Quenyth Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hei. Dette høres ut som Viper Racing Forøvrig et meget morsomt spill Takk!! Akkurat det jeg letet etter. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Bumper ball? det spilte vi heeeeeele tiden før på skolen Nei, det var ikke et browser spill Var det Hamsterball? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg så dette innlegget (uten svar) langt baki tråden et sted: Da jeg var liten gutt spilte jeg et spill hos en kompis hvor man styrte et papirfly og fløy gjennom forskjellige rom med hindringer og pickups. Noen som husker hvilket det er? Da slo det helt plutselig ned i hodet mitt at jeg har spilt dette spillet også. Var helt sinnsykt vanskelig, husker jeg. Hvis man var borti noe som helst døde man, og måtte begynne på nytt. For å komme seg trygt videre måtte man time sånn at man traff updrifts, som bl.a. kom fra "avløpsrister" i gulvet. Mener også å huske at noen gullfisker kunne hoppe opp fra bollen sin og ødelegge papirflyet, men det er mer usikkert. Dette er tatt veldig på gefühlen, og det er sikkert 10-15 år siden jeg spilte det. Men det var på PC (er nesten 100% sikker). Noen som har et forslag? Tror jeg vil kunne kjenne det igjen med et screenshot, muligens også bare via navnet. Noen forslag? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg så dette innlegget (uten svar) langt baki tråden et sted: Da jeg var liten gutt spilte jeg et spill hos en kompis hvor man styrte et papirfly og fløy gjennom forskjellige rom med hindringer og pickups. Noen som husker hvilket det er? Da slo det helt plutselig ned i hodet mitt at jeg har spilt dette spillet også. Var helt sinnsykt vanskelig, husker jeg. Hvis man var borti noe som helst døde man, og måtte begynne på nytt. For å komme seg trygt videre måtte man time sånn at man traff updrifts, som bl.a. kom fra "avløpsrister" i gulvet. Mener også å huske at noen gullfisker kunne hoppe opp fra bollen sin og ødelegge papirflyet, men det er mer usikkert. Dette er tatt veldig på gefühlen, og det er sikkert 10-15 år siden jeg spilte det. Men det var på PC (er nesten 100% sikker). Noen som har et forslag? Tror jeg vil kunne kjenne det igjen med et screenshot, muligens også bare via navnet. Noen forslag? Glider? Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei, Jeg ser etter et spill som jeg har glemt navnet på så jeg prøver lykken her. Det er et PS1 spill som er et type warfare spill. Folkene du styrer har en slik form Du har en base med en plattform ( en type firkant) som du plasserer diverse klosser som du henter rundt om i landskapet for å bygge menn og kjøretøy. Viss du f.eks setter 2 klosser opp på hverandre får du en mann. Noen som vet hva dette hva spille heter? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei! Leter etter et spill som hadde egypt som motiv. Var som Sim City på en måte bare i old-tiden. Man kunne bygge pyramider, men du trengte steiner osv, folk til å transportere, og lignende for å bygge det. Kunne lage veier også. Var ikke mye preget av krig, men det var litt innimellom. "Brannbilene" var folk som løp rundt med vann. Kjøpte spillet for 5-6 år siden, tror jeg. Noen som vet? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Er sikkert Pharaoh du tenker på. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er det, vettu. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Likte du Pharaoh kan du også sjekke ut Immortal Cities: Children Of The Nile. Bare et tips. http://www.immortalcities.com/cotn/ Endret 17. mai 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei Jeg leter desperat etter ett spill som handle rom en gutt (katt) med blå klær og blå hatt som sitter i en robot. Det kan godt hende at han var en hund, ja, det var nok en hund men katter var det vaffal med og de var slemme (Orginalt XD) Det var vel tre kattejenter som var på skurkenes lag, blandt annet en negerkattejente med røde klær. Man startet vel i en slags "harbour" som flyr og skal jakte på katter. Oppdrag tror jeg man fikk av en hund. Og det var en stor ballong og...ja, kaos. Skikkelgi fint spill med animesekvenser Hjelp? Jeg fant det "Tail Concerto" het det http://en.wikipedia.org/wiki/Tail_Concerto Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Husker det var et spill jeg og en kompis spilte på Playstation 2 for ca. 3-4-5 år siden. Det var et bilspill hvor man spilte mot maskina, man startet ytterst i en ring (gjelder alle computer-bilene og) laget av gjørme. Så kjørte alle samtidig inn mot midten på startsignalet, etter alle bilene hadde truffet hverandre var det om å gjøre å kræsje med hverandre og få de andre bilene til å eksploderes. Det var multiplayer også på det spillet, men hva heter det? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Leter etter navnet på et spill: - Amiga - Thrust klone, bare at det var 2-player mot hverandre - Ett rosa og ett grønt fly. - Man kunne velge "våpen" (måten kulene fløy ut på) - Det var forskjellige baner, en av banene var nesten som gater og veier, en annen var en brun hule-lignende bane. Tror det var 2-player only. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Leter etter navnet på et spill:- Amiga - Thrust klone, bare at det var 2-player mot hverandre - Ett rosa og ett grønt fly. - Man kunne velge "våpen" (måten kulene fløy ut på) - Det var forskjellige baner, en av banene var nesten som gater og veier, en annen var en brun hule-lignende bane. Tror det var 2-player only. Turbo Raketti. http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A...php%3Fid%3D3097 Som det stod i spillet: "Turbo Raketti - Tested On Animals!" Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Husker det var et spill jeg og en kompis spilte på Playstation 2 for ca. 3-4-5 år siden. Det var et bilspill hvor man spilte mot maskina, man startet ytterst i en ring (gjelder alle computer-bilene og) laget av gjørme. Så kjørte alle samtidig inn mot midten på startsignalet, etter alle bilene hadde truffet hverandre var det om å gjøre å kræsje med hverandre og få de andre bilene til å eksploderes. Det var multiplayer også på det spillet, men hva heter det? Destruction Derby? Lenke til kommentar
henry14 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 hei! Jeg spilte Super Nintendo for veldig mange år siden og husker at jeg pleide å låne spill på Videoverden. Et spill jeg ofte lånte husker jeg ikke hva heter. Det var et slags slossespill slik som Tekken, men figurene var laget av "shit" (vet ikke hvordan det skrives, men det mange lekte med når de var mindre ). iallfall så husker jeg helt i begynnelsen av spillet skulle du sloss mot en vikingkvinne som het Helga å etter å ha slåss mot henne slåss du videre å videre helt til du kom til bossen som var en "shitkladd" som kunne bli hva den ville. F.eks motorsag. Noen som vet? Lenke til kommentar
Woods Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Har en vanskelig her: -Kjørte spillet på en gammel Macintosh fra tidlig 90-tallet. -3D bilspill -Mulighet å kjøre rundt i California -Alle bygninger ETC. var grå. Husker ikke flere elementer fra spillet. EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Vette! Jøss - huska lite! Endret 24. mai 2008 av Woods Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Forsøker å finne navnet på to spill jeg hadde på Amiga i hine hårde dage. Begge er minimalt animerte point-and-click-type eventyr, om jeg ikke husker feil. Spill nr en: Du spiller en detektiv i en dyster fremtid der døgnet er forskjøvet med 12 timer pga at ozonlaget er helt borte. Litt film noir meets cyberpunk i stilen. Spill nr to: Mener det foregikk på Mars i en fjern fremtid, og at man måtte finne ut av en eller annen sammensvergelse. Husker det kom på to disker, og når man måtte skifte disk fikk man en skjerm med en diskett som spratt opp og ned og en stemme som sang "Ch-ch-ch-cha-cha-change the disk!". Noen ideer? Jeg har sjekket lister over Amiga-spill, som påstår de er komplette, uten å finne dem. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Kanskje noen kan hjelpe meg? Vi hadde en datamaskin med windows 94 eller noe sånt, og der fulgte det med et spill som het "hover". Ikke hestehover men hover, som kjøretøy. Og det spillet var i 3D, skulle kjøre rundt og treffe flagg eller noe sånt. Er det noen som skjønner hva jeg mener? går det an å spille det noen plass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå