Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Politiet tror jeg bruker stoff

bchpls

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål angående mine situasjoner med politiet. Vil først og fremst si at jeg bor litt på "landet" og det er som oftest de samme som ender opp med å stoppe meg. Det begynte i fjor da jeg var ute å kjørte bil rundt klokken 01:00 på natta. Jeg ble da i hovedsak stoppet pga min bil og en rutinekontroll. Tema skiftet fort da personen som stoppet meg raskt begynte å lyste meg i øynene, og stille meg utrolig mange spørsmål rundt narkotika. Jeg sa jeg aldri hadde brukt noe (som er sant), men de ga seg ikke. Dette var på vinteren i fjor, og jeg måtte ut i -10 for å fullføre 5 forskjellige tester relatert til stoffer som jeg hadde "tatt". Ble spurt hvorfor jeg skalv så mye, men at det var kaldt og at jeg var i t-skjorte var ikke en gyldig grunn tydligvis.

Etter det hadde gått 45 minutter, hadde de fortsatt ikke gitt opp. De sa de ville finne ut av det uansett så jeg kunne like gjerne si at jeg hadde brukt stoffer. Til slutt orket jeg ikke mer, og sa vi godt kunne dra å ta evt blodprøver / urinprøve. Etter dette fikk jeg gå.

Dette var bare starten på visa... etter en stund flyttet jeg tilbake til hybelen, og mens jeg hadde fridag fra skolen så ringte det på døra. Jeg åpnet ikke fordi jeg satt og skypet med noen venner. Plutselig kommer 3 stk inn på rommet mitt (inkludert en hund). Det første jeg ble forespurt var "Når røyket du sist", og de leitet igjennom leiligheten. Dette møtet endte med at jeg måtte ta en urinprøve der og da også dro de. Ettersom jeg hadde min adresse hjemme hos min mor, ble det senere sendt et brev fra politiet hjem. Der ble saken "henlagt" som om det idet heletatt skulle vært noe opprettet i utgangspunktet...

Etter dette har jeg igjen blitt stoppet 3 ganger. Hver gang jeg blir stoppet spørr de om jeg har vært i kontakt med politiet før (som jeg ikke juger om, å sier ja, og hvorfor). Etter dette er forklart blir jeg alltid sjekket og de gir seg aldri,og det er det samme "At mine pupiler tyder på bruk". Er det virkelig slik at dette skal følge meg hele tiden og bli tatt opp med hvert møte med politiet? Er det ingenting jeg kan gjøre? 

Skriver dette innlegget i frustrasjon 06:09 (ble nylig stoppet), og har ikke tatt forbehold for skrivefeil så dont shoot....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Høres ut som rent maktmisbruk. ACAB!

Jeg har desverre ikke noen gode råd.  :hm:

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Lukter "forebyggende arbeid" for å holde deg unna "belastede miljøer". Hvis de tråkker grovt over grensene ofte går det an å klage til noen oppover i systemet, ellers er triksene å ikke kjøre "spesielle biler" på "mistenkelige tidspunkt", ikke omgås "kjenninger av politiet" etc. så mister de interessen og finner noen andre å forebygge..

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

En sånn ubrukelig maktskalle med behov for å trakassere som slårbseg løs ser jeg. Eneste som hjelper er å le av dem og gjøre narr av dem. Så lenge du ikke har dop og bruker dop så kan du drive mye helvete med dem. La det gå sport i å se hvor mye tid og ressurser du kan få dem til å sløse vekk på deg. Bare pass på å alltid holde deg til sannheten.

Lenke til kommentar

En sånn ubrukelig maktskalle med behov for å trakassere som slårbseg løs ser jeg. Eneste som hjelper er å le av dem og gjøre narr av dem. Så lenge du ikke har dop og bruker dop så kan du drive mye helvete med dem. La det gå sport i å se hvor mye tid og ressurser du kan få dem til å sløse vekk på deg. Bare pass på å alltid holde deg til sannheten.

Jeg håper du ikke gjør som foreslått!

Red. Dette var til TS.

Endret av Thonord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For da vil politiet ta en fryktelig hevn, mener du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Red. Dette var til TS.

Hvorfor ikke det? Da jeg var ung og politiet stoppet meg bare fordi jeg var ung mann i bil var det dritgøy å dra ut tiden så mye som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg hevder ikke at TS lyver, men det hadde vært interessant å fått politiets beskrivelse av disse situasjonene...regner med at det hadde vært litt avvik fra versjonen til ts :)

Det tenker jeg også. Beskrivelsen av situasjonen hvor de kom hjem til han minner meg veldig om en ransaking. TS nevner ingenting om en beslutning fra jurist eller retten på dette.

Dersom det var en ulovlig ransaking så bør det absolutt anmeldes til spesialenheten eller i minste fall klages inn til lokalt politi. Dog, ransakinger blir ført i politiets logg og der fremkommer det ofte grunnlaget for ransakingen.

Anonymous poster hash: 5e273...a8c

• Liker 3
Lenke til kommentar

Høres ut som rent maktmisbruk. ACAB!

Jeg har desverre ikke noen gode råd.  :hm:

Høres mer ut som om politiet gjør jobben sin.

Løsningen ligger i å avkriminalisere narkotika bruk.

Nei, dette er trakassering og bør anmeldes
... til politiet :rofl:

Tror ikke OT synes at det er morsomt og det vil ikek være de samme personene som behandler saken

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt kontakt med politiet og fått dokumentasjon på ransakelsen de gjorde av hjemmet ditt. Om de ikke har en rettslig ordre med godt grunnlag så ville jeg fått meg advokat og anmeldt saken, ironisk nok til politiet, som går til spesialenheten.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for mange svar. Ja det kan godt tenktes at jeg blir mye stoppet pga min bil, og det har jeg absolutt ikke noe imot. At politiet driver med tilfeldige stopp av biler og sjekker førekort o.l er jeg helt for. Men hver gang dette skjer blir jeg forespurt om jeg har vært i kontakt med politiet før, dette finner jo også de selv ut og da begynner hele regla på nytt. Jeg blir alltid testet og forespurt om jeg "fortsatt" bruker noe som om jeg i det heletatt har benyttet meg av noe. Den nest siste gangen jeg ble stoppet spurte damen som stoppet meg om jeg hadde vært i kontakt tidligere (etter hun hadde sjekket førekort inne i bilen), som jeg alltid gjør sier jeg ja, og sier på hvilket grunnlag. Da begynte hun å skulle utføre tester på meg, stå på 1 bein med armer ut, følge øyenene etter fingrene hennes osv. Da jeg sa jeg begynte å bli lei dette tullet hver eneste gang jeg møter på politiet sa hun at jeg bare kunne slutte å være i så "dårlig humør". 

Dette er den samme damen som igjen stoppet meg i går, og hun spurt igjenom om jeg hadde vært i kontakt med politiet. Da begynte testingen igjen, og hun avslutter møtet med "du er ikke så dårlig humør i dag som sist". jeg mener at dette blir for dumt....

• Liker 9
Lenke til kommentar

Dette var på vinteren i fjor, og jeg måtte ut i -10 for å fullføre 5 forskjellige tester relatert til stoffer som jeg hadde "tatt". Ble spurt hvorfor jeg skalv så mye, men at det var kaldt og at jeg var i t-skjorte var ikke en gyldig grunn tydligvis.

Det blir ikke en veldig troverdig fortelling av at du påstår at de angivelig ikke skjønner at du skjelver hvis du står ute i -10 grader i t-skjorte.

Hva er det du utelater fra innlegget ditt, og hva annet har du diktet opp?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...