Gå til innhold

CRM system - kun ett produkt - tilpasning/ anbefaling for liten bedrift?

Sierra

Anbefalte innlegg

Hei! 

Håper dette er riktig underforum for mitt spørsmål..

Håper noen kan hjelpe med anbefaling og evt hvordan tilpasse et CRM system for vårt behov.

Scenarioet er:

Har ett (kun ett) produkt som selges ved siden av vår bedrift. Har liten tid å følge opp, og med systemet vi har hatt, dvs null system egentlig, ønsker vi å legge alle våre kunder det inn i et system som krever minst mulig manuell oppfølging. 

Det er et produkt som selges til det offentlige, og annet hvert år vil det være ny runde med innsalg. 

Det kan dreie seg om ca 100 kunder, som i snitt kjøper 12 stk av vårt produkt. Så det er ikke all verden men desto viktigere å få et lettvint system for dette. 

Det vi ønsker er et skybasert Crm system med enkel kundeoversikt, all historikk må lagres, mulighet å lagre et dokument (word e.l.) under hver kunde som vil være kontrakt, som kan kobles med outlook, sende mail, legge inn bestillinger og sende faktura derfra. Også med kalenderfunksjon og helst at man kan sette inn f.eks. at den kunden får automatisk mail den og den datoen ca 2 år frem i tid.. 

Helst også en enkel nettside (eller som kan kobles mot den) hvor vi kan presentere produktet og evt ha en bestillingsmulighet der også, hvor kunder har innlogging/ eller selv kan registere seg og logge inn for bestilling. Kunderegistrering her og bestilling og fakturering må kobles/ gå via CRM systemet. 

Jeg vet knapt hva jeg egentlig spør om her, har lite kunnskap om akkurat dette akkurat nå, men har sett litt på diverse forum om tips og hint, men finner ikke helt ut hva/ hvilke crm systemer som er ideelt. Hvordan er det f.eks. med når faktura er sendt og kunden har betalt, fins det noe system som gjør at man automatisk får oversikt over at fakturaer er betalt, slik at man slipper manuelt å logge inn i nettbank og sjekke om hver enkelt faktura er betalt?? 

Som sagt, null peiling da dette er langt utenfor det vi egentlig driver med. 

Så alt har vært gjort manuelt hittil, men det går ikke lengre ifht tidsbruken.. 

Så om noen kan gi tips/ innspill/ hvilke jeg kan starte å se på/ evt egen erfaring lignende situasjon, er jeg evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei på deg.

Jeg kommer med et kjapt innspill på det du skriver som er litt på siden av CRM-spørsmålet:

"Hvordan er det f.eks. med når faktura er sendt og kunden har betalt, fins det noe system som gjør at man automatisk får oversikt over at fakturaer er betalt, slik at man slipper manuelt å logge inn i nettbank og sjekke om hver enkelt faktura er betalt??"

Jeg bruker Tripletex, og der holder systemet orden på hvilke fakturaer som er betalt og ikke. Du kan også sette opp automatisk purring. Jeg betaler fakturaer direkte i Tripletex, og Tripletex ordner med Nets automatisk. Er bare i nettbanken for å hente kontoutskrift en gang i måneden. Herlig!

Lenke til kommentar

Hei på deg.

Jeg bruker Tripletex, og der holder systemet orden på hvilke fakturaer som er betalt og ikke. Du kan også sette opp automatisk purring. Jeg betaler fakturaer direkte i Tripletex, og Tripletex ordner med Nets automatisk. Er bare i nettbanken for å hente kontoutskrift en gang i måneden. Herlig!

Det høres suverent ut - tusen takk for tips! 

Ser de også har CrM så kanskje dette blir løsningen jeg ser etter..

Skal sjekke ut :)

Andre innspill?

Lenke til kommentar

Hei.

Du kan ta en titt her: www.eway-crm.no.

Dette er et CRM-system for Outlook. Det har moduler for Firmaer, Kontakter, Produkter, Prosjekter, Markedsføring m.m. Det er mulig å lagre Word- og Excel-dokumenter i systemet. All kommunikasjon med kunden lagres på firma eller kontakt. Systemet utnytter all funksjonalitet i Outlook, inne i Outlook.

eWay-CRM finnes i utgaven Free, som er gratis for én bruker, med en begrensning på 200 MB lagring på vår server. Den finnes også som Premium og for denne utgaven tilbys Mobile (Android), som et gratis supplement.

Last ned gratis og prøv. Du velger utgave og språk under installasjon.

Jeg bør for ordens skyld legge til at jeg er representant for dette systemet.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...