tjalla Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg tviler..Husker at man måtte beskytte en stor greie i basen din, ble den drept, har du tapt. (Noe lignende Red Alert). Kan det ha vært Z? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1...ian.ZED.0.1.jpg Dette spillet må da være abandonware nå. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Har søkt en del uten treff. Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Ok, leiter etter dette: Spillet er i "middelalderen" og er temmelig grafisk krevende så jeg tror den er nokså ny. I starten må du lage til et "smith" og du skulle 2xklikke på byggningen og velge en som jobber der, og verktøy osv. Styre han til å gå opp til "taveren" for å selge sine gods osv. Så litt seinere begynner et byggning å brenne.... Dette er fra tutorialen (han kunn spilt demo) Var et temmelig strategisk spill. Tror du er kongen eller noe og du skal bygge opp ditt kongerike fra grunnen av. Det er ikke Stronghold 1 eller 2. Trodde jeg hadde temmelig god kontroll over strategispill som var kommet ut de siste 15-20årene. Men det du sier her gir meg ingen hint. Kan det være Medieval Conquest? http://reviews.cnet.com/strategy-games-gba...7-31125451.html Endret 6. februar 2008 av kristian.k Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ok, leiter etter dette: Spillet er i "middelalderen" og er temmelig grafisk krevende så jeg tror den er nokså ny. I starten må du lage til et "smith" og du skulle 2xklikke på byggningen og velge en som jobber der, og verktøy osv. Styre han til å gå opp til "taveren" for å selge sine gods osv. Så litt seinere begynner et byggning å brenne.... Dette er fra tutorialen (han kunn spilt demo) Var et temmelig strategisk spill. Tror du er kongen eller noe og du skal bygge opp ditt kongerike fra grunnen av. Det er ikke Stronghold 1 eller 2. Trodde jeg hadde temmelig god kontroll over strategispill som var kommet ut de siste 15-20årene. Men det du sier her gir meg ingen hint. Kan det være Medieval Conquest? http://reviews.cnet.com/strategy-games-gba...7-31125451.html Du har spilt "The Guild 2"! Det er helt konge! Pass på å kjøpe "The Guild 2 - Pirates of the European Seas"! Der kan du være lege, fisker, pirat +++ Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg foreslo "Europa 1400: The Guild", men AvidGamer mente at det ikke kunne være det... Selv om det virker 100% korrekt etter beskrivelsen. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg leiter etter et gammelt Space Shooter spill, jeg tror det var til DOS eller til NES. Den er noe ala Raiden X som man finner på 1001spill. Men den har litt dårligere grafikk, og det har en hel haug av powerups, og man kan også velge skip selv. Noen som veit? Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg leiter etter et gammelt Space Shooter spill, jeg tror det var til DOS eller til NES. Den er noe ala Raiden X som man finner på 1001spill. Men den har litt dårligere grafikk, og det har en hel haug av powerups, og man kan også velge skip selv. Noen som veit? Kanskje rett og slett Raiden 1\11, står jo i menyen at Raiden X er tribute til eneren og toeren. http://www.mobygames.com/game/raiden Ellers så er Flying Tigers et lignende spill, det var det jeg spilte mest av denne typen spill. Jeg og en kompis spilte co-op på flying tigers, vi kom til lev 50 eller noe sånt, så kom han borti windows tasten(var vel windows95 tenker jeg) så klikket spillet. Drar det fremdeles fram når jeg skal plage han. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg leiter etter et gammelt Space Shooter spill, jeg tror det var til DOS eller til NES. Den er noe ala Raiden X som man finner på 1001spill. Men den har litt dårligere grafikk, og det har en hel haug av powerups, og man kan også velge skip selv. Noen som veit? Kanskje rett og slett Raiden 1\11, står jo i menyen at Raiden X er tribute til eneren og toeren. http://www.mobygames.com/game/raiden Ellers så er Flying Tigers et lignende spill, det var det jeg spilte mest av denne typen spill. Jeg og en kompis spilte co-op på flying tigers, vi kom til lev 50 eller noe sånt, så kom han borti windows tasten(var vel windows95 tenker jeg) så klikket spillet. Drar det fremdeles fram når jeg skal plage han. Det er ikke noen av dem . Man fløy ute i rommet, og skulle drepe fiendtlige romskip. Mer husker jeg ikke akuratt nå. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Er en god stund tilbake men spilte et spill på amiga tror jeg det var. var et krigsspill der du var en fyr eller kanskje du satt i en jeep og skøt på ting. kameraet scrollet oppver hele tiden. var kanskje litt vanskelig men husker ikke så mye. Lenke til kommentar
