Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter et spill jeg hadde en demo av på PS1. Det var slik at du så ovenifra, og det var så og si som bomberman aktig terrain bare MYE større, men bare med masse datamaskiner, dingser, vegger etc. Du styrer en mann som har gunner/maskingevær og du skal komme deg til forkjellige plasser. Det har ganske fiffig musikk og ;) Kan noen si meg hva dette spillet heter? JEG BER!

Lenke til kommentar

Ut ifra det jeg så, var det ingen av de, det er ikke arcade tror jeg, er slik New Game og Load Game eller noe, og de banene er slike ovenifra scroll baner, du kan plukke opp våpen etc. og en ting til jeg lurer på i samme slengen, det er noe ala packman, bare at det er ne lastebil eller noe som kjører rundt i laberynt i 3D og slike "trekanter" er spøkelser... Please hjelp meg! Jeg skal se litt selv og!

EDIT: Den som finner en av disse 2 for meg skal få en skikkelig klem :D ! De 2 spillene er fra en demo det var PES(pro evelutionsoccer) og litt mye på, og en SVÆR liste med spill! Den demoen skulle jeg hatt enda :(

EDIT2: En ting til, et spill der du var en fyr som gikk på slike terninger, med røde og blåe felt ;) Ganske morro et!

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Leter etter et kjempe fiffig spill til, det er et adventure spill trur jeg. Jeg spoiler kanskje starten, men det gjør jeg for å finne ut hvilket spill det er. jeg spilte demoen! Det er sikkert et japansk adventure/rpg spill, du starter på en båt, som en gutt. Du snakker først til en jente, og du går iland. Du går bortover en sti med et skilt, slike "lære" skilt, som tutorials, og du skal ha noen tungt på en blokk så den dyttes ned i bakken, og en slik "plattform" går opp og ned, men du kan ikke stå på den og gå på plattformen, så du må dytte en stor stein ned på den, ved og klatre opp et "lite" fjell. Det er gress bane, og når du kom opp, er det en portal. Dette er et spill jeg VIRKELIG vil finne igjen ;)

EDIT: Det er 3D, ikke sidescroller.

 

2. Et RPG spill tror jeg, jeg spilte demoen. Du starter som en jente (ligner på Michelle på Tekken spillene) og du kan gå inn i forkjellige portaler som er baner. På demoen var det bare en portal som var åpen for meg, og jeg gikk inn. Jeg kommer inn i en skog, og auto snakker til en slik fyr som bare står der og advarer deg eller noe. Jeg dreper noen monstere, det er turn based, og etter noen kills og snakking med en gubbe, går man til en save plass, så kommer man til et "horn" som henter i et tre, der får man et sverd eller noe, men man snakker med en fyr, og demoen var over. Dette var også morro, jeg håper på og finne noen av de 4-5 spillene jeg har skrivd opp! Takker for svar igjen.

EDIT: Tror det var turn based, du kunne gå fritt og slik, men slåssingen var turn based :)

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Spilte en demo på PC for endel år siden (2001-2002??). Det likner VELDIG på "Trophy hunter 2003", men istedet for slike dyr vi kjenner, så var det typisk "dinosauruser", det som var så spennende der, var at det var endel farlige dyr, slik at man til enhver tid være litt obs... Det fantes også T-rex der. Noen som vet hva dette spillet heter?

 

-K

 

*edit, Case solved: Carnivores heter spillet!

-K

Endret av k_forb
Lenke til kommentar

Jeg leter etter et passelig gammelt spill. Det hadde single og multiplayer og det var sett fra oven som på gta1 og 2. Det handlet om å komme til mål ved å skyte på noen brytere og man styrte noe som lignet romskip. Et av de du kunne kjøre i demoen er smalt rødt og har average egenskaper.

 

Spillet kjørte enten på win95 eller 98. Husker ikke. Bakgrunnen var litt fabrikkaktig, ganske rød/brun.

 

Husker ikke mange detaljer siden det er så eldgammelt

 

Hva heter spillet?

Lenke til kommentar
Jeg tipper en femøre på Albion

 

Albion5.jpg

 

Albion9.png

 

Lenke

 

Enjoy :thumbup:

 

Helt korrekt! det var nok riktige spillet ja :)

 

Det er jo eeeeldgammelt, men jeg husker jeg virkelig likte det bår jeg først spille det tilbake da det ble gitt ut demo av det.... kanskje det er på tide å la nostaligien ta overhånd =P

 

-Stigma

 

 

'Albion' er et UTROLIG flott spill. Antar at du driver å spiller igjennom det nå. Anbefaler at du leser en walkthrough for å vite hvilke level du bør grinde deg til før du forlater de forskjellige områdene. Det merkes ikke så lett tidlig i spillet, men senere er det klin umulig å komme videre hvis du ikke har grindet deg opp til en viss level.

Lenke til kommentar
Ut ifra det jeg så, var det ingen av de, det er ikke arcade tror jeg, er slik New Game og Load Game eller noe, og de banene er slike ovenifra scroll baner, du kan plukke opp våpen etc. og en ting til jeg lurer på i samme slengen, det er noe ala packman, bare at det er ne lastebil eller noe som kjører rundt i laberynt i 3D og slike "trekanter" er spøkelser... Please hjelp meg! Jeg skal se litt selv og!

EDIT: Den som finner en av disse 2 for meg skal få en skikkelig klem :D ! De 2 spillene er fra en demo det var PES(pro evelutionsoccer) og litt mye på, og en SVÆR liste med spill! Den demoen skulle jeg hatt enda :(

EDIT2: En ting til, et spill der du var en fyr som gikk på slike terninger, med røde og blåe felt ;) Ganske morro et!

 

Det siste der er vel Kurushi

Lenke til kommentar

Oki da har jeg et spill som jeg for alt jeg er verdt, ikke kommer på navnet på.

 

Playstation 1, utgitt ca -96

2. verdenskrig strategispill med fokus på panser. Kampanjemodusen strakk seg fra Europa til Afrika og videre inn i Russland.

Planleggingen foregikk på et stort kart med en overikt over enhetene/stackene sine plasseringer, man kunne velge bort alt av animasjoner og bare se om man vant eller ikke. Enkeltenheter fikk erfaring som de tok med seg videre, og jeg tror dette var angitt i tallverdier.

 

<forflytning tror jeg også var begrenset av bevegelsespoeng eller hastighet per runde. Slik at scout-kjøretøy kom langt raskere frem enn infanter osv.

 

Man hadde tilgang på alt mulig av artilleri, panser, antipanser, fly, fallskjermjegere, infanteri osv.

 

Dersom man oppnådde alle mål i de forskjellige kampanjeoppdragene fikk man "prestisje" tror jeg.....noe sånt i alle fall, et poengsystem som gav deg tilgang til nye enheter, og man fikk mer av disse dersom man gjorde det bra, og i tillegg mistet få av sine egne enhetere. Samtidig så var det en grense på hvor mye man kunne ha med seg inn i hvert oppdrag.

 

Mener at spillet var rimelig historisk korrekt i forhold til at nye enheter ble tilgjengelig underveis, og at disse kom.

 

Tror spillet het noe med panser, men det er så mange spill som har gjort det, at jeg tror jeg muligens blander sammen med noe annet.

 

En av kampanjene-oppdragene som alliert var blant annet "battle for El Almein" tror jeg.

 

Irriterende å ikke komme på det...for jeg har liksom "hatt det på tunga" flere ganger bare i løpet av denne posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...