LMH1 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Hei, jeg lurer på i det siste har det vært en del problemet med Kommersielle kanaler Da jeg får tjenesten utilgjengelig på f.eks NRJ.no på dab eller BMG test får jeg tjenesten utilgjengelig eller Deepam radio, jazzabit, Love music, får heller ikke metro oslo. Så har testet det på 3 dab radio en liten lommeradio, en reiseradio og en dab+ adapter for stereo. Samme problemet for alle tre. Det er også spørsmålstegn forran kanalen. Så jeg lurer på hvorfor den dukker opp hvis den ikke kan spilles av? Finnes kanaler som heter no service og nova, Indigoradio Før har jeg ikke hatt problemet med dette, men søkte på nytt nå da nrk sa det burde gjøres for å få ny kanalliste. Kan disse kanalene være gamle dab kanaler som egentlig burde fjernes eller nye som ikke har fått sendestatus? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 NRK har hatt mye info om at man grunnet utfasing av FM og påfølgende bytte av frekvenser må søke opp alle DAB-kanaler på nytt. Mulig der problemet ditt ligger? Skjedde vel 11. januar. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2017 Ja jeg har gjort det på alle 3 radioene. Før så kunne jeg spille av alle, uten problemet, men nå så har det dukket opp mange nye kanaler jeg ikke får tilgang til. Så vet ikke om det er slik kanallistene sendes i hele landet, men kun enkelte radioer med gode antenner eller at kanallisten viser kun kanalene som finnes, og hvis dekningen ikke er der så får man den feilmelding. Men før var det slik kun kanalene man har dekning til vises i dab oversikten man går fra kanal til kanal. Så hvis det ikke er dekning vises ikke kanalen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå