Th0mas Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har et Asus P4G8X deluxe hovedkort og en corsair 512 DDR minnebrikke, usikker på hvilken type. Vil jeg få noen vesentlig ytelsesforskjell på maskinen med en minnebrikke til, slik at jeg får dratt nytte av den doble minnebussen? Lenke til kommentar
mozz Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Ja Edit: Kommer litt an på hva du bruker maskina til selvfølgelig, men det skader ikke med for mye minne Endret 1. desember 2003 av mozz Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ja, på Intel hovedkort vil du tjene en god del på å kjøre dual. Men praksis og teoretisk ytelse er to forskjellige ting, så om det er så stor forskjell som "tallene" skal ha det til er jeg ikke sikker på. Men du har jo ikke noe å tape uansett Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Eh, jo, sånn ca. 1300 kr, og det er jeg ikke interessert i. Maskinen brukes mest til spilling, men har noen vage planer om å begynne litt med videoredigering Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Nå er vel hovedkortet ditt basert på "Granite Bay"-brikkesettet, som var toppmodellen til Intel før 875p kom. Fakta er at å kjøre dual på disse hovedkortene gav minimal ytelsesøkning fordi fsb representerte flaskehals, jeg ville på ingen måte vurdert å kjøpe ei brikke til av denne typen. Tipper du har ei PC 2700 (ddr333) brikke, og det er lite fremtidsrettet med tanke på hovedkortoppgradering. De nye brikkesettene som støtter 800mhz fsb (865/875) og PC3200 (ddr400) ram derimot får virkelig utnyttet minnebåndbredden dual konfigurasjon gir. Konklusjonen må bli som følger: Har du absolutt behov for mer ram, kjøp ei DDR400 brikke eller raskere og kjør den på ddr333 slik som den gamle. Da kan du selge den gamle og kjøpe ei ddr400 til når du bytter hovedkort... Du får kanskje 3-5% boost i ytelse på noen applikasjoner, men det merker du nok lite til. Det er vel at du får nok ram hvis 512 MB var for lite tidligere, du får gevinst av. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 har pc3200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå