Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mus og strøm - mangler og dyr ved leie av leilighet

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Og her er hva DnB (som forsikringsselskap) sier om saken: http://www.dnbeiendom.no/altombolig/gjor-det-selv/Ute/mus-om-vinteren/ Oppsummert: Mus i huset er en skade som skal utbedres, helst profesjonelt, og forsikringsselskapet dekker det.

Det kan umulig være så enkelt at alle som har mus i hus får dekket utbedring fra forsikringen.

Det står faktisk i artikkelen: "DNB dekker de skadene mus og rotter gjør, og anbefaler at det benyttes profesjonelle skadedyrbekjempere."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser man avtalevillkår så vil jeg tro forsikringen har en meget god sjanse for å slippe regningen når det kommer til skadedyr. "Det var X-antall bæsj som tyder på at problemet har vedvart lenge og at du burde merket det før, halvparten av skadene må dekkes av deg selv."

Lenke til kommentar

Har dere mus på kjøkken så er det stor sjanse for at de kommer inn i forbindelse med avløpsrøret. Fjern sokkel og tett igjen med stålull rundt røret.

Ha alltid en felle stående under sokkel og i skap under utslagsvasken.

Mus i veggene må dere bare akseptere, det er noe som flertallet av norske boliger sliter med. Kun 2-3 mnd igjen før de trekker ut.

Høres ut som utleier har tatt nødvendige grep ved å kjøpe inn feller til dere.

Musene kommer fra et hull i veggen bak skapet vasken er i. Vi tettet nemlig det første hullet med stålull og sparkel, så de sluttet å komme ut der, helt til vi oppdaget at det var et nytt sted de kommer ut. Der får vi ikke tett fordi vi ikke kommer til uten å rive ut kjøkkenskapet.

I tillegg hører vi de beveger seg mellom veggene fra kjøkkenet, forbi stua og ut i boden. Der har de tilgang til bærebjelker så hvor de går etter det vet vi ikke.

Det skal ganske heftige antall mus til før lukt utgjør et problem, mus som dør tørker inn fort og lager som regel ikke noe luktproblem..

Hvis det er et reelt luktproblem i boligen kan det like gjerne være rotter, de blir det faktisk ganske mye lukt av.. (Jeg sleit selv med rotter i gulvet mitt i 4 år)

Her er det lukt av tiss som er gjenkjennelig. Ei barndomsveninne hadde rotter i bur når jeg var mindre og lukta er ikke vanskelig å kjenne igjen. Etter lydene og dømme har de også hatt et kull eller to i veggen.

Anonymous poster hash: 61416...090

Lenke til kommentar

Her er det lukt av tiss som er gjenkjennelig. Ei barndomsveninne hadde rotter i bur når jeg var mindre og lukta er ikke vanskelig å kjenne igjen. Etter lydene og dømme har de også hatt et kull eller to i veggen.

Hvis det er merkbar urinlukt av mus har nok dette vært et kjent problem svært lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...