Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Ok, leiter etter dette:

 

Spillet er i "middelalderen" og er temmelig grafisk krevende så jeg tror den er nokså ny.

 

I starten må du lage til et "smith" og du skulle 2xklikke på byggningen og velge en som jobber der, og verktøy osv. Styre han til å gå opp til "taveren" for å selge sine gods osv.

Så litt seinere begynner et byggning å brenne....

 

Dette er fra tutorialen (han kunn spilt demo)

 

Var et temmelig strategisk spill. Tror du er kongen eller noe og du skal bygge opp ditt kongerike fra grunnen av.

 

Det er ikke Stronghold 1 eller 2.

 

Trodde jeg hadde temmelig god kontroll over strategispill som var kommet ut de siste 15-20årene. Men det du sier her gir meg ingen hint.

Kan det være Medieval Conquest? http://reviews.cnet.com/strategy-games-gba...7-31125451.html

 

 

Du har spilt "The Guild 2"!

Det er helt konge! Pass på å kjøpe "The Guild 2 - Pirates of the European Seas"!

Der kan du være lege, fisker, pirat +++

 

Har enda ikke klart å finne dette spillet.

 

Er ikke Guild, dette er en sånn "RTS" overview spill. Der du spiller over alle og kontroller.

 

Er heller ikke Medieval Conquest. StrongHold eller Settlers.

 

Jeg kan ikke gi mye mer hints, for jeg spilte ikke lenge. Men jeg husker godt at i starten av tutorial måtte du lage en Smith. Her skulle du velge fra en liste "ansatte" og pluke ut rett person. Også måtte du kjøp utstyr i bygget (men du var aldri inne selve bygget, du bare valgte fra et meny).

 

Du fraktet varene dine til Taveren/Fair, så tilbake.

 

Deretter oppstår det et brann, og du må slukke dette...

 

Mer har jeg ikke. Er et reletivt nytt spill, og var svært visuelt flott og krevende til PCen, noe som gjorde at jeg ikke spilte mye lenger.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en utfordring.. Kom på dette spillet når jeg skulle skrive i mimre tråden.. Skjermen vi hadde var en slik med fargeknapp, og om vi trykket inn den ble alt grønt.. Så med andre ord, ett gammelt spill..

 

Var en fyr med skyter, og ting som gikk opp og ned som var lilla, hvite og blå tror jeg.. Man måtte også passe seg så man ikke datt nedi "lavaen" eller noe slikt, det var også fiender som fløy rundt deg til tider..

Såvidt jeg husker var det ett vanskelig spill, men det kan være noe med at jeg var 5-6 år..

Lenke til kommentar

Lurer på tittelen på et Sega Megadrive spill, blir VELDIG takknemmelig om noen klarer denne:

 

I starten kunne du velge mellom tre karakterer som hadde hver sin kampstil. En dame i grønt, en neger og en blond kar med olabukse og hvit tanktop.

 

Dette var et fighting spill og jeg husker spesielt at det var mulig å plukke opp objekter fra bakken å denge løs med de. Vi snakker takrenner og metalrør.

 

Hjelp?!

Lenke til kommentar
Lurer på tittelen på et Sega Megadrive spill, blir VELDIG takknemmelig om noen klarer denne:

 

I starten kunne du velge mellom tre karakterer som hadde hver sin kampstil. En dame i grønt, en neger og en blond kar med olabukse og hvit tanktop.

 

Dette var et fighting spill og jeg husker spesielt at det var mulig å plukke opp objekter fra bakken å denge løs med de. Vi snakker takrenner og metalrør.

 

Hjelp?!

 

Streets of Rage, mon tro?

 

http://images.google.com/images?hl=no&...ilder&gbv=2

Lenke til kommentar
Lurer på tittelen på et Sega Megadrive spill, blir VELDIG takknemmelig om noen klarer denne:

 

I starten kunne du velge mellom tre karakterer som hadde hver sin kampstil. En dame i grønt, en neger og en blond kar med olabukse og hvit tanktop.

 

Dette var et fighting spill og jeg husker spesielt at det var mulig å plukke opp objekter fra bakken å denge løs med de. Vi snakker takrenner og metalrør.

 

Hjelp?!

 

Streets of Rage, mon tro?

 

http://images.google.com/images?hl=no&...ilder&gbv=2

 

Du har herved fortjent et klippkort på boller!

 

Stor takk!

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg hadde rimelig stiv hukommelse når det kom til spillnavn, men jeg sliter nå med navnet på en gammel action-RPG (Diabloklone). Det var satt til fødale Japan, og man valgte mellom tre forskjellige sverdkjempere som klasse. Spillet bygde mye på en kombosystem. Husker ikke så fryktelig mye mer enn det. :|

 

Det var ikke så fryktelig enestående (snarere tvert imot, fin grå mus), men det var morsom tidtrøyte, og uansett er det irriterende å ikke huske navnet på spill. :x

Lenke til kommentar
Jeg trodde jeg hadde rimelig stiv hukommelse når det kom til spillnavn, men jeg sliter nå med navnet på en gammel action-RPG (Diabloklone). Det var satt til fødale Japan, og man valgte mellom tre forskjellige sverdkjempere som klasse. Spillet bygde mye på en kombosystem. Husker ikke så fryktelig mye mer enn det. :|

 

Det var ikke så fryktelig enestående (snarere tvert imot, fin grå mus), men det var morsom tidtrøyte, og uansett er det irriterende å ikke huske navnet på spill. :x

 

Jeg prøver meg på to på rad:

 

Throne of Darkness?

 

http://images.google.com/images?gbv=2&...8k+etter+bilder

Lenke til kommentar
Det er gamlere enn warcraft 3 og det er ikke Age of Empires

 

Gratulerer med en helt umulig oppgave.

 

On Topic:

Jeg tipper det er et strategy spill du er ute etter?

Se imellom denne, eller så kan du fortsette med å gi oss noe mer info.

 

Civilzation?

Warcraft 2?

 

Ikke civilzation og ingen i warcraft serien

 

Man kunne skape fram stormer eller virvelvinder

man kunne ha prester for å få dem på ditt lag

Lenke til kommentar

Jeg fant spillet mitt. Det het forøvrig Blade and Sword (hipp hurra for kinesiske spill spontanoversatt til engelsk), om noen skulle ha lyst til å pine seg gjennom litt simpel hack'n'slash. :)

 

pippeungen: Du har ikke flere detaljer da? Det virker jo som om du sitter inne med litt mer info enn vi får? Hadde det noen særtrekk - hva var de? Var det sanntidsstrategi eller turbasert?

 

Hadde det for eksempel helteenheter? Hadde det flere fraksjoner? Noen spesiell setting? Foreløpig har vi cirka en haug med spill å velge mellom liksom. :p

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...