Redaksjonen. Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Renault Kangoo Z.E. og Master Z.E. får batteri på 33 kilowattimer.Nye elektriske varebiler på vei Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Så 7 kWh mindre enn lille zoe? Føler vi lever i bakvendt land om dagen, batteristørrelsen hos de fleste gir liten mening. 4 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 I en varebil kunne de hatt plass til mye større batteri uten at det gikk nevneverdig utover innvendig plass... Burde hatt minst 60kwh 2 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Mulig de retter seg inn mot lokaldistribusjon i større bebygde områder, jeg ser for meg at man kan klare seg ganske greit med kort rekkevidde på små varebiler i de større byene på kontinentet. 4 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Så 7 kWh mindre enn lille zoe? Føler vi lever i bakvendt land om dagen, batteristørrelsen hos de fleste gir liten mening. Firmaer som leverer tjenester lokalt, kjører meget sjelden mer mellom stoppene enn noen få mil, så å ta livet av nyttelasten med et unødvendig stort batteri er bare dumt. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Så 7 kWh mindre enn lille zoe? Føler vi lever i bakvendt land om dagen, batteristørrelsen hos de fleste gir liten mening. Firmaer som leverer tjenester lokalt, kjører meget sjelden mer mellom stoppene enn noen få mil, så å ta livet av nyttelasten med et unødvendig stort batteri er bare dumt. Greit å levere begge deler tenker nå jeg, både for de som trenger kort og lang rekkevidde. 1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Mulig de retter seg inn mot lokaldistribusjon i større bebygde områder, jeg ser for meg at man kan klare seg ganske greit med kort rekkevidde på små varebiler i de større byene på kontinentet. Posten sine varebiler går 5 mil ( eller var det 10?) per lading 1 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Så 7 kWh mindre enn lille zoe? Føler vi lever i bakvendt land om dagen, batteristørrelsen hos de fleste gir liten mening.Firmaer som leverer tjenester lokalt, kjører meget sjelden mer mellom stoppene enn noen få mil, så å ta livet av nyttelasten med et unødvendig stort batteri er bare dumt. Greit å levere begge deler tenker nå jeg, både for de som trenger kort og lang rekkevidde. Nå får sikkert de som ønsker å kjøre til Nordkapp på én tank gjøre et .Men greit å ha et rimelig alternativ for de som ikke skal så langt i hverdagen :-) 1 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Mulig de retter seg inn mot lokaldistribusjon i større bebygde områder, jeg ser for meg at man kan klare seg ganske greit med kort rekkevidde på små varebiler i de større byene på kontinentet. Posten sine varebiler går 5 mil ( eller var det 10?) per lading Hvilke post BIL er. Her har de fartet rundt i sånne åpne spaniatraller ,nærmest golfbiler noen ganger. DET funker dårlig her i Norge. De er også noen år gamle nå. Nissans Evalia, f.eks er ikke i toppen på rekkevidde, men mer enn dobbelt så mye som 5 mil. Og det er nå. Utviklingen har ikke stoppet. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) Hvilke post BIL er. Her har de fartet rundt i sånne åpne spaniatraller ,nærmest golfbiler noen ganger. DET funker dårlig her i Norge. De er også noen år gamle nå. Nissans Evalia, f.eks er ikke i toppen på rekkevidde, men mer enn dobbelt så mye som 5 mil. Og det er nå. Utviklingen har ikke stoppet. Renault Litt usikker på hva du mener med "spaniatraller" men her i området bruker vi vanlig fossil, renault elbil og paxster og 2-3 kyburz( 3 hjulinger). Regner med det er paxster du mener, og selv om de ikke har dører , så foretrekker jeg de foran en normal bil Endret 15. januar 2017 av Ozelot Lenke til kommentar
cbrr6 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hvilke post BIL er. Her har de fartet rundt i sånne åpne spaniatraller ,nærmest golfbiler noen ganger. DET funker dårlig her i Norge. De er også noen år gamle nå. Nissans Evalia, f.eks er ikke i toppen på rekkevidde, men mer enn dobbelt så mye som 5 mil. Og det er nå. Utviklingen har ikke stoppet.Renault Litt usikker på hva du mener med "spaniatraller" men her i området bruker vi vanlig fossil, renault elbil og paxster og 2-3 kyburz( 3 hjulinger). Regner med det er paxster du mener, og selv om de ikke har dører , så foretrekker jeg de foran en normal bil De første elbilsakene posten kjøpte i stor skala, Comarth er vel merket. Lenke til kommentar
cbrr6 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Så 7 kWh mindre enn lille zoe? Føler vi lever i bakvendt land om dagen, batteristørrelsen hos de fleste gir liten mening. Det er litt bakvendtland ja, men noen grunner er det vel til at det blir slik. For det første er nok disse mer eller mindre produsert på spesifikasjon fra postvesen og lignende flåtekunder. For det andre er det en konvertert fossilbil og meg bekjent har den ingen aktiv batterikjøling. Den hadde før en batteripakke med Leaf 32,5 Ah-celler. Nå har den 48(?) Ah LG-celler. Zoe har 65 Ah LG-celler, men den har til gjengjeld AC-basert batterikjøling i det minste. Det er mulig at aktiv batterikjøling er påkrevd for 65 Ah-cellene. Sånne "pouch cells" som LG bruker er blitt veldig plasseffektive, men en svakhet ved en slik løsning er sårbarhet for varme. Nå skal det sies at Kangoo ikke har hurtiglading, så det er ikke sikkert at dette er noe problem i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Falsum Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Kan ha et visst marked som postbiler eller budbiler til småkjøring, men synes det er merkelig at man ikke legger inn et vesentlig større batteri når bilene er mer enn store nok til å ha plass til det. Vil vel gi en uheldig høy pris kanskje. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 De første elbilsakene posten kjøpte i stor skala, Comarth er vel merket. hehe, de er utfaset for lenge siden her, og er erstattet med mye bedre kjøretøy som gjør jobben bedre enn fossilbil Lenke til kommentar
7GPH2UL7 Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 NooB spm; Ville det vært mulig med solceller på taket - som kunne lade batteripakken? Det er jo plass til mye oppe på taket på en kassebil.. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Ja. Men produksjonen ville knapt dekket merforbruket som følge av ekstra vekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå