CALIE Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Skal ha rimelig men effektiv kjøling av en p4 2,8... Hva er mest effektivt? Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Begge deler, skal du ha pelter uten vannkjøling må du ha en enormt bråkete vifte og ei gedigen kjøleribbe Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hmmm, uten vann er vel ikke en opsjon en gang hvis du spør meg, 150Watt pluss varme med vifte løsning, vil gi MANGE vifter i et kabinett. Først så er luften fra ribben glovarm, dette vil da varme kabinettet opp sinnsykt, så da trenger man mange vifter i kabinettet til å fjerne denne varmen igjen. Har man i stede en rad som står på utsiden av kabinettet er problemet borte. Og kjølingen vil også bli vesentlig bedre siden vann vil holde peltet kjøligere en hva luft vil klarer, som igjen gir utslag på temp på cpu.. Gud jeg må være trøtt for det var en vanskelig forklaring... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Swiftech selger jo kjøleribber med peltier da, men som sagt, vann med/uten peltier vil være foretrukket hvis du ikke liker å ha en orkan Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Feilpostet. Flyttet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Altså, et peltier kjøler ikke bare av seg selv.. Det trenger kjøling også! jo kraftigere peltier, jo mer kjøling trengs. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Kikk på vannkjølingsettet til 1100kr på www.3dfxcool.no det burde vel kjøle godt nok? Peltier+luft er nok en dårlig ide. Lenke til kommentar
CALIE Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Så litt på denne. Men er dette den "nye" eller den gamle? Har ikke funnet den nye billigere en ca2000.- noen steder så regner med at dette er den forrige utgaven. Det som er litt merkelig er at jeg ikke ser noen forskjell i modell betegnelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå