Gå til innhold

Multiplayer spill er kjedelige....


Anbefalte innlegg

Er det noe jeg liker, så er det et riktig godt multiplayer spill, hva enten det er en kjapp omgang i FIFA med noen kompiser, eller en real Q3 deathmatch. Men utvalget av multiplayer spill med dybde er desverre noe begrenset. Som mange andre var jeg dybt skuffet over at CO-OP var tatt ut av PC versjonen av Halo, og FPS spill generellt begrenser seg til Deatmatch og CTF. Ravenshield fremhever seg med en glimrende co-op modus, men dette er et av få spill som tilbyr dette.
NGS: Underground kunne ha vært sååå mye bedre om det tillot Underground mode i multiplayer, desverre må man nøye seg med quickrace...ikke særlig bra, (må bare nevne at jeg ikke har prøvd det online, kun i LAN).
Jeg var på LAN nå i helga, og LANets høydepunkt ble en real co-op runde i Dungeon Siege - Legends of Aranna.
Jeg må si at jeg savner bedre multiplayer options i mange spill, og noe jeg hadde satt skikkelig pris på var om en evt Elder Scrolls 4 ville hat multiplayer co-op støtte, det hadde nok gitt oss mange timer med underholdning!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har glemt en ting: det er mer enn CTF og deathmatch i FPS-sjangeren nå for tiden.

Class-, team- og objective-baserte FPS'er har utrolig mye mer dybde enn standard deathmatch! Jeg har senket mange, mange timer i Wolfenstein: Enemy Territory og Battlefield 1942, antagelig siden jeg kan få så utrolig mange forskjellige spillopplevelser der avhengig av hva jeg til enhver tid fokuserer på av "yrke" eller kjøretøy\fly osv.

En annen fordel er at slike spill tvinger folk til å samarbeide: det blir nødvendig at laget består av folk med forskjellige spesialiteter. Når man kommer på en server der alle vet noenlunde hva de skal gjøre, og lagene er balansert.... stor moro!

 

Jeg skal være enig i at en ting er ekstremt dårlig prioritert av spill-utviklere:

Co-op, dvs å samarbeide med en annen spiller (eller flere) og å løse single-player-kampanjen i spill... Jeg var også ekstremt skuffet over at dette manglet i PC-porten av Halo.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

jepp online only

 

forøvrig er jeg meget enig i de argumentene du kommer med...skikkelig coop er glemt av spillbransjen, det fokuseres for mye på Team death match, ect...noen ganger har jeg bare lyst til å teame opp med en kompis og denge AI lisssom...urk...Ravenshield er vel det eneste FPS spillet i den sernere tid der man har muligheten for skikkelig COOP...

Lenke til kommentar
jepp online only

 

forøvrig er jeg meget enig i de argumentene du kommer med...skikkelig coop er glemt av spillbransjen, det fokuseres for mye på Team death match, ect...noen ganger har jeg bare lyst til å teame opp med en kompis og denge AI lisssom...urk...Ravenshield er vel det eneste FPS spillet i den sernere tid der man har muligheten for skikkelig COOP...

Enig...

Skulle ønske at Duke Nukem Forever kom snart, om da dette også kommer til å få co-op slik som Duke 3d hadde :)

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor spillbransjen gir blaffen i coop-modus på spillene de gir ut nå for tida. Spill som HAR dette får uten unntak skryt og bonuspoeng for det fra både anmeldere\spillere (Serious Sam, Halo, Raven Shield etc etc), så behovet er jo der.

 

Og jeg kjøper ikke argumentet til utviklerne om at de kutter coop fordi det er så vanskelig å kode (Gearbox om Halo-porten sin f.eks.) I det minste kunne de i større grad åpne koden sånn at mod-community'en kunne lage coop-mods til spillene (skjedde ikke det med Half-Life?)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

jo det skjedde med HL

 

problemet til spill bransjen er vel at de ikke ser det store poenget med det...kost/nytte verdien er for liten, mest sannsynlig...de får ikke stor nok uttelling for det til å forsvare kostnadene...derfor er det bare spill som rainbow six spillene og slikt som får CO-Op, fordi det er meget enkelt å lage till (jeg mener, RB6 RvS er jo LAGD for coop :p )

 

men det argumentet med å åpner mer for modding ja...det skulle jeg også likt å se skje...

Lenke til kommentar
problemet til spill bransjen er vel at de ikke ser det store poenget med det...kost/nytte verdien er for liten, mest sannsynlig...de får ikke stor nok uttelling for det til å forsvare kostnadene...

 

Det jeg gjerne skulle sett var coop ISTEDET for standard, generisk multiplayer (deathmatch, ctf osv) på en del spill. Jeg mener, hvor mange gidder egentlig å spille deathmatch på Chrome, Breed, Chaser og hva nå alle de nye B-fps-shooterne heter?

Jeg tar en vill gjetning på at det (med god grunn) ikke akkurat er overflod av servere til disse spillene på nett, sammenlignet med UT2003, BF1942 etc...

 

Hvis utviklerne uansett ikke gjør noe mer ut av mp-delen sin enn (kjedelige) standard moduser, så hadde det vært bedre å skippe det totalt og bare lage en coop-versjon av sp-delen! Chrome f.eks er en ganske medioker shooter, men ville blitt betydelig mer attraktiv hvis det hadde en coop-modus.

 

Men det er klart, ingen publishere tør vel å prøve et sånt grep. Det ville være nytenkning, og "det er fa'li, det!" (Fritt etter Ludvig i Flåklypa...)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på hvor digg et Deus Ex lignende spille kunne blitt om de laga i stand et spill som ville ha støtte for x antall spillere (online), en stor verden og et stort mysteruim å løse. På tvers av hverandre ville spillere kunne løpe rundt på sin egen måte i spillverdenen å finne clues til hvordan å komme videre, items utveksling spillere i mellom og muligheten for å teame opp hvis man føler seg utmannet av en Triade eller lignende....

Lenke til kommentar
Er det noe jeg liker, så er det et riktig godt multiplayer spill, hva enten det er en kjapp omgang i FIFA med noen kompiser, eller en real Q3 deathmatch. Men utvalget av multiplayer spill med dybde er desverre noe begrenset. Som mange andre var jeg dybt skuffet over at CO-OP var tatt ut av PC versjonen av Halo, og FPS spill generellt begrenser seg til Deatmatch og CTF. Ravenshield fremhever seg med en glimrende co-op modus, men dette er et av få spill som tilbyr dette.

NGS: Underground kunne ha vært sååå mye bedre om det tillot Underground mode i multiplayer, desverre må man nøye seg med quickrace...ikke særlig bra, (må bare nevne at jeg ikke har prøvd det online, kun i LAN).

Jeg var på LAN nå i helga, og LANets høydepunkt ble en real co-op runde i Dungeon Siege - Legends of Aranna.

Jeg må si at jeg savner bedre multiplayer options i mange spill, og noe jeg hadde satt skikkelig pris på var om en evt Elder Scrolls 4 ville hat multiplayer co-op støtte, det hadde nok gitt oss mange timer med underholdning!

umm...ekke NFS : underground online only også? (altså ingen lan)

Lenke til kommentar
Er det noe jeg liker, så er det et riktig godt multiplayer spill, hva enten det er en kjapp omgang i FIFA med noen kompiser, eller en real Q3 deathmatch. Men utvalget av multiplayer spill med dybde er desverre noe begrenset. Som mange andre var jeg dybt skuffet over at CO-OP var tatt ut av PC versjonen av Halo, og FPS spill generellt begrenser seg til Deatmatch og CTF. Ravenshield fremhever seg med en glimrende co-op modus, men dette er et av få spill som tilbyr dette.

NGS: Underground kunne ha vært sååå mye bedre om det tillot Underground mode i multiplayer, desverre må man nøye seg med quickrace...ikke særlig bra, (må bare nevne at jeg ikke har prøvd det online, kun i LAN).

Jeg var på LAN nå i helga, og LANets høydepunkt ble en real co-op runde i Dungeon Siege - Legends of Aranna.

Jeg må si at jeg savner bedre multiplayer options i mange spill, og noe jeg hadde satt skikkelig pris på var om en evt Elder Scrolls 4 ville hat multiplayer co-op støtte, det hadde nok gitt oss mange timer med underholdning!

umm...ekke NFS : underground online only også? (altså ingen lan)

stemmer det...kom til å tenke på etter at jeg hadde postet at jeg såvidt prøvde Underground modus da jeg var på LAN, altså ikke MP delen.... var litt feil av meg å nevne dette spillet (NFS:U) i denne oppsummeringen...

Lenke til kommentar
Er det noe jeg liker, så er det et riktig godt multiplayer spill, hva enten det er en kjapp omgang i FIFA med noen kompiser, eller en real Q3 deathmatch. Men utvalget av multiplayer spill med dybde er desverre noe begrenset. Som mange andre var jeg dybt skuffet over at CO-OP var tatt ut av PC versjonen av Halo, og FPS spill generellt begrenser seg til Deatmatch og CTF. Ravenshield fremhever seg med en glimrende co-op modus, men dette er et av få spill som tilbyr dette.

NGS: Underground kunne ha vært sååå mye bedre om det tillot Underground mode i multiplayer, desverre må man nøye seg med quickrace...ikke særlig bra, (må bare nevne at jeg ikke har prøvd det online, kun i LAN).

Jeg var på LAN nå i helga, og LANets høydepunkt ble en real co-op runde i Dungeon Siege - Legends of Aranna.

Jeg må si at jeg savner bedre multiplayer options i mange spill, og noe jeg hadde satt skikkelig pris på var om en evt Elder Scrolls 4 ville hat multiplayer co-op støtte, det hadde nok gitt oss mange timer med underholdning!

Ja, må si meg enig i mye der.

 

Jeg synes det er merkelig at industrien overser Co-op så fælt som de gjør nå.

 

Er det en ting jeg (og omtrent ALLE jeg kjenner) liker, så er det Co-op.

 

Deathmatch av alle former og fasonger er spilt til døde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...