Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her

Anbefalte innlegg

Vekker denne tråden til live igjen. Leter etter et spill basert på Half-Life 1 eller 2 motoren. Du starter i et sykehus der det skjer litt skumle greier, jobber deg oppover etasjene før du til slutt får en nøkkel som lar deg komme deg ned til kjelleren. Der venter sistebossen.

Hele spillet har et mørkt grøssende tema over seg med enkelte jumpscares. Husker ikke om det var en gratis mod eller om det kostet noe.

Høres ut som Nightmare House 1 eller 2? Husker jeg spilte dem for 6-7 år siden..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For mange år siden, rundt 2000 tallet kanske noen år før det spilte jeg et slags fugleperspektiv stridsvogn spill, tror det var kun kjøretøy i spillet, men ikke sikker, hver gang (eller oftest) man angrep noen så spilte det en cutscene av slaget du hadde og hvor du vant eller tapte.minnet litt om Red alert serien men det var ikke basebygging i det hele tatt, heller tror jeg. noen som husker spillet?

Litt lite informasjon, men det eneste jeg husker, har prøvd å google litt rundt, men finner det ikke.

Lenke til kommentar

For mange år siden, rundt 2000 tallet kanske noen år før det spilte jeg et slags fugleperspektiv stridsvogn spill, tror det var kun kjøretøy i spillet, men ikke sikker, hver gang (eller oftest) man angrep noen så spilte det en cutscene av slaget du hadde og hvor du vant eller tapte.minnet litt om Red alert serien men det var ikke basebygging i det hele tatt, heller tror jeg. noen som husker spillet?

Litt lite informasjon, men det eneste jeg husker, har prøvd å google litt rundt, men finner det ikke.

Har du sjekket denne lista?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_real-time_strategy_video_games

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei leter etter et RTS spill fra 2000-tallet tror jeg. Det var to distinkte lag (spillet var som warcraft 3 og red alert) Det ene laget var mennesker og det ander var aliens. Dette var et oppfølger  av et spill for jeg husker at i det første spillet så ødela aliene jorda så menneskene måtte flytte.

Husker dessverre ikke mer enn det men håper noen kan hjelpe meg :)

Särdeles sent svar men.. Kunne det väre KKnD Extreme(Krush Kill n Destroy)? I dette tilfellet er det riktignok mennesker mot mutanter etter at planeten er ödelagt med atomvåpen.. Og det er vel ikke en fullverdig oppfölger heller. Men KKnD 2: Crossfire förte med en robotrase. Så det ville nok utgått..

Lenke til kommentar

Leter etter et spill. Det foregår i rommet, og grafikken er ikke allverden, men er maks 5 år. Du skal bygge skip fra bunnen av og skal kjempe mot datamaskinen ( ikke mot andre spillere) som også produserer sine egne skip.

2d-verden og du styrer alt ovenfra og du styrer skipene ved å klikke de hit og dit.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Leter etter et spill. Det foregår i rommet, og grafikken er ikke allverden, men er maks 5 år. Du skal bygge skip fra bunnen av og skal kjempe mot datamaskinen ( ikke mot andre spillere) som også produserer sine egne skip.

2d-verden og du styrer alt ovenfra og du styrer skipene ved å klikke de hit og dit.

Gratuitous Space Battles?

Lenke til kommentar

For mange år tilbake spilte jeg et spill på Ps1. Husker verken ikke året eller hva det spillet heter. Det jeg husker fra den er man styrte en gutt, det var ikke akkurat en meneske gutt, med en gitar som våpen. Det kom bølge stråler ut av den når man skjøt med og samtidig ga den gitarlyd av den også. Jeg tor man kunne også ha en saksofon som våpen også, det husker jeg ikke helt. Og at det er et 2D plattform spill. :hmm: Det er det beste jeg klarer å forklare.

Dette spillet likte jeg utrolig godt.

Lenke til kommentar

Gratuitous Space Battles?

Nei, fant ut at det var iStrolid :)

Lenke til kommentar

Det er et spill jeg har hatt i hode i veldig mange år men ikke klart og finne ut av hva heter. Det var en Demo av spillet jeg spilte. Fulgte med et PC blad jeg abonnerte når jeg var mindre. Hvor jeg fikk med en CD hver måned med div. demoer av spill og programmer. (15+ish år siden)

Det lille jeg kan huske er at det var et semi 3D/2D spill hvor du ser på siden (typ super mario) mulig du så litt mere over enn på siden. Klarer ikke helt og huske. Hvertfall så styrte du en rambo lignende fyr i en apokalyptisk verden og dreper monstre. Mener dette foregikk i en by. Mulig det foregikk i fremtiden også. Vet at dette er veeeldig lite og dårlig info, men man vet aldri. Hadde hvertfall vært jævlig digg og endelig finne ut av dette.

Husker godt jeg sparte penger til å kjøpe fullversonen, men det ble aldri noe av det. :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Det er et spill jeg har hatt i hode i veldig mange år men ikke klart og finne ut av hva heter. Det var en Demo av spillet jeg spilte. Fulgte med et PC blad jeg abonnerte når jeg var mindre. Hvor jeg fikk med en CD hver måned med div. demoer av spill og programmer. (15+ish år siden)

Det lille jeg kan huske er at det var et semi 3D/2D spill hvor du ser på siden (typ super mario) mulig du så litt mere over enn på siden. Klarer ikke helt og huske. Hvertfall så styrte du en rambo lignende fyr i en apokalyptisk verden og dreper monstre. Mener dette foregikk i en by. Mulig det foregikk i fremtiden også. Vet at dette er veeeldig lite og dårlig info, men man vet aldri. Hadde hvertfall vært jævlig digg og endelig finne ut av dette.

Husker godt jeg sparte penger til å kjøpe fullversonen, men det ble aldri noe av det. :p

Bio Menace?

https://www.youtube.com/watch?v=t6aQ7NUkW60

Lenke til kommentar

Bio Menace?

https://www.youtube.com/watch?v=t6aQ7NUkW60

Hehe, nesten. Bare at det jeg leter etter er fra 2000-tallet en gang med mye bedre grafikk ^^. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Husker et spill med en slags katt på ett eller annet oppdrag. Tror det var et juletema. Husker vagt at Xmas var i tittelen, men det er jeg ikke sikker på. Husker jeg måtte kjøre det fra Dos, så det var ihvertfall nødvendig å skrive xmas + ett eller annet i command

Husker ikke hva slags type spill det var, men husker følelsen av at det var fett som faen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Husker et spill med en slags katt på ett eller annet oppdrag. Tror det var et juletema. Husker vagt at Xmas var i tittelen, men det er jeg ikke sikker på. Husker jeg måtte kjøre det fra Dos, så det var ihvertfall nødvendig å skrive xmas + ett eller annet i command

Husker ikke hva slags type spill det var, men husker følelsen av at det var fett som faen

Google GA meg dette.

post-95709-0-91743400-1500282735_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Google GA meg dette.

Litt mer info hadde vært fint. Om det er en side-scroller evt. andre karakterer.

Første som slo meg var Jazz Jackrabbit Christmas edition, men han er jo en kanin...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Heter Christmas cat, noe mer info driter jeg jo oppi om det stemmer med det er der spillet han var ute etter. Anmeldelser av spill er en annen tråd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...