Rookie_NO Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Litt OT, men noen som husker "Little Computer People" til C64'en? Gullfiskspill som jeg kunne sitte og titte på i timer i strekk. Kan trygt si at The Sims har hentet inspirasjon fra det spillet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hadde ett spill for lenge lenge siden på windows 95 pcn min, det var et slags spill der du var inne i et hus, så kom det en varulv igjennom vinduet osv, han kom rett mot deg å du måtte løpe ned i kjelleren, noen som vet hva jeg snakker om ? 9386002[/snapback] Jeg bommer nok stygt, det passer ikke helt, men jeg tenkte med en gang på Alone in the dark. 9386515[/snapback] konge du gjetta riktig lenge siden jeg har spillt det spille dær, ;D;D Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hadde ett spill for lenge lenge siden på windows 95 pcn min, det var et slags spill der du var inne i et hus, så kom det en varulv igjennom vinduet osv, han kom rett mot deg å du måtte løpe ned i kjelleren, noen som vet hva jeg snakker om ? 9386002[/snapback] Jeg bommer nok stygt, det passer ikke helt, men jeg tenkte med en gang på Alone in the dark. 9386515[/snapback] konge du gjetta riktig lenge siden jeg har spillt det spille dær, ;D;D 9401542[/snapback] Hehe, bra. Jeg ble så stressa av starten på spillet at jeg aldri orka å sette meg inn i det Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hei. I min barndom spilte jeg et spill på Windows 3.1. Jeg tror kanskje det het Hugo, men har ikke funnet noe. Handlingen var at du og en jente besøkte en tante (eller noe) med et stort og fint hus. Etter første natten der så finner man en person drept og du skal finne morderen. Jeg tror kanskje jenta ble kidnappet, men er veldig usikker. Jeg husker spesielt at det var en stor labyrint i hagen. Man måtte skrive ting som man ville gjør. For eksempel: "Pick up the bottle" for å plukke opp en flaske man kunne bruke senere i spillet. Man styrte med piltastene. Jeg husker også at det var en papegøye i spillet som repeterte noe, at man kom ned til et kjøkken gjennom en mat-heis, at hushjelpen var frekk (?) og at det var veldig spennende. Hadde vært kjempegøy å finne det. Jeg pleide å spille det med mine foreldre når jeg var liten og de syntes også det var et spennende spill. Takk for all hjelp. Edit: Nevermind, jeg tror jeg fant det. Var visst en triologi! Håper jeg finner dette som en torrent eller noe. Endret 1. september 2007 av Autzen Lenke til kommentar
partyboy_78 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Yo! Leter etter 2 spill, og siden dere er så dyktige til å finne fram til de fleste (smiger, smiger) blir sikkert ikke disse 2 noe problem Spill 1: Spilte dette rundt 1994-1997 på en spilleautomat som stod på den lokale grillen. 2D grafikk, plattform. Du var en ninja som kunne "skyte" ninjastjerner, og kom fienden nærme nok/helt inntil dro han opp sverdet isteden. Fienden var enten andre ninjaer kledd i gult og rødt (de kunne bare poppe opp (var usynlige?) flere steder på brettet) eller du møtte andre som skøyt med pistol, da enten sittende eller stående. Siste bossen på det første brettet måtte du treffe akkurat i øyehøyde husker jeg. Liknet en forvokst samurai om ikke annet... En gang per brett kunne du bruke en "special". Tiden stoppet opp noen sekunder, ninjaen din sa "Shazzam!", og hvor da det ut av kroppen din fløy ut "hundrevis" av ninjaer, som da drepte alt og alle på brettet. Aller siste brettet møtte du en kar (mener å huske at vi da var inni et eller annet tempel) med maske som var forbanna rask og som la igjen "lysende skygger" av seg selv. Her gjaldt det bare å gå amok med skyteknappen og skyte det helsa bar om... Spill 2: Samme tidsrom som over, var også faktisk på samme grill-sted :!: 2d, plattform, tegneserie-aktig. Du hadde kun et sverd å forsvare deg med først. Etter å ha drept slanger (som så unektelige snille ut...) fikk du penger som du da kunne oppgradere arsenalet med: Bomber og små tornadoer. Du kunne kjøpe skjold (bedre og bedre etterhvert), rustning og sko som du kunne løpe fortere med og fly med. Siste sverdet du kunne kjøpe, og som kostet det gule ut av øra, het Excalibur. Skulle da ikke være noe problem å finne fram til disse, eller...? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Edit: Nevermind, jeg tror jeg fant det. Var visst en triologi! Håper jeg finner dette som en torrent eller noe. 9404094[/snapback] Er det "Hugo's House of Horrors"-trilogien du tenker på? Husker jeg spilte et par av de spillene tidlig på 90-tallet. Aaah. Det var gode tider det... Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) okey...jeg leiter etter et eventyr spill (pek og klikk) alt var plastelina og du var en rar man med store lepper... utrolig gøy og morsomt spill, men husker ikke hva det heter. (tror det noe med "land") takker for svar Endret 1. september 2007 av Haarvekst Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Yo! Leter etter 2 spill, og siden dere er så dyktige til å finne fram til de fleste (smiger, smiger) blir sikkert ikke disse 2 noe problem Spill 1: ... Spill 2: Samme tidsrom som over, var også faktisk på samme grill-sted :!: 2d, plattform, tegneserie-aktig. Du hadde kun et sverd å forsvare deg med først. Etter å ha drept slanger (som så unektelige snille ut...) fikk du penger som du da kunne oppgradere arsenalet med: Bomber og små tornadoer. Du kunne kjøpe skjold (bedre og bedre etterhvert), rustning og sko som du kunne løpe fortere med og fly med. Siste sverdet du kunne kjøpe, og som kostet det gule ut av øra, het Excalibur. Skulle da ikke være noe problem å finne fram til disse, eller...? 9404327[/snapback] Dette var skremmende likt "Wonder Boy in Monster Land" som jeg satt og spilte på den gamle SEGAen min i går... Har ikke fått Excalibur enda, men ellers stemte det på en prikk Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 okey...jeg leiter etter et eventyr spill (pek og klikk)alt var plastelina og du var en rar man med store lepper... utrolig gøy og morsomt spill, men husker ikke hva det heter. (tror det noe med "land") takker for svar 9405097[/snapback] The Neverhood? Lenke til kommentar
partyboy_78 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Yo! Leter etter 2 spill, og siden dere er så dyktige til å finne fram til de fleste (smiger, smiger) blir sikkert ikke disse 2 noe problem Spill 1: ... Spill 2: Samme tidsrom som over, var også faktisk på samme grill-sted :!: 2d, plattform, tegneserie-aktig. Du hadde kun et sverd å forsvare deg med først. Etter å ha drept slanger (som så unektelige snille ut...) fikk du penger som du da kunne oppgradere arsenalet med: Bomber og små tornadoer. Du kunne kjøpe skjold (bedre og bedre etterhvert), rustning og sko som du kunne løpe fortere med og fly med. Siste sverdet du kunne kjøpe, og som kostet det gule ut av øra, het Excalibur. Skulle da ikke være noe problem å finne fram til disse, eller...? 9404327[/snapback] Dette var skremmende likt "Wonder Boy in Monster Land" som jeg satt og spilte på den gamle SEGAen min i går... Har ikke fått Excalibur enda, men ellers stemte det på en prikk 9405684[/snapback] Hehe Det var faktisk Wonder Boy! Utrolig bra....Den andre ninja-greia da? Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Yo! Leter etter 2 spill, og siden dere er så dyktige til å finne fram til de fleste (smiger, smiger) blir sikkert ikke disse 2 noe problem Spill 1:[snip] Spill 1 høres veldig mye ut som Shinobi. Joda, jeg brukte min del av lommepenger på denne automaten. http://en.wikipedia.org/wiki/Shinobi_(video_game) Lenke til kommentar
partyboy_78 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Yo! Leter etter 2 spill, og siden dere er så dyktige til å finne fram til de fleste (smiger, smiger) blir sikkert ikke disse 2 noe problem Spill 1:[snip] Spill 1 høres veldig mye ut som Shinobi. Joda, jeg brukte min del av lommepenger på denne automaten. http://en.wikipedia.org/wiki/Shinobi_(video_game) 9407398[/snapback] Verre var det ikke, gitt. Da er resten av hælja redda for å si det sånn. Bukker og takker... Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 okey...jeg leiter etter et eventyr spill (pek og klikk)alt var plastelina og du var en rar man med store lepper... utrolig gøy og morsomt spill, men husker ikke hva det heter. (tror det noe med "land") takker for svar 9405097[/snapback] The Neverhood? 9405688[/snapback] det var det... tusen takk Lenke til kommentar
