olealX Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Hei! Jeg studerer datateknologi, og har fått en liten oppgave hvor jeg trenger svar på noen spørsmål fra folk som jobber som programvareutviklere eller som har erfaring med fagfeltet. Oppgaven handler om ferdigheter for programvareutviklere i næringslivet/industrien. Spørsmålene er: Hvilke ferdigheter er forventet (eller mest verdsatt/nødvendig) for programvareutviklere i firmaet/organisasjonen du jobber i? Hva gjør disse ferdighetene så viktige? Basert på din erfaring, hvilke ferdigheter er det nyutdannede utviklere typisk mangler? I tillegg til svar på spørsmålene må jeg vite hvilken stilling du har, hvilken type firma du jobber i (og hvilket firma, hvis du vil fortelle det) og hvor lang erfaring du har. Det ville også vært fint å få navnet ditt, men det er ikke nødvendig. Du kan sende svar her, eller på PM om det er noe du ikke vil skrive her. Setter veldig stor pris på om du tar deg tid til å svare! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 1 Forvente ferdigheter er typisk computer science utdanning, forstår viktigheten med datastrukturer, arkitekturer, databaser, operativsystemer osv. 2 For da vet en hvordan en kan jobbe med større datamengder uten at ytelsen blir sirup og kunden misfornøyd. Samt en kan løse "komplekse" problemer uten å gjøre det komplisert. 3 De innfører ofte altfor mye kompleksistet i sine løsninger som gjør at løsningenn ikke lever 2 år uten masse feil. Typiske eksempler er bruk av "rammeverk" uten å forstå helt at dette er en tradeoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå