Gå til innhold

Trenger hjelp til fargehjelp...

Anbefalte innlegg

Ser på forslagene dine må jeg bare si at det designet du bruker nå er NYDELIG. Ikke kvitt deg med det! Du kan derimot ha en liten boks på siden som inneholder 3-4 farger. Klikker man på en av dem får man den fargen på sida. Så kan du legge inn noen varmere farger der. :)

Det du hadde postet her med tre kolonner og orange/rosa farger var nærmere grusomt enn fint. Får deg kun til å skille deg ut på stygghetsfaktor (beklager) enn orginalitet. Derimot er det du har nå sinnsvakt deilig. :)

Noe annet som irriterte meg var at rundingen på siden din nå var litt liten. Kom bare opp to nyheter. Var jeg deg ville jeg iallefall ha strukket den mer ut slik at du fikk plass til 3 nyheter eller noe. Da hadde den blitt knall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for å få til noen mouse over effekter så er det fort gjort med css.

a.meny:link {color: #F59402}

a.meny:visited {color: #555555}

a.meny:hover {color: #000000}

Det gjelder vel kun hvis menyene er tekst og ikke bilder? De er bilder nå, men det kan jo også endres.

Det må jeg si meg helt enig i.

Synes også det er pent slik det er nå, men det var vel for at han ville bort fra frames han skulle endre det om jeg ikke husker feil.

Det er riktig, men Mikka har laget ferdig en mal med tabeller for den gamle siden, så jeg kan jo bruke tabeller på den og.

hva har skjedd?? jeg ser en lys irriterende gul strek i toppen 

mulig det bare er en feil eller noe, men jeg likte det ikke

/me ser den og. 

Den rett og slett bare MÅ bort!

He he, den gule greia skal selvfølgelig bort. Den kom med en feiltakelse, men når jeg gjorde om siden igjen og lastet den opp ville den ikke forandre seg. Selv når jeg slettet hele phpindex.php på webhotellet og jeg så den var borte, kunne jeg fortsatt bruke den. Mulig FTP-bare sluttet å gjøre funksjonen, men kun visste dem?

Ser på forslagene dine må jeg bare si at det designet du bruker nå er NYDELIG. Ikke kvitt deg med det! Du kan derimot ha en liten boks på siden som inneholder 3-4 farger. Klikker man på en av dem får man den fargen på sida. Så kan du legge inn noen varmere farger der.

Det du hadde postet her med tre kolonner og orange/rosa farger var nærmere grusomt enn fint. Får deg kun til å skille deg ut på stygghetsfaktor (beklager) enn orginalitet. Derimot er det du har nå sinnsvakt deilig.

Noe annet som irriterte meg var at rundingen på siden din nå var litt liten. Kom bare opp to nyheter. Var jeg deg ville jeg iallefall ha strukket den mer ut slik at du fikk plass til 3 nyheter eller noe. Da hadde den blitt knall 

Det var tydeligvis en bra ide å lage en ny versjon av siden. Har aldri fått så mye skryt av den gamle som jeg gjør nå ;) Er den virkelig så stygg i forhold til den gamle? :D

Når det gjelder buene kan jeg være veldig enig. Det blir litt spinkelt med kun to nyheter. Hva om jeg lagde buene litt svakere, slik at de ikke tok så mye plass vertikalt? Men logoen har jo en viss størreselse uansett.

---

Men jeg trenger fortsatt noen tips om hvilke farger jeg skal bruke. Kommer nok aldri til skje at samtlige her inne blir enig om en farge som er pen, men i hvert fall en som er varmere enn det som er nå.

Da ser det jammen meg ut til at jeg dropper det nye designet, og i steden forberdrer det gamle littegranne. Enig da alle? :thumbs:

Lenke til kommentar

Som sagt, den gule streken skal ikke være der. Et lite arbeidsuhell som jeg ikke vet hvordan skjedde.

Hmmm. Det var ikke så lett som jeg trodde å få riktig farger... Er det slik at dere ville byttet ut begge fargene? Både bakgrunnsfargen, og den som er bakgrunn for menyene? Jeg syns ikke det tar seg så altfor ille ut, trenger bare å bli vant med det, men jeg ser jo at det kan forbedres.

Sånn, endelig registrerte den den nye fila, nå er det nye designet uten den gule stripen...

---

Har prøvd med en ny farge. Er virkelig denne siden så ille? Jeg føler lissom det blir en litt bedre side når man ikke har rammen rundt, man skrumper lissom inn siden mer enn nødvendig, selv om jeg skal være enig i at den kanskje ser penere ut, og er mer orginal enn denne.

Endret av EndeligFerie
Lenke til kommentar

Er det ingen her inne som har noen ideer til farger til siden? Sukk... ;)

Jeg har bestemt meg å beholde siden slik den er i dag som jeg har skrevet tidligere. Er bare redd for at en ny farge kan ødelegge hele siden. Men det vet jeg ikke før jeg har prøvd med andre farger.

Mikka laget en "tableversjon" av denne siden, men jeg sliter litt. De to sidebuene skulle jeg gjerne ha sett som bakgrunnsbilde, da jeg på venstre side skal ha en tekstmeny, og på høyre siden kommer det annonsebannere. Jeg kan jo ikke ha to bilder oppå hverandre, så da må buene være bakgrunnsbilder. Det gikk ikke særlig bra når jeg prøvde det i FrontPage.

Med tabeller (Nå er jo siden helt ødelagt...)

Uten tabeller

Sidebuene kommer jeg til å gjøre høyere slik at det vises mer enn to nyheter slik som den er nå.

Er det best at siden fortsatt er midtstilt, eller hadde den gjort seg om det var plassert øverst til venstre som nesten alle andre sider?

Endret av EndeligFerie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...