Nixxy Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Hei! Har den siste tiden fundert på om jeg skal bytte bil fra en 2009 Audi A4 1,8 TFSI forhjulstrekk Avant, til en 2005-06 A6 3,2 FSI Quattro Sedan. Automat og bensin er det jeg har og vil bytte til. Det er noen grunner til at jeg vil bytte: Liker egentlig formen til sedan bedre, og jeg trenger ikke stv. Firehjulstrekk. Hadde vært moro med v6 og litt kraftigere motor. Har noen småe ting med min A4 som må fikses (lakk + litt uvesentlig) som jeg lurer på om jeg ikke orker å bruke tid og penger på. Også er det jo alltids moro å prøve noe nytt, i tillegg så kan man alltids bytte senere igjen. Noen grunner til at jeg ikke har byttet enda: vet ikke hvordan det er å bytte ned til en litt eldre bil igjen. Vet ikke om motoren/denne bilen er kjent for å ha mye feil. Vet ikke enda om kjørekomfort er dårligere. Dermed lurer jeg på om noen har hatt erfaring med begge, og kan komme med en liten sammenligning? Hvordan er v6 mot firesylindret motor? Svakhetene med v6 motor etc.? Av det jeg har sett av interiør på begge bilene, så er det ikke mye som skiller seg ut sånn generelt sett, ei heller teknologisk. Så vil det bli ett stort hopp å bytte? Kan legge med en av disse bilene fra Finn jeg har kikket litt på https://www.finn.no/70344357 Takker på forhånd om det er noen som kan og gidder å komme med noen innspill! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Mener denne motoren har hatt en del problemer, se blant annet her http://www.import-car.com/audi-engine-timing-chain-failure-due-lack-maintenance/ Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 14. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2017 Hmm, det var da kjedelig å høre.. Har gransket litt etter brukeropplevelser av bilen, og mye stemmer med det er en del feil med denne bilen. Skal også nevnes at den i tillegg fikk mye skryt når det var kjørbar og i orden. Men det kan da virke som det vil koste mer å holde den i orden, enn det man får av kjøreglede ut av den? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Eldre Audi betyr ofte at man er på fornavn med folk på verkstedet og delelageret ja. At disse lett koster 30 til 40 tusen per år kun i vedlikehold og reparasjoner er mer sannsynlig enn ikke for å si det sånn, er mange som har brent seg på eldre godt brukte Audier. Skal ikke svartmale helt, men få meg deg noen med god peiling på disse hvis du skal se på en, evt ta den på en god gjennomgang på et verksted som man bilene. Og for all del press ned prisen alt du kan, dette er ikke biler som folk løper etter for å si det sånn, ryktet er ikke spesielt bra. Her står mange av feilene som er vanlige: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/audi/a6-2004/?section=good 3.2 er nok ikke av de beste, men 2.0 TDI er enda verre. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 15. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2017 Det er oppi det sjiktet man kan regne på for den bilen ja! Ser jo alt det negative som er listet på den linken, så kan fort bli veldig stivt å beholde den over en lengre periode.. Spørs nok om det ikke er mye billigere å heller fikse opp den jeg har og eventuelt se etter noen andre nyere alternativer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå