anderlin Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg prøver å installere Gentoo, fra Stage 1. Men får følgende feilmelding når jeg kjører env-update: !!! INVALID ACCEPT_KEYWORD: x86 >>> Regenerating /etc/ld.so.cache... Etter å ha søkt en del finner jeg ikke hva som er problemet. Jeg får samme feil om jeg prøver tilde først, arch, eller ppc for den saks skyld. Noen ideer? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ha for det første med kommandoer som du utfører, siden det er vanskelig å få meg seg hva som feiler. I dette tilfellet tror jeg du har skrevet feil. Kommandoen er: ACCEPT_KEYWORDS="~x86" Da skal det gå fint. Om du allerede har skrevet det som jeg nevnte ovenfor må du gi mer info eller eventuelt begynne med stage3 eller en enklere distro. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Beklager dårlig info. Jeg har fulgt veiledningen på www.gentoo.org, og har akkurat chrootet til /mnt/gentoo. Jeg skrev først x86 uten tilde i /etc/make.conf (tenkte det var tryggest i første omgang), men feilen skjer også når jeg skriver med tilde. Bruker nano -w, slik det står i manualen. Jeg gir meg ikke på Gentoo, så hvis ingen vet hva som er galt, går jeg for stage3. Endret 1. desember 2003 av anderlin Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 hold deg til stabile pakker du Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Det var ingen forskjell om jeg startet på stage 3, så nå ser jeg hva som skjer hvis jeg ignorerer feilen. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 hvis du bare bruker unstable-pakker blir det fort forskjell. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=34822 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå