Sigmoideus Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hei igjen... Jeg får stadig inn nye e-poster fra folk som kommer med forslag på hvordan siden skal være. Til alle dere som har hjulpet meg her inne, kan jeg si at dere ikke har gjort det forgjeves selv om dere ikke kan se endringene som dere har anbefalt, ennå. Dette på grunn av at jeg ville la flere kommer til ordet, slik at jeg slapp å gjøre endringer hver uke. Nå samler jeg isteden de beste tipsene, og et av dem var at siden så litt "kald" ut til å være en reiseside. Jeg lurte da på om noen av dere hadde noen forslag til forskjellige farger til siden. Hadde tenkt meg noe rødbrunt, men jeg tar også i mot andre tips selvsagt. Er det forresten andre som syns siden har kalde farger? Det er sikkert mange som tenker Syden når dere tenker på ferie, men siden skal også inneholde for eksempel turer til Alpene og slikt også. Jeg kommer til å endre en del på designet. Regner med at "rundingen" forsvinner og at det blir en mer uorginal side, selv om jeg håper at den fortsatt vi skille seg litt ut i mengden, slik jeg føler den gjør nå. Jeg kommer til å la siden være slik den er nå, og lage en i tillegg, slik at dere, og jeg, kan sammenligne versjonene og finne ut hvilken jeg skal satse på, kan jo hende at siden er bra som den er. Ser også at det er en del sider som har et forum, slik som dette. Jeg regner med at det tar en del timer, (år?), å sette seg inn i dette, men et sted må man jo begynne. Så jeg lurer i grunn på hvor jeg kan begynne å lese litt for å kunne for eksempel lage et slikt forum som her inne for min reiseside. EndeligFerie.com Lenke til kommentar
huf Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ja, er vel en idè å bruke varme farger som skaper god syden stemning.. Å bruke en nedtonet rødfarge kombinert med kanskje noe orange eller noe kan bli fint det. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) kan jo se om du finner noen varme fargekombinasjoner på colormatch.dk Endret 1. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
huf Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 http://www.colormatch.dk mener du vel.. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Har tuklet litt for meg selv med siden nå... Dere er sikkert ikke fornøyd , men her er ihvertfall et lite prøvebilde: Slik ser siden ut med en oppløsning på 1280x1024. Man må scrolle litt horisontalt hvis man bruker en oppløsning på 800x600, men det er da kun hvis du skal se reklamen som jeg hadde tenkt å plassere på det parallelle feltet for menyen. Mulig at den lyse rødfargen var litt lys? Men disse fargene minner vel litt mer om ferie enn de jeg har på siden nå? Som den ekspert jeg er ( ) bruker jeg Frontpage, og der har de en innebygd funksjon med at du får en mouseoverfunksjon. Disse fungerer greit, helt til du setter de inn i en tabell. Hvorfor det? Et spørsmål til i samme slengen. Finnes det en enkel måte å få et skjema hvor brukerne taster inn e-postadressen sin og sender til meg, slik at den e-post lander i en spesiell mappe i Outlook? Tanken er at de som sender inn e-postadressen sin her skal "abonnere" på siden. De skal få en epost hver gang siden blir oppdatert med nye leserbrev. PS. la ut siden litt senere Endret 4. desember 2003 av EndeligFerie Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) ser standardlinker.... >ellers hadde en mouseover gjort seg. >det er ikke samme bakgrunnsfarge på menyen som bak "menyknappene" >ellers er det vel ikke den lange oransje boksen på høyresiden som skal ha "!oppmerksomhet"? ville kanskje gjort noe annet der.. men ellers bra lite spreke farger da, samme nyansen hele tiden.. kanskje noe grafisk hadde gjort seg på høyresiden, eller den klassiske infoboksen? skal jo ikke akkurat være en hardcore designer side, men en brukervennlig og oversiktlig.. Endret 5. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) ellers hadde en mouseover gjort seg Som sagt, så fikk jeg ikke det til når menyene var inne i en tabell... det er ikke samme bakgrunnsfarge på menyen som bak "menyknappene" Syns det veldig hos deg? For jeg ser nemlig ikke forskjell. Mulig jeg ser dårlig men Men jeg lagde bakgrunnsfargen til menyen først, tok screenshot av hele siden, det som er brukt her, gikk i Photoshop og brukter Picker til å få samme farge på menyknappene. Er ikke den til å stole på? Det eneste jeg kunne se var at det var litt annerledes farge på bakgrunnen til logoen vs bakgrunnen i tabellen det står. Hvis det ikke var det du mente da? ellers er det vel ikke den lange oransje boksen på høyresiden som skal ha "!oppmerksomhet"? ville kanskje gjort noe annet der.. Den lange oransje boksen er der reklamebannerene skal komme etterhvert. Håper den sammen med menyen danner en slags ramme rundt det som står under logoen hvis du skjønner. men ellers bralite spreke farger da, samme nyansen hele tiden.. kanskje noe grafisk hadde gjort seg på høyresiden, eller den klassiske infoboksen? Fargene kan jeg være litt enig i, kanskje du har noe forslag? Fikk beskjed om siden slik den er i dag, altså denne, er for kald og at det ville lønne seg å bruke litt varmere farger. skal jo ikke akkurat være en hardcore designer side, men en brukervennlig og oversiktlig.. Er den det nå, altså brukervennlig og oversiktelig? Eller er det ting jeg kan endre på... Endret 5. desember 2003 av EndeligFerie Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Som sagt, så fikk jeg ikke det til når menyene var inne i en tabell... Huh? Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Alle menyknappene Hovedside, Norge, Europa etc, ligger inne i en tabell. På den orginale siden ligger disse i en ramme. Da fungerte mouseovereffekten slik den skulle. Men når jeg prøvde det samme nå når menyknappene var i en tabell så fungerte det ikke. Da ble hele menyknappen borte og jeg fikk lite rødt kryss i venstre hjørne, akkurat som den ikke fant bildet i det hele tatt... Men nå vet jeg om det var huh fordi du ikke skjønte hvorfor det ikke gikk i en tabell, eller huh fordi du ikke skjønte hva jeg mente Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Les Jacob Nielsens "usability principles"... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 For å være ærlig liker jeg designet du har nå _veldig_ godt. Ikke skift! Hvertfall ikke mer enn fargene! Najs design du har nå Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) For å være ærlig liker jeg designet du har nå _veldig_ godt. Ikke skift! Hvertfall ikke mer enn fargene! Najs design du har nå Jøss... Skryt jo, til og med skriftlig Du mener jeg skal ha det slik det er nå? Hmmm... Jeg som nesten har laget ferdig den andre siden, sukk... Men jeg kan jo kanskje prøve å få endre fargene på den siden jeg har nå. Flere som syns nåværende design er det beste? Nåværende design Nytt design Les Jacob Nielsens "usability principles"... Min tur til å si huh? Endret 5. desember 2003 av EndeligFerie Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 begge designene er gode ta deg en tur til www.templatemonster.com og få litt mer inspirasjon kanske? good luck! Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) begge designene er gode Skulle det gjøre det lettere for meg å velge? Tror den siste løsningen lønner seg litt med tanke på at jeg har fått flere menyvalg til venstre enn på den orginale siden. Dessuten er den litt bedre tilpasset de med 800x600 oppløsning. Endret 6. desember 2003 av EndeligFerie Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Alle menyknappene Hovedside, Norge, Europa etc, ligger inne i en tabell. På den orginale siden ligger disse i en ramme. Da fungerte mouseovereffekten slik den skulle. Men når jeg prøvde det samme nå når menyknappene var i en tabell så fungerte det ikke. Da ble hele menyknappen borte og jeg fikk lite rødt kryss i venstre hjørne, akkurat som den ikke fant bildet i det hele tatt... Men nå vet jeg om det var huh fordi du ikke skjønte hvorfor det ikke gikk i en tabell, eller huh fordi du ikke skjønte hva jeg mente Ser at du brukte FrontPage på den siden som ligger ute nå. Det skulle ikke være noe problem å legge inn mouseover selv om menyen ligger i en tabell. Blir veldig mye det samme. PM meg om du trenger fremgangsmåter elns. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 sett valign="top" på den tabellen som menyen ligger i. Bruker opera og da kommer lenkene frem laangt nede på siden.. for å få til noen mouse over effekter så er det fort gjort med css. a.meny:link {color: #F59402} a.meny:visited {color: #555555} a.meny:hover {color: #000000} meny er en klasse som gjør slik at ikke alle a href blir seende likt ut. til vanlige linker kan du feks bruke en klasse som du kaller vanlig... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg synes personlig det designet du har nå er 10000 ganger bedre. Det "nye" var etter min mening ikke fint, mens sånn som den er nå er den najs! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg synes personlig det designet du har nå er 10000 ganger bedre. Det "nye" var etter min mening ikke fint, mens sånn som den er nå er den najs! Det må jeg si meg helt enig i. Synes også det er pent slik det er nå, men det var vel for at han ville bort fra frames han skulle endre det om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 hva har skjedd?? jeg ser en lys irriterende gul strek i toppen mulig det bare er en feil eller noe, men jeg likte det ikke Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 /me ser den og. Den rett og slett bare MÅ bort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå