Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Sliter å komme på hva dette spillet heter:

 

 

Dette er et temmelig gammel spill

 

Det er et bygge/sim spill, men foregår i verdensrommet på en planet (mulig månen siden det var temmelig grått farget).

 

Du kunne bygge underbakken, og seinere opp i "luften".

 

Det var ikke noe kampfokus i spillet (er ikke noe ala RTS), men til tiden måtte du forsvare mot angrepere (tror jeg).

 

Det var som et "Civilization" spill, men Sci-Fi.

9509198[/snapback]

 

Kan det være Millennium 2.2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet jeg leter etter var lagt inn i en senere release av sega mega-drive konsollen, hovedpersonen var en typisk utseende asiatisk gutt med lettere "chibi" tendenser. Husker ikke helt, men jeg mener at spillnavnet hadde noe med "boy*****" å gjøre, ihvertfall var et av hovedangrepene at du kunne spinne rundt stolper og bygge opp kraft så du til slutt ble sendt avgårde som et prosjektil. Spillte det vanvittig mye i gamledager...

Lenke til kommentar
Sliter å komme på hva dette spillet heter:

 

 

Dette er et temmelig gammel spill

 

Det er et bygge/sim spill, men foregår i verdensrommet på en planet (mulig månen siden det var temmelig grått farget).

 

Du kunne bygge underbakken, og seinere opp i "luften".

 

Det var ikke noe kampfokus i spillet (er ikke noe ala RTS), men til tiden måtte du forsvare mot angrepere (tror jeg).

 

Det var som et "Civilization" spill, men Sci-Fi.

9509198[/snapback]

 

Kan det være Millennium 2.2?

9510676[/snapback]

 

Nei er ikke det. Er ikke så gammel. Tror det er i 1990 årene eller noe... Takk for forsøket ivertfall.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sliter å komme på hva dette spillet heter:

 

 

Dette er et temmelig gammel spill

 

Det er et bygge/sim spill, men foregår i verdensrommet på en planet (mulig månen siden det var temmelig grått farget).

 

Du kunne bygge underbakken, og seinere opp i "luften".

 

Det var ikke noe kampfokus i spillet (er ikke noe ala RTS), men til tiden måtte du forsvare mot angrepere (tror jeg).

 

Det var som et "Civilization" spill, men Sci-Fi.

9509198[/snapback]

 

Kan det være Millennium 2.2?

9510676[/snapback]

 

Nei er ikke det. Er ikke så gammel. Tror det er i 1990 årene eller noe... Takk for forsøket ivertfall.

9530179[/snapback]

Sid Meier's Alpha Centauri ?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Prøver å huske et eldre spill. Er ganske gammelt, MSDOS tror jeg, er ikke sikker.

 

Det var et bilspill. Og man måtte lese i avisen for å kjøpe deler/biler. Man kunne lakke bilen, kjøre race osv. Når man byttet deler så måtten man "skru" ut skruene i motoren bl.a. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

9553443[/snapback]

 

Gode gamle Street Rod.

Lenke til kommentar
Prøver å huske et eldre spill. Er ganske gammelt, MSDOS tror jeg, er ikke sikker.

 

Det var et bilspill. Og man måtte lese i avisen for å kjøpe deler/biler. Man kunne lakke bilen, kjøre race osv. Når man byttet deler så måtten man "skru" ut skruene i motoren bl.a. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

9553443[/snapback]

 

Gode gamle Street Rod.

9553756[/snapback]

jepp, det trur jeg du har rett i. Det orginale Street Rod......genialt spill, har brukt mange timer på dette gitt

Lenke til kommentar
Prøver å huske et eldre spill. Er ganske gammelt, MSDOS tror jeg, er ikke sikker.

 

Det var et bilspill. Og man måtte lese i avisen for å kjøpe deler/biler. Man kunne lakke bilen, kjøre race osv. Når man byttet deler så måtten man "skru" ut skruene i motoren bl.a. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

9553443[/snapback]

 

Gode gamle Street Rod.

9553756[/snapback]

jepp, det trur jeg du har rett i. Det orginale Street Rod......genialt spill, har brukt mange timer på dette gitt

9553875[/snapback]

Ahh, der var det! *Spille*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg leter etter et NES spill som jeg eide en gang i tiden men har ikke anelse om hvor det har blitt av.

 

Husker det handlet om å fly rundt (i 2D) i verdensrommet/ på astroider/planeter og frakte forskjellige ting som du trengte for å komme videre. Når du kom frem til målet/gjenstanden brukte du en slags stråle for å slepe gjenstanden med deg.

Du måtte være forsiktig så du ikke kom borti omgivelsene.

 

Gjenstandene hadde forskjellig vekt så det kunne være vanskeligt å komme seg tilbake da gjenstanden kunne dra deg borti veggene om du ikke var forsiktig.

 

Jeg tror du hadde en drivstoff måler du måtte holde følge med.

 

Tror skipet var blått og hadde en trekantet fasong.

 

Fly stilen var litt lik "Asteroids" bare at du måtte manøvrere deg ned i trange områder (huler) for å finne gjenstandene, du hadde også en slags tyngdekraft som dro deg nedover.

Lenke til kommentar
Jeg leter etter et NES spill som jeg eide en gang i tiden men har ikke anelse om hvor det har blitt av.

 

Husker det handlet om å fly rundt (i 2D) i verdensrommet/ på astroider/planeter og frakte forskjellige ting som du trengte for å komme videre. Når du kom frem til målet/gjenstanden brukte du en slags stråle for å slepe gjenstanden med deg.

Du måtte være forsiktig så du ikke kom borti omgivelsene.

 

Gjenstandene hadde forskjellig vekt så det kunne være vanskeligt å komme seg tilbake da gjenstanden kunne dra deg borti veggene om du ikke var forsiktig.

 

Jeg tror du hadde en drivstoff måler du måtte holde følge med.

 

Tror skipet var blått og hadde en trekantet fasong.

 

Fly stilen var litt lik "Asteroids" bare at du måtte manøvrere deg ned i trange områder (huler) for å finne gjenstandene, du hadde også en slags tyngdekraft som dro deg nedover.

9645318[/snapback]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_Jetman:...Golden_Warpship

har det liggende her en plass;) må vell dra fram NES`en og prøve på ny HD tven:D

Lenke til kommentar

Jeg leter etter et spill. Det er i 3D og du ser alt som skjer fra 1personsvinkel. Du er inne i et slags tempel, og du kan sparke og slå. Husker det var slike launchpadder, som lignet veldig på Quake og UT serien sine, bare mindre hi-tech. Jeg tror de hade noenlunde samme effekt, men så litt gammeldagse ut. Fiendene du støtte på, om jeg ikke husker feil, hadde rare masker på seg. Du støtte også på pappigøyer av et eller annet slag. Tror du også kunne klatre i tau. Spillet var såpass avansert at jeg da ikke skjønte noe verdens ting, men jeg ble aldri lei av å fjase rundt på lvl 1 selvom jeg ikke kom noe lengre. Spillet er ganske gammelt, men det er vanskelig og angi når, siden jeg var såpass liten.

 

Takker for all framtidlig hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg har en nøtt til folket her... ;)

 

Jeg har dessverre ingen bilder eller noe sånt, men følgende info:

 

- Spillet er fra tidlig i CD-rom eraen

- Det var et "fake-3d" (typ wolfenstein) + fugleperspektiv sci-fi rollespill

- Handlingen utspillte seg på en overgrodd planet der teknologi og metall var totalt fremed, og befolkningen hovedsakelig var en slags sivilisert katte-rase med mennesklige trekk.

- De to hovedpersonene du begynner med i gruppen din er en pilot og en doktor/forsker, og de crashlander på planeten fra moderskipet som ligger i bane over planeten. Stort mer husker jeg ikke om peronene.

- Handlingen begynner om bord på moderskipet i veldig moderne omgivelser, men så langt jeg frostår er det ikek her mestepartne av handlingen foregår i resten av spillet, men nede på planeten.

 

Det var en demo ute på dette spillet, som jeg likte veldig godt, men jeg kom aldri til det punkt at jeg kjøpte hele spillet, og nå er det slit å finne det, spesiellt når jeg ikek kjenner navnet lenger hehe.

 

Har noen en idè på hva dette spillet heter? om jeg hører navnet vil jeg sansynligvis kune bekrefte/avkrefte.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg har en nøtt til folket her... ;)

 

Jeg har dessverre ingen bilder eller noe sånt, men følgende info:

 

- Spillet er fra tidlig i CD-rom eraen

- Det var et "fake-3d" (typ wolfenstein) + fugleperspektiv sci-fi rollespill

- Handlingen utspillte seg på en overgrodd planet der teknologi og metall var totalt fremed, og befolkningen hovedsakelig var en slags sivilisert katte-rase med mennesklige trekk.

- De to hovedpersonene du begynner med i gruppen din er en pilot og en doktor/forsker, og de crashlander på planeten fra moderskipet som ligger i bane over planeten. Stort mer husker jeg ikke om peronene.

- Handlingen begynner om bord på moderskipet i veldig moderne omgivelser, men så langt jeg frostår er det ikek her mestepartne av handlingen foregår i resten av spillet, men nede på planeten.

 

Det var en demo ute på dette spillet, som jeg likte veldig godt, men jeg kom aldri til det punkt at jeg kjøpte hele spillet, og nå er det slit å finne det, spesiellt når jeg ikek kjenner navnet lenger hehe.

 

Har noen en idè på hva dette spillet heter? om jeg hører navnet vil jeg sansynligvis kune bekrefte/avkrefte.

 

-Stigma

 

Jeg er ikke helt sikker, siden mine antakelser kun baserer seg på en CD plate jeg fikk med et demoblad på 90-tallet (etiketten altså, jeg testet aldri innholdet).

 

Kan det være Interpose du tenker på?

 

http://www.gamespot.com/pc/action/interpos...l?tag=stats;img

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...