Markus1802 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 For ca. 6 år siden spilte jeg et spill på PC som var et bomberman aktig spill. Klarer ikke å huske navnet, du kunne være 4 forskjellige "personer" En var en kylling og en annen var en mann med flosshatt. Påenget med spillet var å legge ut bomber for å drepe motstanderne, du kunne plukke opp ting som gjorde at du f.eks kunne legge bombene raskere etter hverandre eller at når bombene ekploderte så spredde de seg mye lengre. Noen som vet hva det heter? Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er en god stund tilbake men spilte et spill på amiga tror jeg det var. var et krigsspill der du var en fyr eller kanskje du satt i en jeep og skøt på ting. kameraet scrollet oppver hele tiden. var kanskje litt vanskelig men husker ikke så mye. Her er det noen mulige spill: Silkworm IV (SWIV) http://www.mobygames.com/game/amiga/swiv/screenshots Andre spill der du måtte gå oppover for å få kameraet til å scrolle videre: Ikari Warriors Dogs of War Var det satt i andre verdenskrig, eller moderne? Futuristisk? Hadde også vært kjekt å vite om det var en kar du styrte eller en jeep i spillet. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er en god stund tilbake men spilte et spill på amiga tror jeg det var. var et krigsspill der du var en fyr eller kanskje du satt i en jeep og skøt på ting. kameraet scrollet oppver hele tiden. var kanskje litt vanskelig men husker ikke så mye. Her er det noen mulige spill: Silkworm IV (SWIV) http://www.mobygames.com/game/amiga/swiv/screenshots Andre spill der du måtte gå oppover for å få kameraet til å scrolle videre: Ikari Warriors Dogs of War Var det satt i andre verdenskrig, eller moderne? Futuristisk? Hadde også vært kjekt å vite om det var en kar du styrte eller en jeep i spillet. jeg tror det var andre verdenskrig eller kanskje litt mer vietnam aktig. husker ikke om det var jeep eller en kar man var. hmm, dårlig med info, men er ikke mer jeg husker. det var gode forslag du hadde, men tror ikke det var noen av de.. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 jeg tror det var andre verdenskrig eller kanskje litt mer vietnam aktig. husker ikke om det var jeep eller en kar man var. hmm, dårlig med info, men er ikke mer jeg husker. det var gode forslag du hadde, men tror ikke det var noen av de.. Tror kanskje jeg har spilt det jeg også. Det var ikke Silkworm, tror jeg ikke. Mener å huske at det var litt dårligere (litt mer simplistisk) grafikk, faktisk. Kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 For ca. 6 år siden spilte jeg et spill på PC som var et bomberman aktig spill. Klarer ikke å huske navnet, du kunne være 4 forskjellige "personer" En var en kylling og en annen var en mann med flosshatt. Påenget med spillet var å legge ut bomber for å drepe motstanderne, du kunne plukke opp ting som gjorde at du f.eks kunne legge bombene raskere etter hverandre eller at når bombene ekploderte så spredde de seg mye lengre. Noen som vet hva det heter? Bombs and Bugs? :-) Lenke til kommentar
Markus1802 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 For ca. 6 år siden spilte jeg et spill på PC som var et bomberman aktig spill. Klarer ikke å huske navnet, du kunne være 4 forskjellige "personer" En var en kylling og en annen var en mann med flosshatt. Påenget med spillet var å legge ut bomber for å drepe motstanderne, du kunne plukke opp ting som gjorde at du f.eks kunne legge bombene raskere etter hverandre eller at når bombene ekploderte så spredde de seg mye lengre. Noen som vet hva det heter? Bombs and Bugs? :-) Nei.. ikke det spillet jeg leter etter, men takk for svar Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei. Leter etter et flyarcade spill for pc Spillet gikk ut på at du startet samtidig med andre fly også kappet du om å være førstemann til mål, men det var mye sikksakk, fly forbi hindre som dukket opp og enkelte snarveier. Var veldig god grafikk for denne tiden, sent på nittitallet eller beynnelsen av 2000. Rr ikke sikker i det hele tatt på når det ble laget. Det flyet du startet spillet med var et av disse runde tjukke flyene(alle fly med propell) Jeg kunne oppgradere flyet ganske detaljert(flykropp, motor, propell, vingeform og noe mer som jeg ikke husker) Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Flight Simulator X? Eller kanskje Eller det kellogs dogfight greia? x) Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Er så langt ifra flight simulator som du får det. Tegneseriegrafikk! Nei, er heller ikke kellogs dogfight. Var ikke noe dogfight Du hadde bare et valg å det var å kjøre frammover! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Aha! Kan det være Redline: Xtreme Air Racing 1/2 eller Kirby Air Ride eller Airpursuit ??? Endret 14. februar 2008 av Kimelimm Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nei, dessverre ingen av disse Leitet langt og lenge nå, uten resultater... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 For ca. 6 år siden spilte jeg et spill på PC som var et bomberman aktig spill. Klarer ikke å huske navnet, du kunne være 4 forskjellige "personer" En var en kylling og en annen var en mann med flosshatt. Påenget med spillet var å legge ut bomber for å drepe motstanderne, du kunne plukke opp ting som gjorde at du f.eks kunne legge bombene raskere etter hverandre eller at når bombene ekploderte så spredde de seg mye lengre. Noen som vet hva det heter? Bombs and Bugs? :-) Nei.. ikke det spillet jeg leter etter, men takk for svar http://bomberman.bigs.fr/liste_bombers/lis...r&id=divers Finner du noe som ligner på den listen da? Tror fortsatt at Bombs and Bugs kan være spillet du leter etter, men Bomberman-kloner finnes det så mange av at det helt sikkert finnes noe som ligner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå