Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er på jakt etter ett spill jeg spilte da jeg var mindre.

Det var ett tanks-spill der man styrte en futuristisk tank ned laserkanoner.

Man så det i 3. person. Jeg husker glimt av ett brett der man starta på en lastebil men så blir lastebilen sprengt. Da kjører du av bilen og ut på en strand der det er/kommer andre tankser/biler. Jeg tror også at da man kjørte videre så kom man til en bensinstasjon. Der sprang man en søyle slik at det ble ett hopp så man kom seg videre.

På slutten av brettet tror jeg vi måtte sprenge noen rakett-siloer før rakettene tok av.

 

Noen som synes det høres kjent ut?

9062969[/snapback]

Du vet ikke omtrent tidsrommet dette spillet kom ut?

 

Woohooo Firvulag fant spillet :D

Ufouria: The Saga

9086699[/snapback]

Jeg har ikke peiling. Jeg kan si så mye som at jeg spilte det i tidsrommet mellom 1996 og 2000.

Og om det kom ut mye før da aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Leter etter en Heroes of Might and Magic-klone som kom ut i tidsrommet 1996-2000 (omtrentlig). Husker veldig lite bortsett fra at man her kunne styre troppene i en slags realtime kampsekvens hvor også helten var involvert. Mener å huske at faksjonene var rene motsetninger av hverandre; Life/Death, Chaos/Order etc. Øl var vel også en av ressursene.

 

Det høres jo veldig likt ut som HoMM IV, men jeg er sikker på at det er et spill som kom et par år tidligere.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Leter etter et spill til 95 eller eldre, hvor man kjørte en bil langs en vei (sånn man kjører rett fram og noen svinger) og der var det andre biler osv. Man kunne også bli tatt av politibiler der. Det er alt jeg husker.

9095080[/snapback]

 

Tja, kunne vært Interstate '76. Selv om politiet, de få gangene man møtte dem, stort sett var mindre interessert i å arrestere enn å skyte med kjøretøymonterte automatvåpen. :)

Lenke til kommentar

Leter etter et spill jeg spilte da jeg var liten. Man spiller Donlad Duck i ninja klær(?). Spillet er fra år 2000-2002 ca. og all foregår i 2D

 

Edit: Fant det og det het visst Maui Mallard in Cold Shadow og var fra 1996

Endret av TFuru
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er på jakt etter ett spill jeg spilte da jeg var mindre.

Det var ett tanks-spill der man styrte en futuristisk tank ned laserkanoner.

Man så det i 3. person. Jeg husker glimt av ett brett der man starta på en lastebil men så blir lastebilen sprengt. Da kjører du av bilen og ut på en strand der det er/kommer andre tankser/biler. Jeg tror også at da man kjørte videre så kom man til en bensinstasjon. Der sprang man en søyle slik at det ble ett hopp så man kom seg videre.

På slutten av brettet tror jeg vi måtte sprenge noen rakett-siloer før rakettene tok av.

 

Noen som synes det høres kjent ut?

9062969[/snapback]

Du vet ikke omtrent tidsrommet dette spillet kom ut?

 

Woohooo Firvulag fant spillet :D

Ufouria: The Saga

9086699[/snapback]

Jeg har ikke peiling. Jeg kan si så mye som at jeg spilte det i tidsrommet mellom 1996 og 2000.

Og om det kom ut mye før da aner jeg ikke.

9093585[/snapback]

Ingen?

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Jeg leiter etter et spill som var i Windows 95 si tid. Det er et eller annet med ABC i tittelen, og du spilte 2 hovedpersoner, en gutt og en jente. Spillet var 2D, og plattform. Poenget med spillet var noe sånt å samle bokstaver for å lage ord eller no. Var et hardbarka barnespill:wee:

 

Men det var monsterer der og, og de tok du ved å helle slim på de eller noe i den duren.

 

Anyone? :innocent:

Lenke til kommentar
Leter etter en Heroes of Might and Magic-klone som kom ut i tidsrommet 1996-2000 (omtrentlig). Husker veldig lite bortsett fra at man her kunne styre troppene i en slags realtime kampsekvens hvor også helten var involvert. Mener å huske at faksjonene var rene motsetninger av hverandre; Life/Death, Chaos/Order etc. Øl var vel også en av ressursene.

 

Det høres jo veldig likt ut som HoMM IV, men jeg er sikker på at det er et spill som kom et par år tidligere.

9094913[/snapback]

 

 

Hei

 

Det høres unektelig ut som Master of Magic fra Microprose:

 

http://www.ibiblio.org/GameBytes/issue21/g...ews/momrev.html

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp til å finne navnet på et spill jeg spilte før. Mulig det er for gammelt til at det fremdeles finnes på nett. Spillet handler om livssyklusen til en person (deg), og du skal ta valg gjennom hele livet og ende opp som en person. Til slutt er du død, så det er om å gjøre å gjøre valg gjennom spillet som gjør deg fornøyd til slutt.

Det er bare tekst, du må trykke på forskjellige ikoner for å kunne lese deg gjennom små episoder i livet og ta et valg. Man får ikke poeng på slutten, men man får vite de forskjellige styrkene og svakhetene ved seg selv ved enden av hver periode i livet (baby, barn, ungdom, ung voksen osv).

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Jeg trenger hjelp til å finne navnet på et spill jeg spilte før. Mulig det er for gammelt til at det fremdeles finnes på nett. Spillet handler om livssyklusen til en person (deg), og du skal ta valg gjennom hele livet og ende opp som en person. Til slutt er du død, så det er om å gjøre å gjøre valg gjennom spillet som gjør deg fornøyd til slutt.

Det er bare tekst, du må trykke på forskjellige ikoner for å kunne lese deg gjennom små episoder i livet og ta et valg. Man får ikke poeng på slutten, men man får vite de forskjellige styrkene og svakhetene ved seg selv ved enden av hver periode i livet (baby, barn, ungdom, ung voksen osv).

Noen som har peiling?

9125848[/snapback]

 

Kan det være Alter Ego?

 

Online versjon

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar
Hallo!

 

Jeg leiter etter et spill som var i Windows 95 si tid.  Det er et eller annet med ABC i tittelen, og du spilte 2 hovedpersoner, en gutt og en jente. Spillet var 2D, og plattform. Poenget med spillet var noe sånt å samle bokstaver for å lage ord eller no. Var et hardbarka barnespill:wee:

 

Men det var monsterer der og, og de tok du ved å helle slim på de eller noe i den duren.

 

Anyone?  :innocent:

9113628[/snapback]

Ordeventyret? Stemmer perfekt. Husker det godt, har det enda på CD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...