Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei. Har et eksisterende nett med stasjonære PCer, og en bærbar. Skal flytte litt på noen rom, og må derfor bytte plassering av en PC og litt forskjellig. Videre har jeg uansett lenge planlagt å legge ned litt penger i et trådløst nett.

Long story short;

Hvor mye kan være mellom en basestasjon og en PC? Hvor mange vegger f.eks?! Kan man plassere en PC i et lukket rom, med en basestasjon 10 meter bortenfor, bak en tre fire vegger?

Hva med en etasje under?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter 2 etasjer under basestasjonen vår. Får helt ok forbindelse, den varierer en del men er der i alle fall. Nettet er 11g basert, altså max 54 Mbps men her nere får jeg max 22-24 og er av og til nere i 1-2 men mister ikke forbindelsen i alle fall. Bruker det bare til internett på laptoppen min, har kabel hele veien ner her også for de stasjonere maskinene mine og lan bruk. Trådløse nettet kan bli litt treigt om ein skal overføra store filer med så dårlige forhold som eg har. Så en del vegger bør det jo gå igjennom. Du kan jo satse på kort med litt store antenner. Og er veggene av betong så er vel sjangsene ganske små for at du vil få kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...