Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Mener å huske at jeg var borti et spill hvor man kan leke skipper, og styre svære båter som cruise båter,tankere osv, men også små båter.

 

Noen som vet hva det heter, eller lignende spill?

 

Ser for meg et spill hvor man kan ha tre skjermer, slik at når man sstår på broa, blir utsikten veldig "virkelig".

8840916[/snapback]

 

 

Da fant jeg omsider ut hva spillet heter.

 

ShipSim 2008 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg og en kamerat hadde hauger av demodiscer hvor vi drev og prøvde masse forskjellige spill. Dette må ha vært en 10 år siden eller noe slikt.

 

Husker spesielt ett spill hvor man var stenkt inne i et kjøpesenter eller lignende og måtte gjøre forskjellige oppdrag. Tror man måtte redde folk inne i bygningen og slikt.

Ja, jeg vet dette høres ut som Dead Rising, men det er det ikke. Det er på PC og et rundt 10 år gammelt om ikke eldre.

 

Hadde vært herlig om noen vet hva dette spillet heter :)

 

Det kan være Zombies Ate my Neighbours, men jeg vet ikke helt. Trenger flere forslag :p

Lenke til kommentar

Spilte et spill for lenge siden, som jeg lurer på hva het:

 

Det var et slags veldig overdreven triathlon med forskjellige dyr og en mann og en kvinne. Et av øvelsene var å klatre opp en bygning mens potter og forskjellige ting falt ned. En annen, tror jeg, var boksing.

 

Det var en kenguru, en mann, og en kvinne med. Mener å huske at det var en gorilla/yeti eller ape med i bildet også. :hmm:

 

2d, kanskje 7-8-9 år gammelt. Var på en Komputer-for-alle CD, tror jeg.

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Jeg leiter etter et spill som var i Windows 95 si tid.  Det er et eller annet med ABC i tittelen, og du spilte 2 hovedpersoner, en gutt og en jente. Spillet var 2D, og plattform. Poenget med spillet var noe sånt å samle bokstaver for å lage ord eller no. Var et hardbarka barnespill:wee:

 

Men det var monsterer der og, og de tok du ved å helle slim på de eller noe i den duren.

 

Anyone?  :innocent:

9113628[/snapback]

Ordeventyret? Stemmer perfekt. Husker det godt, har det enda på CD :)

9128968[/snapback]

Jess! :) Synd at man ikke finner noe av det på internett da :(

Lenke til kommentar

Det var også en annen versjon, nemlig matteeventyret. :)

 

Jaja, da får jeg prøve meg.

 

Gammelt spill, spilte det tidligst i 1998. (Jeg spilte det hos en kamerat, og han flyttet til mitt nabolag i 1998 ;) )

 

Hele poenget er å konstruere broer. Jeg tror det var det, hvertfall. Så kunne man se om den tålte (jeg tror det var et tog) som kom kjørende over, og det var alltid et nytt landskap du måtte bygge bro over.

 

Noen som kjenner til det, eller noe lignende..?

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter ett spill jeg spilte da jeg var mindre.

Det var ett tanks-spill der man styrte en futuristisk tank ned laserkanoner.

Man så det i 3. person. Jeg husker glimt av ett brett der man starta på en lastebil men så blir lastebilen sprengt. Da kjører du av bilen og ut på en strand der det er/kommer andre tankser/biler. Jeg tror også at da man kjørte videre så kom man til en bensinstasjon. Der sprang man en søyle slik at det ble ett hopp så man kom seg videre.

På slutten av brettet tror jeg vi måtte sprenge noen rakett-siloer før rakettene tok av.

 

Noen som synes det høres kjent ut?

9062969[/snapback]

Bumper meg selv i håp om mer hjelp jeg...

Lenke til kommentar
Det var også en annen versjon, nemlig matteeventyret. :)

 

Jaja, da får jeg prøve meg.

 

Gammelt spill, spilte det tidligst i 1998. (Jeg spilte det hos en kamerat, og han flyttet til mitt nabolag i 1998 ;) )

 

Hele poenget er å konstruere broer. Jeg tror det var det, hvertfall. Så kunne man se  om den tålte (jeg tror det var et tog) som kom kjørende over, og det var alltid et nytt landskap du måtte bygge bro over.

 

Noen som kjenner til det, eller noe lignende..?

9173748[/snapback]

 

 

Bridgebuilder

Lenke til kommentar

Hei. Jeg leter etter ett gammelt spill som jeg ikke husker navnet på, men jeg skal gjøre mitt beste for å forklare dette spillet.

Det er et gangster spill, grafikken er tegneserie aktig og jeg fant det en gang for lenge siden på noe som jeg tror var en K-cd, så jeg spilte bare en demo. Du starter inne i huse ditt og du kan gå rundt og samle din egen gjeng, du kan planlegge ran hvor du må ha bil, vertøy, brekkjern osv. Første ranet er en bensinstasjon mener jeg på.

Noen som husker dette spillet? :)

Lenke til kommentar

Det er 3 psx (ps1) spill jeg savner...

 

1. Det var RPG, slik "annenhver attack" greie, du var en jente som gikk inn i en portal (var demo, var mange portaler) Så kunne du bruke spells og slik, og den demoen var inne i en skog, litt slik grått og trist på en måte... Håper noen kan finne ut det :p

 

2. Var en liten gutt som hadde slik gunner, og det var sidescroller trur jeg, det var ganske vanskelig og klare det, han hadde slik hatt, en cutscene er at han er på enga og ligger og ser i himmelen, så plutselig blir himmelen grå elns... vanskelig som F

 

3. Et type RPG spill det og, du starter på en skip, så går du av skipet, du kan enten spille en jente eller gutt trur jeg, så må du dytte steiner og slik for og klatre, jeg husker IKKE hva det heter omg omg omg det var gøy

Du måtte dytte en sten for og komme opp til en portal av noe skit, og snakke med en annen og slik, vennligst finn en av disse for meg :( jeg savner dem :cry:

Lenke til kommentar

Jeg leter etter navnet på et manager spill som jeg spilte en gang på amiga. Laget du valgte starter i laveste divisjon, tror det kan ha vært 3divisjon. Og alle spillerne hadde random stats og alder tror jeg, selv om navnene på spillerne var ekte. Tror bare du kunne velge england.

 

Har sett gjennom en del amiga roms uten å finne spillet. Høres det kjent ut for noen?

Lenke til kommentar
Jeg leter etter navnet på et manager spill som jeg spilte en gang på amiga. Laget du valgte starter i laveste divisjon, tror det kan ha vært 3divisjon. Og alle spillerne hadde random stats og alder tror jeg, selv om navnene på spillerne var ekte. Tror bare du kunne velge england.

 

Har sett gjennom en del amiga roms uten å finne spillet. Høres det kjent ut for noen?

9190247[/snapback]

 

Du hadde jo de "Football manager" spillene til Amiga også. Der begynte du vel i 3. divisjon samme hvilket lag du valgte, men jeg kan ikke huske noe med alder.

 

I Tracksuit Manager så tror jeg det var litt mer tilfeldig, med reelle navn, men tilfeldig alder, men her var man coach for nasjoner, og ikke for klubber så vidt jeg husker.

 

Edit: ...fant en liten oversikt her, du kjenner det kanskje igjen på bildene...

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Leter etter et arkadespill som jeg spillte på en arkademaskin i Kypros i 2000. Men jeg tror nok spillet var en del eldre. Jeg husker ikke stort, men jeg husker at det var et cowboy spill hvor man kunne spille 1 eller 2 player på lag. Jeg tror man red på hester i 2d å skjøt skurker, mens man i tillegg måtte dukke unna fienders kuler. Så vidt jeg husker var 1, eller 2 brett ved et tog man løp langs.

 

Jeg tror også spillet hadde noe med roser å gjøre, jeg ser for meg et 16-bits bilde av en rose (game over screen eller noe), og en boss som står på et slags treværk (festning) å kaster roser på deg.

 

Hadde vært gøy å prøve dette igjen for nostalgiens skyld, noen som vet?

Lenke til kommentar
Leter etter et arkadespill som jeg spillte på en arkademaskin i Kypros i 2000. Men jeg tror nok spillet var en del eldre. Jeg husker ikke stort, men jeg husker at det var et cowboy spill hvor man kunne spille 1 eller 2 player på lag. Jeg tror man red på hester i 2d å skjøt skurker, mens man i tillegg måtte dukke unna fienders kuler. Så vidt jeg husker var 1, eller 2 brett ved et tog man løp langs.

 

Jeg tror også spillet hadde noe med roser å gjøre, jeg ser for meg et 16-bits bilde av en rose (game over screen eller noe), og en boss som står på et slags treværk (festning) å kaster roser på deg.

 

Hadde vært gøy å prøve dette igjen for nostalgiens skyld, noen som vet?

9193759[/snapback]

 

Sunset Riders

Lenke til kommentar
Det er 3 psx (ps1) spill jeg savner...

 

1. Det var RPG, slik "annenhver attack" greie, du var en jente som gikk inn i en portal (var demo, var mange portaler) Så kunne du bruke spells og slik, og den demoen var inne i en skog, litt slik grått og trist på en måte... Håper noen kan finne ut det :p

 

2. Var en liten gutt som hadde slik gunner, og det var sidescroller trur jeg, det var ganske vanskelig og klare det, han hadde slik hatt, en cutscene er at han er på enga og ligger og ser i himmelen, så plutselig blir himmelen grå elns... vanskelig som F

 

3. Et type RPG spill det og, du starter på en skip, så går du av skipet, du kan enten spille en jente eller gutt trur jeg, så må du dytte steiner og slik for og klatre, jeg husker IKKE hva det heter omg omg omg det var gøy

Du måtte dytte en sten for og komme opp til en portal av noe skit, og snakke med en annen og slik, vennligst finn en av disse for meg :( jeg savner dem :cry:

9185052[/snapback]

hjelpehjelpe :ph34r:

EDIT: nummer 2 er slike ulver som løper etter deg... kom jeg på!

EDIT2: På nummer 1, var du en jente som skulle komme seg til en mann i en tube i et tre, ja det er crazy! Men jeg husker at det var en slik saveplass ved en strand eller noe og... Og du hadde en slik fløyte som du spilte på noen ganger som våpen eller noe... Håper på og finne igjen dette :)

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...