Amored Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Spill 1: Spilte dette rundt 1994-1997 på en spilleautomat som stod på den lokale grillen. 2D grafikk, plattform. Du var en ninja som kunne "skyte" ninjastjerner, og kom fienden nærme nok/helt inntil dro han opp sverdet isteden. Fienden var enten andre ninjaer kledd i gult og rødt (de kunne bare poppe opp (var usynlige?) flere steder på brettet) eller du møtte andre som skøyt med pistol, da enten sittende eller stående. Siste bossen på det første brettet måtte du treffe akkurat i øyehøyde husker jeg. Liknet en forvokst samurai om ikke annet... En gang per brett kunne du bruke en "special". Tiden stoppet opp noen sekunder, ninjaen din sa "Shazzam!", og hvor da det ut av kroppen din fløy ut "hundrevis" av ninjaer, som da drepte alt og alle på brettet. Aller siste brettet møtte du en kar (mener å huske at vi da var inni et eller annet tempel) med maske som var forbanna rask og som la igjen "lysende skygger" av seg selv. Her gjaldt det bare å gå amok med skyteknappen og skyte det helsa bar om... 9404327[/snapback] Minner om Shadow Dancer. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Minner om Shadow Dancer. 9408435[/snapback] Psst. Shadow Dancer er etterfølgeren til Shinobi og har ganske likt gameplay. I Shadow Dancer har du imidlertid en hund/ulv som følger etter deg, det har du ikke i Shinobi. Ergo er det Shinobi, banna bein, husker godt første end-of-level-bossen på spillet og han måtte du lempe kastestjerner i øyet på, akkurat som partyboy_78 skrev i posten sin. Endret 2. september 2007 av Kharan Lenke til kommentar
fleskeduplo Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når jeg så denne tråden så måtte jeg joine forumet... Jeg leter etter et spill jeg spilte på barneskolen. Målet med spillet var å lede ett eller annet, antageligvis en ball eller noe, fram til "mål". Man ledet objektet ved hjelp av forskjellige deler, for eksempel ballonger, pistoler osv. En slags "Rube Goldberg-maskin" med andre ord. Har et vagt minne om en eller annen form for professor med langt hvitt hår som en slags karakter i spillet. Husker også at på et nivå skulle du lede en laserstråle ved hjelp av speil. Vanskelig å estimere når det ble gitt ut siden jeg spilte det på en skolepc som allerede var utdatert. Spillet tror jeg ble brukt mest for elever med lærevansker, men ble også flittig brukt under prosjektarbeid av "vanlige elever". Jeg gikk på barneskolen fra 98-05, men det var dårlig 2d-grafikk, så jeg tror det var lagd før 2000, men vet ikke. Takk på forhånd for eventuelle svar. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når jeg så denne tråden så måtte jeg joine forumet... Jeg leter etter et spill jeg spilte på barneskolen. Målet med spillet var å lede ett eller annet, antageligvis en ball eller noe, fram til "mål". Man ledet objektet ved hjelp av forskjellige deler, for eksempel ballonger, pistoler osv. En slags "Rube Goldberg-maskin" med andre ord. Har et vagt minne om en eller annen form for professor med langt hvitt hår som en slags karakter i spillet. Husker også at på et nivå skulle du lede en laserstråle ved hjelp av speil. Vanskelig å estimere når det ble gitt ut siden jeg spilte det på en skolepc som allerede var utdatert. Spillet tror jeg ble brukt mest for elever med lærevansker, men ble også flittig brukt under prosjektarbeid av "vanlige elever". Jeg gikk på barneskolen fra 98-05, men det var dårlig 2d-grafikk, så jeg tror det var lagd før 2000, men vet ikke. Takk på forhånd for eventuelle svar. 9412243[/snapback] Det vil jeg tro er en av variantene av The Incredible Machine. Lenke til kommentar
fleskeduplo Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det vil jeg tro er en av variantene av The Incredible Machine. 9413106[/snapback] Tusen hjertelig takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Leter etter et spill jeg spilte demo av for sikkert 10 år eller noe i den duren. Det er et slags 2d flyspill, man ser fra siden. Man letter fra en rullebane, alt sett fra siden. Man ser fra litt avstand, så man har god oversikt både fremover og bakover. Det er evig mange fly man kan fly, sikkert 10 stykker eller noe. Husker ikke hva det gikk ut på, trur man kunne fly bortover og bombe en base, og så fly tilbake for å skaffe ammo og liknende. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Leter etter et spill jeg spilte demo av for sikkert 10 år eller noe i den duren. Det er et slags 2d flyspill, man ser fra siden. Man letter fra en rullebane, alt sett fra siden. Man ser fra litt avstand, så man har god oversikt både fremover og bakover. Det er evig mange fly man kan fly, sikkert 10 stykker eller noe. Husker ikke hva det gikk ut på, trur man kunne fly bortover og bombe en base, og så fly tilbake for å skaffe ammo og liknende. 9414277[/snapback] Veit akkurat hvem du prater om. Gi meg 2 minutter her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå