Landeplagen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Total Annihilation eller KKND? Lenke til kommentar
Bata Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 En stor bygning eller Commander som i Total Annihilation? Lenke til kommentar
-Yngin- Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Husker jeg spilte et karatespill på SNES-en til en kamerat. Husker det var en level der de to første fiendene var utrolig lette, men den 3. var umulig, og kastet kniver. Det er alt jeg husker. Spilte bare spillet en gang, da han jeg spilte det hos, hevdet at bikkja hans (som for øvrig ikke eksisterte) hadde spist det opp. Litt sent kanskje, men det var nok Kung-Fu Endret 23. januar 2008 av -Yngin- Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ett gammelt pc spill..spilte det hos en kompis da eg var liten. Du står på ski nedover ett fjell eller noe...så må du trykke på boost elr no sånt når det kommer en avskyelig snømann etter deg.og får han tak i deg så spiser han deg...men når du boostet så gikk det så innmari fort at du klarte ikke styre unna alle hindringene så tilslutt tryner du og da kommer an og gomler deg i seg....noe som vet? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ett gammelt pc spill..spilte det hos en kompis da eg var liten. Du står på ski nedover ett fjell eller noe...så må du trykke på boost elr no sånt når det kommer en avskyelig snømann etter deg.og får han tak i deg så spiser han deg...men når du boostet så gikk det så innmari fort at du klarte ikke styre unna alle hindringene så tilslutt tryner du og da kommer an og gomler deg i seg....noe som vet? Gode gamle Ski Free. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Haha..der var det ja..tusen takk:thumbup: Lenke til kommentar
-Yngin- Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Åkei, jeg lurer litt på et spill. Det ligner veldig på Ufouria: The Saga, men det var ikke det likevel. Det er et elgammelt spill, jeg spilte det på NES for sikkert 10 år siden (minst). Du kan spille med flere forskjellige dyr med klær på, bl.a en mus eller noe som er så liten at han kommer inn i trange steder, pluss at han kan gå på enkelte vegger. Etterhvert kunne man gå inn i et hemmelig rom hvor man byttet til en annen person/annet dyr, jeg mener man kunne være en løve og en slags øgle/dinosaur eller noe? Alle hadde forskjellige egenskaper sånn som i Ufouria. Husker det var dritstress å vite hvor man skulle gå, tror jeg kjørte meg fast et sted hvor jeg skulle hatt et annet dyr, jeg kom ihvertfall ikke videre... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 NES spill? Mulig du finner den her? http://www.virtualnes.com/ Lenke til kommentar
Slalamoses Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Lurer på et pc spill fra 94-97, husker svært lite, men du spiller som en slags agent som roter deg opp i bråk hele tiden, spillet er bygd opp av filmsekvenser. Minner meg faktisk om macgyver med tanke på måten man løser oppgavene. Lenke til kommentar
-Yngin- Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 NES spill? Mulig du finner den her? http://www.virtualnes.com/ Det hjalp vel ikke så veldig, siden jeg ikke vet navnet... Men genial side forsåvidt! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er et elgammelt spill, jeg spilte det på NES for sikkert 10 år siden (minst).Du kan spille med flere forskjellige dyr med klær på, bl.a en mus eller noe som er så liten at han kommer inn i trange steder, pluss at han kan gå på enkelte vegger. Etterhvert kunne man gå inn i et hemmelig rom hvor man byttet til en annen person/annet dyr, jeg mener man kunne være en løve og en slags øgle/dinosaur eller noe? Alle hadde forskjellige egenskaper sånn som i Ufouria. Husker det var dritstress å vite hvor man skulle gå, tror jeg kjørte meg fast et sted hvor jeg skulle hatt et annet dyr, jeg kom ihvertfall ikke videre... Noen som kan hjelpe? Spillet er Little Samson... Jeg savner det jeg også... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Lurer på et pc spill fra 94-97, husker svært lite, men du spiller som en slags agent som roter deg opp i bråk hele tiden, spillet er bygd opp av filmsekvenser. Minner meg faktisk om macgyver med tanke på måten man løser oppgavene. True Lies spillet, kanskje... det var fra 1994... NEI, NEI, NEI..! ERASER selvfølgelig..! Eh... det var fra 2003... Selv om det var så elendig at det føltes som om det var fra 1994... Endret 30. januar 2008 av Andre1983 Lenke til kommentar
-Yngin- Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Det er et elgammelt spill, jeg spilte det på NES for sikkert 10 år siden (minst).Du kan spille med flere forskjellige dyr med klær på, bl.a en mus eller noe som er så liten at han kommer inn i trange steder, pluss at han kan gå på enkelte vegger. Etterhvert kunne man gå inn i et hemmelig rom hvor man byttet til en annen person/annet dyr, jeg mener man kunne være en løve og en slags øgle/dinosaur eller noe? Alle hadde forskjellige egenskaper sånn som i Ufouria. Husker det var dritstress å vite hvor man skulle gå, tror jeg kjørte meg fast et sted hvor jeg skulle hatt et annet dyr, jeg kom ihvertfall ikke videre... Noen som kan hjelpe? Spillet er Little Samson... Jeg savner det jeg også... Takk for hjelpen, men det var ikke det spillet heller.. Det var da voldsomt så mange spill som passet til den beskrivelsen! Mener å huske at det var mye simplere grafikk på det jeg leter etter, pluss at musa var oransje eller brun og var den eneste som kunne gå på vegger. Dessuten måtte man finne det hemmelige rommet for å bytte figur, jeg tror ikke man kunne velge. Endret 31. januar 2008 av -Yngin- Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Meh... Merkelig... Endret 31. januar 2008 av Andre1983 Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg leter etter en Breakout-klone. Den hadde power-ups i form av firkanta bokser med ikoner på som faller tilfeldig ned noen ganger du treffer. De kunne gjøre "streken din" bredere, mindre, du kunne få flere baller pluss en del jeg ikke husker. Grafikken var relativt grei. Det var ikke pixlete for å si det sånn. Noen som har noen idé? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 DX-Ball? Google Bildesøk Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Sliter enda å finne spillet "mitt" jeg. Kan noen ramse opp noen spill ala Settlers? Og relativt nytt. Du er ikke alene Jeg er på jakt etter ett spill jeg spilte da jeg var mindre. Det var ett tanks-spill der man styrte en futuristisk tank ned laserkanoner. Man så det i 3. person. Jeg husker glimt av ett brett der man starta på en lastebil men så blir lastebilen sprengt. Da kjører du av bilen og ut på en strand der det er/kommer andre tankser/biler. Jeg tror også at da man kjørte videre så kom man til en bensinstasjon. Der sprang man en søyle slik at det ble ett hopp så man kom seg videre. På slutten av brettet tror jeg vi måtte sprenge noen rakett-siloer før rakettene tok av. Lenke til kommentar
Gutmongler Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Åkei, jeg lurer litt på et spill. Det ligner veldig på Ufouria: The Saga, men det var ikke det likevel. Det er et elgammelt spill, jeg spilte det på NES for sikkert 10 år siden (minst). Du kan spille med flere forskjellige dyr med klær på, bl.a en mus eller noe som er så liten at han kommer inn i trange steder, pluss at han kan gå på enkelte vegger. Etterhvert kunne man gå inn i et hemmelig rom hvor man byttet til en annen person/annet dyr, jeg mener man kunne være en løve og en slags øgle/dinosaur eller noe? Alle hadde forskjellige egenskaper sånn som i Ufouria. Husker det var dritstress å vite hvor man skulle gå, tror jeg kjørte meg fast et sted hvor jeg skulle hatt et annet dyr, jeg kom ihvertfall ikke videre... Noen som kan hjelpe? Hm, det var vel ikke Little Nemo: The Dream Master? Det spillet var rent gull ^^ EDIT: Ok, det var det aldeles ikke, men har du ikke spillet allerede er det bare å skaffe seg Endret 3. februar 2008 av Gutmongler Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) <drama>Jeg har forsøkt alle tenklige muligheter, dette er mitt site håp!</drama> Jeg testet en tidlig demo(eller alpha versjon?). Det var noen år siden. Spillet kræsjet hele tiden, men det var så bra at jeg ikke har glemt det! Du var i "space" et sted. Det var et fulstendig åpent spill, det var ingen begrensninger. Jeg var trader, men man kunne velge mellom mange forskjellige roller. Du startet med et ganske lite skip, men kunne oppgradere og kjøpe nye. Du kunne også ha flere andre skip som du kunne gi en oppgave slik som trade ruter... Skipet kunne også ha med soldater (tror de ble kalt Marines, men er ikke sikker), soldatene beskyttet skipet ved bording, men kunne også borde andre. I starten måtte man styre skipet manuellt for å dokke det, men kunne ettervert kjøpe dokking computer, så dette gikk automatisk. Grafikken var så vidt jeg husker ikke noe å skryte av... Krysser fingrene, og håper dette ikke var alt for vagt Edit: Glemte å skrive at spillet er til PC Endret 4. februar 2008 av ostring1 Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) På tide å spørre her. Jeg hadde et Sega Master System-spill da jeg var liten, men jeg kan ikke komme på hva det het. Det var en slags sidescrollende 2d-shoot 'em up der du kontrollerte et lite romskip eller noe sånt, og fløy rundt på en annen planet og skjøt på roboter og diverse mekaniske vesener. Spillet begynte ute i åpent terreng, men etterhvert kom du inn i et slags mekanisk bygg. Etter en stund kom du til en boss, som var en lyseblå robot som gikk på to ben, fra høyre mot venstre og tilbake, og skjøt på deg. Du kunne få bonuser ved å skyte i stykker noe som lignet på små biler som kom kjørende nede på bakken (jeg tror bonusen så ut som en boble som kom svevende opp fra "bilen" etter at du hadde skutt den i stykker). Jeg har sjekket Wikipedia-listen over Master System-spill, men kunne ikke finne det der. Er det noen som vet hva slags spill dette kan være? EDIT: Etter litt leting fant jeg faktisk ut av det selv, det var TransBot jeg var ute etter. Endret 4. februar 2008 av Eldritch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå