SvovelSyre Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hei. Jeg har ekstremt lyst på ny CPU. Problemet er at jeg har ei Compaq-maskin. Presario 5686, for å være nøyaktig. FINNES DET MULIGHET FOR CPU-OPPGRADERING, uten å kjøpe nytt hovedkort? Lurer på om det er mulighet for å kjøre SlotKet/Celeron II prosessor. (ønsket er vel fra 900 MHz og oppover)... Noen som kan gi forslag/vet noe/kan hjelpe? Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Det går fint å installere ny CPU i denne maskinen. Du må bare passe på at du kjøper en PIII med 100Mhz FSB. 133Mhz vil mest sansynlig ikke virke. Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Ok, takk for svar så langt. MEN, vet dere øvre grense for antall MHz på denne datamaskinens hovedkort? Vil det funke med SlotKet og Celeron prosessor på 100 MHz bus? Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har hatt Compaq Presario 5686 sjøl, og har ringt og snakka med brukersupporten til Compaq, - der sier de at den kun er oppgraderbar til en 500 Mhz Cpu, og det er jo ikke akkurat interessant. Gjør som jeg: Hiv kabinett, hovedkort og cpu - kjøp Chieftek, MSI og AMD. Jeg beholdt skjermen for den er bra. Lenke til kommentar
Zofuzz Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hadde vært greit å vite hva slags hovedkort du har. Sjekk hovedkortprodusentens hjemmeside, finn ditt kort og se etter noe som CPU-table. Du trenger kanskje BIOS oppgraderinger også.... Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Ok, takk for all hjelp. Tror det blir så jeg dropper disse oppgraderings-planene for ei stund. Men etter den stunden, blir dett nytt alt, og ikke **** om det blir noe Compaq tjener på... Lenke til kommentar
okwathne Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Compaq er i grunnen ikkje kompitabelt me så mye utenom det som står i. kjøp Chieftek, Abit(KT266A) og AMD har detta sjøl virke kjempebra Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 skjønner ikke helt hvorfor dere absolutt vil ha de derre chieftec towerene ..... er jo bare no billig plast /stål skrammel jo .... men men er vel kanskje for dyrt med ett lian li for de fleste .... Vel man får jo ikke Mercedes om man bare har råd til en Skoda (og enkelte liker faktisk Skoda selv om jeg ikke gjør d) Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Synes du mitt oppsett ser interessant ut så er det bare å spørre (se signatur). Det var orginalt en PII450MHz, hovedkortet er fortsatt det samme. Telcontar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå