Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lengter etter et spill fra gammelt av. Husker ikke så mye, men husker at man styrte en øy og skulle prøve å sikre seg så mange turister eller noe, som mulig. Var da snakk om å stjele fra nærtliggende øyer, gjerne ved å smøre fett på rullebanen til flyplassen på naboøyen.

 

Husker ikke stort mer, med unntak av at det var gøy en gang i tiden :p

Lenke til kommentar

Hmm, skulle til å si tropico, men der er det ikke sabotasje osv såvidt jeg vet...

 

Jeg leter etter ett gammelt taktisk spill. Husker dessverre lite, kun at det var isometrisk synsvinkel, ganske tegneserie aktig grafikk. Mener man var politi/swat av noe slag med blå uniform/rustning.

Lenke til kommentar

Leter etter et spill som pappa hadde en gang.

Du gikk rundt og prøvde å finne nøkler til dører, samtidig som det kom nye monstre. Pluss at det var veldig dårlig grafikk, men det var sinnsykt moro selv om. også fikk du tak i nye våpen etterhvert.

Husker at når du startet, var du ved en statue. Også gikk du rundt og samlet blåe flasker, som var liv og sånne lilla som jeg ikke husker hva de var til.

Det er alt jeg husker ass

Lenke til kommentar
Leter etter et spill som pappa hadde en gang.

Du gikk rundt og prøvde å finne nøkler til dører, samtidig som det kom nye monstre. Pluss at det var veldig dårlig grafikk, men det var sinnsykt moro selv om. også fikk du tak i nye våpen etterhvert.

Husker at når du startet, var du ved en statue. Også gikk du rundt og samlet blåe flasker, som var liv og sånne lilla som jeg ikke husker hva de var til.

Det er alt jeg husker ass

 

Hexen eller Hexen 2?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Leter etter et spill som pappa hadde en gang.

Du gikk rundt og prøvde å finne nøkler til dører, samtidig som det kom nye monstre. Pluss at det var veldig dårlig grafikk, men det var sinnsykt moro selv om. også fikk du tak i nye våpen etterhvert.

Husker at når du startet, var du ved en statue. Også gikk du rundt og samlet blåe flasker, som var liv og sånne lilla som jeg ikke husker hva de var til.

Det er alt jeg husker ass

Verken Diablo eller Hexen hadde spesielt "dårlig" grafikk. Det kan være Commander Keen.

 

cmk1-4.png

 

Omtale av Commander Keen kan du lese her

Lenke til kommentar

Hei. Jeg leter etter spill jeg spilte som liten. Det kan senest ha kommet ut i 1997. Mest sannsynlig tidligere. I spillet er man en liten trollmannsgutt, der det han kan gjøre er å hoppe, dukke, gå frem og tilbake, og skyte ut en magi som er formet som små lyn, en og en. Alt man ser er sett fra siden (husker ikke hva dette kalles...) slik at alt foregår sammenhengende på en bane.

For å komme videre fra hver bane (om jeg husker riktig) så måtte en samle inn små krystaller. Underveis var det små hindringer. Man måtte hoppe opp og ned og over ting, mens man møtte på ulike fiender. Husker spesielt noen menneskelignende folk, på en isbane som kastet spyd på deg.

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Hei. Jeg leter etter spill jeg spilte som liten. Det kan senest ha kommet ut i 1997. Mest sannsynlig tidligere. I spillet er man en liten trollmannsgutt, der det han kan gjøre er å hoppe, dukke, gå frem og tilbake, og skyte ut en magi som er formet som små lyn, en og en. Alt man ser er sett fra siden (husker ikke hva dette kalles...) slik at alt foregår sammenhengende på en bane.

For å komme videre fra hver bane (om jeg husker riktig) så måtte en samle inn små krystaller. Underveis var det små hindringer. Man måtte hoppe opp og ned og over ting, mens man møtte på ulike fiender. Husker spesielt noen menneskelignende folk, på en isbane som kastet spyd på deg.

 

Fant det igjen. Hocus Pocus heter det. Festeste spillet ever.

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Jeg sitter å prøver å finne ut navnet på et gammelt spill jeg spilte for ca 5 år tenker jeg.

 

Det er et spill hvor du styrer en fotballspiller i forhold til ferdigheter som han tillegner seg etter hvert som du får erfaringspoeng. Du kan også velge utspill i forhold til at fansen skal like deg. Gå ut i pressen, få tatovering o.l. Veldig enkelt spill som ikke var i fullt vindu engang tror jeg. Sikkert en del eldre en 5 år siden også. Noen som kan hjelpe meg å finne ut hva det spillet heter?

 

Det er ikke FM eller CM et mye enklere spill en det.

Lenke til kommentar
Leter etter et spill som pappa hadde en gang.

Du gikk rundt og prøvde å finne nøkler til dører, samtidig som det kom nye monstre. Pluss at det var veldig dårlig grafikk, men det var sinnsykt moro selv om. også fikk du tak i nye våpen etterhvert.

Husker at når du startet, var du ved en statue. Også gikk du rundt og samlet blåe flasker, som var liv og sånne lilla som jeg ikke husker hva de var til.

Det er alt jeg husker ass

 

Hexen eller Hexen 2?

Hexen 1 var det selvfølgelig :!:

Takk for tipset ;)

Lenke til kommentar

Jeg leter etter et gammelt DOS-spill fra rundt 1996-ish der man styrer en kanon midt på skjermen og skal skyte alt av fly og helikopter som flyr over deg. De skyter tilbake (tror i hvert fall det) og slipper paratroopers. Man taper hvis for mange av disse lander på bakken fordi da går de bort til kanonen og dreper deg. Poenget med spillet er selvfølgelig å skyte så mange fly som mulig og overleve til brettet er over. Husker også at når brettet er ferdig kjører en hvit pizzabil fram til kanonen, stopper opp for å levere pizza, og kjører videre før neste brett begynner :D

 

Spillet var utrooolig kult med masse action, eksplosjoner og fly som styrter på skjermen samtidig. Det var i 2D sett fra siden, og jeg husker det var ganske pixlete så sikkert 320x240 oppløsning (eventuelt 640x480). Mener også å huske at bagrunnen var helt svart mens kanonen og flyene var brune.

 

Takk for svar! Må finne igjen dette spillet!

Lenke til kommentar
Jeg leter etter et gammelt DOS-spill fra rundt 1996-ish der man styrer en kanon midt på skjermen og skal skyte alt av fly og helikopter som flyr over deg. De skyter tilbake (tror i hvert fall det) og slipper paratroopers. Man taper hvis for mange av disse lander på bakken fordi da går de bort til kanonen og dreper deg. Poenget med spillet er selvfølgelig å skyte så mange fly som mulig og overleve til brettet er over. Husker også at når brettet er ferdig kjører en hvit pizzabil fram til kanonen, stopper opp for å levere pizza, og kjører videre før neste brett begynner :D

 

Spillet var utrooolig kult med masse action, eksplosjoner og fly som styrter på skjermen samtidig. Det var i 2D sett fra siden, og jeg husker det var ganske pixlete så sikkert 320x240 oppløsning (eventuelt 640x480). Mener også å huske at bagrunnen var helt svart mens kanonen og flyene var brune.

 

Takk for svar! Må finne igjen dette spillet!

 

Er det Sabotage du tenker på? Kan spills gratis her: http://sabotage.retro-games.games1234.net/playgame.aspx

Lenke til kommentar

Leitar etter eit spel som var på ein K-CD for lenge sidan. Eg hugsar veldig lite, men eg trur det var to lag. Den som spelte var på eit av laga og skulle skyte dei andre. Eg hugsar eit rom med ei seng der det kanskje var zombiar (det er ikkje sikkert det var zombiar) inni. Det var eit hus ein var inni. På slutten når ein hadde vunne eller tapt kom det opp flagg for å vise kven som hadde vunne meiner eg å hugse. Trur kanskje det var slik flaggplanting som dei kjende bileta etter at bana var ferdig. Eg trur kanskje ein såg ovanfrå. Det er kanskje eit slikt spel med å redde jorda frå nokon. Dette vart mykje synsing, men eg hugsar svært lite.

Kom med forslag, eg må finne ut kva det var. :p

Endret av Anders Voldsund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...