-ish der man styrer en kanon midt på skjermen og skal skyte alt av fly og helikopter som flyr over deg. De skyter tilbake (tror i hvert fall det) og slipper paratroopers. Man taper hvis for mange av disse lander på bakken fordi da går de bort til kanonen og dreper deg. Poenget med spillet er selvfølgelig å skyte så mange fly som mulig og overleve til brettet er over. Husker også at når brettet er ferdig kjører en hvit pizzabil fram til kanonen, stopper opp for å levere pizza, og kjører videre før neste brett begynner :D

 

Spillet var utrooolig kult med masse action, eksplosjoner og fly som styrter på skjermen samtidig. Det var i 2D sett fra siden, og jeg husker det var ganske pixlete så sikkert 320x240 oppløsning (eventuelt 640x480). Mener også å huske at bagrunnen var helt svart mens kanonen og flyene var brune.

 

Takk for svar! Må finne igjen dette spillet!

Det må være et spill ala Paratrooper, selv om det er mye eldre. Det er ikke vanskelig å finne gratisversjoner av spillet på internett.

Lenke til kommentar

Det her er mest sannsynlig veldig vanskelig å finne ut av, muligens på kanten til umulig. Det jeg husker er:

 

- Det var et pek og klikk spill

- Kom ut i mellom 95 og 99

- Kunne minne om Monkey Island, mye gåteløsning osv.

- Jeg mener å huske at man skulle samle krystaller

- Hele verden var veldig bisarr og småsprø

 

Mektig imponert hvis noe klarer å hjelpe meg med denne :)

Endret av Kiruk
Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående et spill.

 

Det er et sjakk-spill som kom ut en gang på nittitallet(89-96).

 

Det er i 2d husker at fargene var i rødt og blått, og når man tok en annen brikke så ble den brikken du var til en figur som f.eks. at dronningen til det røde laget ble til en heks og brukte trolldom på den brikken hun tok, eller tårnet ble til en kjempe som slo vekk motstanderen.

 

Noen som har en anelse om hvilket det er?

Lenke til kommentar

jeg trenger deres hjelp til å finne ett romstrategi spill som jeg spilte som liten, det som var spesielt med dette spillet var at du måtte kjempe mot lava som hele tiden steg opp, og man hadde en del forskjellige rom biler og verktøy for å stoppe denne lavaen.

tror spillet kom ut rundt1995-1997 men er ikke helt sikker

Lenke til kommentar
Det her er mest sannsynlig veldig vanskelig å finne ut av, muligens på kanten til umulig. Det jeg husker er:

 

- Det var et pek og klikk spill

- Kom ut i mellom 95 og 99

- Kunne minne om Monkey Island, mye gåteløsning osv.

- Jeg mener å huske at man skulle samle krystaller

- Hele verden var veldig bisarr og småsprø

 

Mektig imponert hvis noe klarer å hjelpe meg med denne :)

 

 

Hmm kan det være Loom? et av de andre bra klikk og pek spilla fra den tida

Einaste jeg lurer litt på er "Jeg mener å huske at man skulle samle krystaller"

Men som sagt jeg husker ikke alt fra det spillet, er et par år siden nå

men verd ein titt

Lenke til kommentar
Jeg lurer på et spill som jeg hadde for noen år siden på en w95 pc tror jeg. Det kom sikkert ut likt som Battle Chess.

Man skulle stå på ski ned en bakke, og når man kom langt ned kom det et monster og spiste deg

 

 

jeg er ikke heilt sikker på navnet men jeg meiner og huske det var "Ski free"

Lenke til kommentar
Det her er mest sannsynlig veldig vanskelig å finne ut av, muligens på kanten til umulig. Det jeg husker er:

 

- Det var et pek og klikk spill

- Kom ut i mellom 95 og 99

- Kunne minne om Monkey Island, mye gåteløsning osv.

- Jeg mener å huske at man skulle samle krystaller

- Hele verden var veldig bisarr og småsprø

 

Mektig imponert hvis noe klarer å hjelpe meg med denne :)

 

Toonstruck? http://www.gamespot.com/pc/adventure/toonstruck/

Lenke til kommentar
Jeg lurer på et spill som jeg hadde for noen år siden på en w95 pc tror jeg. Det kom sikkert ut likt som Battle Chess.

Man skulle stå på ski ned en bakke, og når man kom langt ned kom det et monster og spiste deg

 

 

jeg er ikke heilt sikker på navnet men jeg meiner og huske det var "Ski free"

 

Er helt sikkert det.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ski_Free

 

Lurte på dette en gang eg også

Lenke til kommentar

Jeg husker et gammelt dataspill fra barndommen.

Jeg tror spillet kjørte på enten Win95, eller DOS, eller begge deler.

Spillet var grafisk, et turn-based strategispill, hvor du spillte som settlere i USA, i kolonitiden, og utforsket landområder og fjelltopper osv, samt hadde du kontroll over noen båter på sjøen.

 

Så kunne du komme i kamper. Kampene var også turnbased, og hver soldat ble stillt opp på en slagmark som var tegnet opp som et "brett", nesten som et sjakkbrett, bare med færre ruter.

Husker det var med kanoner, hester, osv.

 

Har lett litt etter spillet blandt gamle dos-spill, men har ikke funnet det så langt.

Noen som kan hjelpe?

 

Vi så ikke hele det amerikanske kontinentet.

Det var sånn svart "fog of war" der vi ikke hadde vært, om jeg ikke husker feil, og områdene vi utforsket på var mindre geografisk sett. Jeg tror ikke det var hele USA på en gang, men jeg kan jo huske feil. Fargene brukt i spillet var mye grønnt, brunt(fjell) og hvitt(snø).

 

Videre kunne du sende utforskerne dine ut på fjell, og erobre fjelltopper osv, som det var snø på. Så måtte du bygge forskjellige bygninger osv.

Lenke til kommentar
Jeg husker et gammelt dataspill fra barndommen.

Jeg tror spillet kjørte på enten Win95, eller DOS, eller begge deler.

Spillet var grafisk, et turn-based strategispill, hvor du spillte som settlere i USA, i kolonitiden, og utforsket landområder og fjelltopper osv, samt hadde du kontroll over noen båter på sjøen.

 

Så kunne du komme i kamper. Kampene var også turnbased, og hver soldat ble stillt opp på en slagmark som var tegnet opp som et "brett", nesten som et sjakkbrett, bare med færre ruter.

Husker det var med kanoner, hester, osv.

 

Har lett litt etter spillet blandt gamle dos-spill, men har ikke funnet det så langt.

Noen som kan hjelpe?

 

Vi så ikke hele det amerikanske kontinentet.

Det var sånn svart "fog of war" der vi ikke hadde vært, om jeg ikke husker feil, og områdene vi utforsket på var mindre geografisk sett. Jeg tror ikke det var hele USA på en gang, men jeg kan jo huske feil. Fargene brukt i spillet var mye grønnt, brunt(fjell) og hvitt(snø).

 

Videre kunne du sende utforskerne dine ut på fjell, og erobre fjelltopper osv, som det var snø på. Så måtte du bygge forskjellige bygninger osv.

 

Det spillet du tenker på er Conquest of the new world. Fra Interplay.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Conquest_of_the_New_World

 

Første spillet jeg kjøpte meg. til min første pc, det spillet har jeg logget mange timer med. singelplayer og multiplayer. Nydelig spill!! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...